Cuma, Nisan 06, 2007

ELMALI VE HİNDİLİ KABAK OGRATEN





Bu tarif anneme ait.Zaten yapan kişi de annem.Ama biz çok beğendik ve ben de sizlerle paylaşmak istedim.Elma kabağa o kadar güzel bir lezzet veriyor ki kabak yediğinizi bile anlamıyorsunuz.Tabii hindi eti de cabası.

Malzemeler:

  • 1 kg. kabak
  • 1 adet sarı veya yeşil elma
  • 1 iri soğan
  • 1 paket hindi göğüs
  • dereotu
  • tuz, karabiber
  • Beşamel sos (yapımını daha önce vermiştim.Bakınız:)
  • rendelenmiş kaşar
  • 50 gr. kadar margarin

Yapılışı:

  • İlk olarak kabakları yarım ay şeklinde doğruyoruz.
  • Soğanları da doğrayıp kabakların üstüne ilave ediyoruz.
  • Ayrı bir yerde beşamel sosu hazırlıyoruz.
  • Elmamızı da aynı şekilde doğrayıp ekledikten sonra çeşitli baharatlar ekleyerek çeşnilendiriyoruz.Dereotunu küçük küçük kıyıp fırın tepsimize güzelce yayıyoruz.
  • Hindi etlerini parmak kalınlığında doğrayıp onu da döşedikten sonra beşamel sosu üzerine iyice yayıyoruz.
  • Karabiber, v.b.ni serptikten sonra son olarak üzerine istediğimiz miktarda kaşar rendeliyoruz ve parça parça margarin koyuyoruz.
  • 200 dereceye ısıtılmış fırında üzeri iyice kızarıncaya kadar pişiriyoruz ve sıcak sıcak servis yapıyoruz.
  • Afiyet olsun!

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Hülyacığım, merhaba.

Ne ilginç bir tarif olmuş. merak ettim doğrusu...

SImmsıcak sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Hulya'cigim bu eller kimin eli? Senin degil de ondan eminim de, bilemedim. Ne ilginc bir tarif gene hulya'cim, ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

Hülyacım ilk defa böyle bir tarif gördüm. Elma ve kabak hiç aklıma bile gelmezdi. Annenin ellerine sağlık. Bu arada tanıştığımızada çok memnun oldum. Arayı uzatmadan yine görüşelim. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Hülyacım çok güzel görünüyor annenin ellerine sağlık.....iyi hafta sonları

ebrulitatlar dedi ki...

Hülya'cım anneciğinin ellerine sağlık. Gerçekten çok değişik bir tarif, elmanın verdiği tadı merak ettim. Çok güzel görünüyor, sevgiler kolay gelsin..

Adsız dedi ki...

Hülyacığım ben bu kabak yemeğini yerken sen benim bloğuma bakıver sen beni sobelersinde ben seni sobelememmi:))haydi kolay gelsin

HULYA dedi ki...

Sevgili Zerrin'ciğim,
Annemin böyle ilginç tarifleri çoktur.fırsat buldukça sizinle paylaşmak istiyorum.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Aybike'ciğim,
bu tombiş eller sevgili anneciğimin elleri.Tarif çok ilgimi çekti bu yüzden yaparken çektim.İyi ki de çekmişim gerçekten çok lezzetliydi.Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Selda'cığım,
Ben de seni tanıdığıma çok memnun oldum.Daha öncede bloğunu ziyaret ediyordum zaten.yüzyüze tanışınca daha da zevkli oluyor.en kısa zamanda yine görüşelim.

HULYA dedi ki...

Aslı'cığım,
Anneme iletirim canım.sana da iyi hafta sonları ,öpüyorum.

HULYA dedi ki...

Ebru'cuğum,
Sarı veya yeşil elma kullanılıyor ve o da hafif buruk ve tatlı arası bir tat veriyor.Kabak tadı vermeyen bir kabak tarifi yani:-)Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Güliz'ciğim,
sobeni gördüm hemen cevaplayacağım.Sevgiler ve öpücükler