Salı, Nisan 10, 2007

ABLAMIN PATATESLİ PAYI

Bugün misafirlerim vardı.Yanda gördüğünüz mamaları pişirdim ben de onlara.Tarifleri istediler bloğa koyacağım oradan alırsınız dedim bende.Bu akşam hemen koymamı rica ettiler.Bende onları kırmayıp ilk tarifimle başlamak istedim.Bu tarif ablamın bir tarifi.Genelde acil misafir geleceği zaman yapar.Çok pratik ve aynı zamanda lezzetli bir tarif.Sizler içine değişik malzemeler katarak zenginleştirebilirsiniz ; mesela peynir gibi.

Malzemeler:
  • 3-4 adet patates
  • 3-4 adet soğan
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartama tozu
  • tuz, karabiber, pulbiber
  • dereotu, maydanoz, nane

Yapılışı:

  • İlk olarak patatesleri ve soğanları küp küp doğruyoruz.
  • Sırasıyla; yumurtaları, sıvıyağı ve yoğurdu da ekleyip biraz karıştırıyoruz.
  • Ununu, kabartma tozunu ve nane v.b.ni ilave dip tuz ve diğer baharatlarla birlikte iyice harmanlıyoruz.
  • Bir borcamı yağlayıp içine döküyoruz.
  • 170-200 derece arası fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
  • Kare kare keserek sıcak veya ılık servis yapın.
  • Afiyet Osun!

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Canim Hulya'cigim,
Ellerine saglik, dokturmussun gene. Hepsi cok guzel, bunu da cok begendim. Kendine iyi bak, sevgiler

HULYA dedi ki...

Canım Aybike'cim,
Bu tarif ani bir misafir geleceğinde hızır gibi yetişiyor.Hepsi çiğden hazırlandığı için de oldukça pratik.Kendine iyi bak öpüyorum canım.