Salı, Mart 04, 2008

KARNIBAHAR KOFTESI

Bizim evde karnıbahar pek sevilir.Bazen yemeği, bazen salatası , kızartması ve hatta köftesi bile yapılır.Mevsimiyken biz de bol bol yiyoruz.Bu şekilde pişmiş karnıbaharı kızım da çok severek yiyor ve gerçekten de çok lezzetli oluyor.Fazla karnıbahar aldığınız zaman bir kısmını da bu şekilde pişirerek değerlendirebilirsiniz.Ben fazladan haşladığım karnıbaharı ezerek poşetlere veya saklama kaplarına koyup istediğim zaman çıkararak köfte olarak pişiriyorum.Neyse gene gevezeliğe dalıp tarifi geciktirdim.İşte tarifimiz:
Malzemeler:
  • 1/2 karnıbahar
  • 1 adet yumurta
  • 1 adet soğan rendesi
  • 150 gr. kaşar rendesi
  • 1/2 bardak un
  • kimyon, karabiber, tuz, pul biber
  • galeta unu (yoksa kuru ekmeği rondodan geçirin)

süslemek için:

  • sarımsaklı yoğurt
  • ince kıyılmış maydanoz

Yapılışı:

  1. Karnıbaharları az tuzlu suda 10-13dk. kadar haşlayın.
  2. İyice ezip püre haline getirin.
  3. Yumurta, baharatlar, soğan rendesi, kaşar rendesi, un, tuz ekleyip iyice yoğurun.
  4. Karışımı biraz buzdolabında dinlendirin.
  5. Karışımdan iri parçalar alarak elinizle köfte şekli verin.
  6. Galeta ununa bulayın.
  7. Kızgın yağda kızartıp fazla yağını süzün.
  8. Yanında sarımsaklı yoğurt ve kıyılmış maydanozla servis yapın.
  9. Afiyet olsun!

38 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

Hülyacım canım ne güzel bir tabak hazırlamışsın öyle.ellerine saglık canım arkadaşım harika görünüyor kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

canim cok güzel bir fikir karni baharin köftesi cünkü bizimkiler biraz zor yiyor yemegini ama bu köfte fikri cazip geldi bana eline saglik canim

Adsız dedi ki...

Cok sahane bir tarif,süper görünüyor.Ellerine saglik canim.
KIZILCIKSURUBU

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Hülya'cım karnıbahar köftesi bizim evin de en banko ziyafetlerinden :)) Ellerine sağlık
Sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,
Canim arkadasim, ben bunu hic duymamisim da yememisim de, ellerine saglik. Eee gelirsem gene siparislerin artiyor vallhi karismam. Seni cok opuyorum, kendine cok ama cok iyi bak, seni seviyorum, sevgiler.

. dedi ki...

CANIM SÜPER GÜZEL OLMUS,ELLERINE SAGLIK TATLIM:)))

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim benim Kurabiyemin logosunu ekledim, insallah siparisler artar artar cogalir, cok opuyorum.

keskinli dedi ki...

hülyacim köfte seklinde hic yapmamistim iyi fikir böylece karnibahar sevmeyen esim belki yer ellerine saglik canim sevgiler

Adsız dedi ki...

canım hülyammmm,

karnıbaharı ben pek sevmem ama bu köfteyi tuttum.. :) ellerine sağlık.

denemek istiyorum.

öpüyorum hülyam

sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

canım hülyammmm,

karnıbaharı ben pek sevmem ama bu köfteyi tuttum.. :) ellerine sağlık.

denemek istiyorum.

öpüyorum hülyam

sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

canım hülyammmm,

karnıbaharı ben pek sevmem ama bu köfteyi tuttum.. :) ellerine sağlık.

denemek istiyorum.

öpüyorum hülyam

sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

sevimin sayfasi dedi ki...

karnibahari cok severim bu tarif tam benlik
sebzeli tüm yemekleri cok severim

cok güzel ve degisik bir yemek yapmisin canim
ellerine saglik

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Ellerine sağlık canım ne güzel bir tarif böyle. Mutlaka deneyeceğim.


Sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım o site hırsız baktım ki dolu çalmış tarfilerimi aman dedim çaldığı yere kadar
neyse lahana hç bi işe yaramadı
ben kendim az yemeğe ve spora devam artık napalım böyle
bu arada bu köfteyi tuttum çok iyi olmuş
umarım kokmuyodur
ellerine sağlık
sevgiler

NiNo dedi ki...

ayy bende buna bayilirim hele sarimsakli yogurtla yanina baskahicbisi olmasin bana yeter bu :) ellerine saglik canim

meleginmarifetleri dedi ki...

Hülyacım bende pek severim karnıbaharı ama evdekiler pek sevmediği için senin kadar çok pişiremiyorum:( ellerine sağlık çok güzel bir yemek olmuş sevgiler canım...

Betül dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım

Karnabaharı zaten severim, ama bu köfte hali nefis olmalı, bol kalorili ve bol lezzetli.Bu tarifi ilk kez sende görüyorum iyi ki paylaştın cnm, ellerine sağlık sevgiler. Hayırlı geceler diliyorum.

sibellebutikpasta dedi ki...

Hülyacım, benim ikizler kızartmasını severler karnabaharın, ama bu şekliyle çok daha pratik ve kızartmak da daha kolay olur sanırım, mutlaka deneyeceğim, eline sağlık canım, öpüyoruum.

Adsız dedi ki...

SELAM ADAŞIM..BENDE PIRASA KÖFTE..SENDE KARNIBAHARKÖFTE..OH SEBZELİ KÖFTELER.....ELİNE SAGLIK ARKADAŞIM İLK FIRSATTA KARNIBAHAR KÖFTESİDE YAPACAGIM..MALUM EVDEKİLER YEMEYİNCE BÖLE ÇARELER BULUYORUM:)))BENDE SENİ ARKADAŞ LİSTEME EKLEYECEGİM:))TEŞEKKÜRLER CANIM...SEVGİLERİMLE..

emineninemekleri dedi ki...

Hülyacim, inan cok degisik bir tarif, denemye deger. Cokta leziz duruyorlar.
Ellerine saglik canim.

Öpüyorum..............
Emos

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Karnı bahardan köfte yapma fikri çok hoşuma gitti ellerine sağlık canım.
Sevgiler…

fatosun mutfagından... dedi ki...

CANIMM İNANKİ HARİKAO LMUŞ..ELLERİNE SAĞLIK..MUTLAKA DENİYCEM..SEVGİLER

Disalce dedi ki...

tam tersi bizim evdede hiç yenmez....

soğan yiyemediğim için pırasada yiyemiyorum...

ama denemelerin çok güzeller....köftesi falan demişsin....yiyenlere tavsiye edeceğim...

ellerine sağlık...

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Karnıbaharın her çeşidine bayılırım.Ellerne sağlık canım benım..

İlker Ergin dedi ki...

canım ellerine sağlık.çok severim karnıbaharlı olan herşeyi ve karnıbaharı.harika görünüyor.sevgiler.

Gönül dedi ki...

hülyaaaaaaaaaa ne güzel olmuş kı bu ellerine sağlık...aaa duymamış oluyum daha yenimi ekliosun beni:)))) öpüyorum seni..sevgilerimle bebişim

TATLI DİYAR dedi ki...

benden önce 25 lezzet ustası çok hoş şeyler sölemiş
e ben ne diyeyimmmmmmmmmm
her zamanki gibi süpersinnnnnnnnnn
ellerine sağlık cnmmmmmmmmmmmmmmm

ebrulitatlar dedi ki...

Hülya'cım bende bazen yemeğin dışında ne yapabilirim diye düşünüyorum karnıbaharı. Çok güzel görünüyor köfteler. Fazla aldığımda bu şekilde deneyebilirim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Aynur dedi ki...

aaaa dünde ben yapmisdim:) cok guzel oluyor

eline saglik

sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Yaren dedi ki...

Ayyy Hülya demek sen bu güzel köfteyi yaptin ve de götürdün haaa,öyle olsun.Yarin hemencik bu tarifini buzdolapta bekleyen karnabahara uygulucammm.Nefis görünüyor canimm,ellerine salgik,sevgiyle kal,öptüm:)

Selcen Şenocak dedi ki...

Canım nefisss...
karnıbaharı bende çok severim böyleside nefis görünüyor ellerine sağlık.

Sevgiler...

sevdamavisi dedi ki...

Hülyacığım,
iyiki gördüm bu tarifi biz de çok yiyoruz son zamanlarda ama yenilikte arıyordum çok da lezzetli görünüyor ellerine sağlık. sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Hülya'm bu ne güzel bir tariftir böyle canım..Bende çok severim karnıbaharı hemen yapmak isterim canım..Ben kızartmadan borcama döküp fırına sürsem daha iyi olacak..))Çok nefis göründüler bana canım..Öğlen yemeği yemedim henüz canım çok çekti desem..)))
Siz ne güzel iki kardeş bir arada güzel güzel yemekler yapıp yapıp yersiniz artık Hülya'm..Ellerine sağlık bitanem..))Kocaman öpüyorum sizleri..))


Sevgilerle

Adsız dedi ki...

Ne kadar güzel bir fikir,çok değişik olmuş ellerine sağlık

Ferhanca dedi ki...

Hülyacım yanında havuçla kızartmasıyla daha bir nefis olur..ebnde dal dal kızartırdım ama senin kiler nar gibi olmuş ellerien sağlık bu usulüde öğrenmiş olduk..sevgiler...

Mor Tosbaa Tasarım dedi ki...

Tam anlamıyla mükemmel. Sizi tebrik ederim. Az önce yaptım tarifinize göre. Eşim ve ben bayıldık. Zaten karnıbaharın her türlü halini severiz. Bu da süper bir alternatif oldu bize. Sağolun..

Adsız dedi ki...

ya biraz saçma olcak ama daha yeni yemek yapmaya başladın 1/2 ne kadar oluyor? yarısı falan mı?

Adsız dedi ki...

karnabaharın yemeğini hiç sevmeyiz.ama köftesine bayılırız nedense :)) birde ben içine havuç rendeliyorum.böyleside güzel oluyor tavsiye ederim...