Cuma, Nisan 27, 2007

KOSTEBEK PASTA


Daha önce bir kez hazırını satın alıp yapmış ve ailecek çok beğenmiştik.Bu sefer niye sıfırdan evde kendim yapmıyayım dedim ve işe giriştim.Bence oldukça da benzemiş siz ne dersiniz?

Malzemeler:

Keki için:

  • 4 yumurta
  • 125 gr. margarin(eritilip soğutulmuş)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kakao
  • yarım kahve fincanı süt
  • 1 çorba kaşığı light böğürtlen veya benzeri reçel
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Kreması için:

  • 4 adet muz
  • 1 poşet krem şanti
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı dolusu damla çikolata

Yapılışı:

  • İlk olarak fırını 180 dereceye getirip ısınmasını sağlıyoruz.
  • Yuvarlak bir kek kalıbını yağlayıp unluyoruz.(Çok büyük bir kalıp olmasın benimki biraz büyük geldi)
  • Margarini eritip ılınmasını bekliyoruz.
  • Un, kabartma tozu, vanilya ve kakaoyu karıştırıp bir kaba eliyoruz.
  • Ayrı bir kapta yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz.
  • Ardından reçel ve sütü karıştırıp içine ekliyor ve yeniden çırpıyoruz.
  • Erittiğimiz margarini de içine ekleyip bir kez daha çırptıktan sonra unlu karışımı yavaş yavaş içine ilave ediyor ve tahta bir kaşıkla birbirine karışmasını sağlıyoruz.
  • Yağladığımız kek kalıbına döküp fırına gönderiyor ve yaklaşık 25-30 dakika arası pişiriyoruz.
  • Fırından çıkarıp bir kenarda soğuması için bekletiyoruz.
  • Kremasını hazırlamak için krem şantiyi 1 bardak sütle çırpalım.Damla çikolataları da ekleyip karıştıralım.Buzdolabında bekletelim.
  • Kekimiz soğuduktan sonra kenarlarından içe doğru 2 santim kalacak şekilde bırakalım ve ortasını resimdeki gibi bir kaşık yardımıyla oyalım.
  • Oyarak çıkardığımız keki ayrı bir kaba alalım ve iyice ufalayalım.
  • Kekin orasına ortasından ikiye kestiğimiz muzları koyalım.
  • Üzerine kubbe oluşturacak şekilde krem şantili karışımı iyice yayalım.
  • En üstüne de oyarak çıkardığımız kek parçalarını yerleştirelim.
  • Buzdolabında bir kaç saat bekletip dilimleyerek servis yapalım.
  • Afiyet Olsun!

Notlar:

  • Kek kalıbınız çok geniş olmasın.Çok fazla kabaran bir pasta değil.Benim kabım biraz büyük geldi yoksa daha güzel bir görüntü oluşabilirdi.
  • İsterseniz daha fazla muz ekleyebilir veya çilek ve benzeri meyvalar da kullanabilirsiniz.
  • Pastayı daha fazla çikolata tadında isteseniz margarinle birlikte erittiğiniz 80 gr. bitter çikolatayı da içine ekleyin.
  • Pasta bir gün dinlenirse daha güzel oluyor ve daha kolay servis yapılabiliyor.Benimki daha ılıkken kesilmek zorunda kaldı çünkü evdekiler dayanamadı.

29 yorum:

Adsız dedi ki...

Önce incirli kek şimdide köstebek pasta. Bu hafta sizin blogunuzda benim haftam sanırım. Hep çok sevdiğim pasta kek tariflerini veriyorsunuz. Tarifini okumadım daha ama görüntüler iştah kabartmaya yetti doğrusu.

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim, canim arkadasim,
Gene ne yaptin, cok ama cok guzel gorunuyor. Benim kizlarda bayilir buna.
Hulya'cigim tam gidis tarihini yazarsan ona gore belki ben tek gelirim seni gormke icin. Notunu bekliyorum canim arkadasim, tekrar elin, koluna ve guzel yuregine saglik. Seni seviyorum.

serinmavi dedi ki...

Bu anlatım çok iyi olmuş....ellerine sağlık canım...Selamlar.....

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Merhaba
Blog ta köstebek pasta da çok güzel ellerinize emeğinize sağlık
Servgiler

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

canım pastanın şahaneliğini gordum.Burdan herkese tavsiye edilir

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

canım pastanın şahaneliğini gordum.Burdan herkese tavsiye edilir

sevdamavisi dedi ki...

Hülya'cığım,
ellerine sağlık çok güzel olmuş. Daha önce ben de denemiştim çok lezzetli ve hafif bir tat oluyor. Özellikle de çocuklar çok seviyor. sevgiler

Adsız dedi ki...

Hülya'cım nefis bir pasta yapmışsın, ellerine kollarına sağlık, eminim hazırını aratmayacak bir lezzettedir, görüntüsü öyle çünkü, kolay gelsin, iyi hafta sonları..

Selcen Şenocak dedi ki...

Hülya'cığım çok güzel olmuş ellerine sağlık hazır almaktansa kendimiz yapalım iyi oldu bu tarif bende hazır alıyorum teşekkürler canım Sevgiler...

aslı dedi ki...

hulyacım çoook güzel olmuş canım ellerine sağlık ne zamandır yapıcam diyodun deymiş doğrusu emeklerine tarifinide en kısa zamanda alalım bizlerde yaparız....sevgiler....

ayseyaman dedi ki...

merhaba Hülya,
köstebek pastayı evde yapmak ne güzel bir fikir..Eline sağlık canım, minyatür muzlara da bayıldım..:)
Dışardan alıp yediğim birşeyi evde kendim yapmayı çok severim ben de.. Sıfırdan :)
eline saglik canim
Sevgılerle

Adsız dedi ki...

Hülyacığım ellerine sağlık pasta çok güzel görünüyor.

Bu arada senin bloguna girdiğim zaman bilgisayarım kilitleniyor bazen. Sanırım şablonunda sorun olabilir bir incele istersen.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Hülya'cığım,ne güzel fikir evde kendinin hazırlamış olması.Bende hazır alıp yapma taraftarı değilim.
Bu güzel fikiri ve pastayı bizlerle paylaştığın için gönülden teşekkürler tatlım..Ne kadar marifetlisin ve güzel gönüllüsün.
Ellerine ve emeklerine sağlık tatlım.Bizlerde tadına bakmış kadar olduk inan..

Sana ve ailene güzel bir hafta dileyip,kocaman öpüyorum seni..))

Gül/d.tadı

Adsız dedi ki...

Canım Hülya, şahane olmuş köstebek pastası... Hiç farkı yok. Hatta eminim seninki daha lezzetli olacaktır.

Ellerine sağlık hayatım. Bu sırada film izler gibi izliyorum senin slaytları :) dalıp gitmişim...

sımmsıcak sevgiler

HULYA dedi ki...

Işıl'cığım,
Ben pasta ve tatlı çeşitleri yapmaya bayılıyorum.Elimde olsa yemek yerine hep öyle şeyler yapacağım.Yine beklerim.

HULYA dedi ki...

Canım Aybike'ciğim,
Kızlarına ben bol bol pasta yaparım yeterki istesinler.Canım benim gidiş tarihim şu an için kesin değil ama Haziranın 19'undan sonra olacaktır büyük ihtimalle.Gidince en az 1 ay kalırım.Sen ilk İzmir'e gelsen çok iyi olacak.Yine ayrıntıları konuşuruz.Öptüm canım.

HULYA dedi ki...

Sevgili Serinmavi,
Yorumun için çok teşekkürler.Sevgiler.

HULYA dedi ki...

Sevgili Burcu,
Ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkürler.Senin bloğunu da ben çok beğendim.Yine beklerim.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Ablacığım yorumun için teşekkürler.Artık bu diyeti bırak da bunlardan tadabilesin.Öpüyorum.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili sevdamavisi,
Ben de çok beğendim.Yine deneyeceğim.Güzel yorumun için çok teşekkürler.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Ebrucuğum,
Beğendiğine çok sevindim.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Almula'cığım,
Bazen mecbur kalıp hazır alıyoruz ama insan istedikten sonra herşeyi kendi yapabiliyor.Yeterki denemeyi sevelim.Sevgiler canım.

HULYA dedi ki...

Aslı'cığım,
Senin yaptığın eminim çok daha güzel olur.Yoğurtlu pastan harika olmuştu çünkü.Öpüyorum.sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Yaman Ayşe ,
yerli malı muz kullanmayı tercih ettim bu yüzden minik minik oldular biraz:-))ama bence çok daha lezzetliydiler.Bazen lokantada deneyip beğendiğim şeyleri de evde yapmayı deniyorum ve çoğu zaman da başarılı oluyorum.En sağlıklısı ev yemeği diye düşünüyorum.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili pembelim,
şablonda bir hata var sanırım en kısa zamanda inceleyeceğim canım.Uyarın için çok teşekkürler.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Canım Gül'üm,
Senin güzel yorumlarına bayılıyorum.İnsanı hep güzel şeyler paylaşmaya teşvik ediyorsun.Senin o güzel yüzünü (resimde de olsa)gördükten sonra niye seni bu kadar çok sevdiğimi anladım.Yüzün insana huzur ve pozitif enerji veriyor.Seni çok çok öpüyorum canım.

HULYA dedi ki...

Sevgili Zerrin'ciğim,
Senin yorumlarını okurken memleket havası almış gibi oluyorum nedense ve içim huzur doluyor.Senin gibi marifetli birinin benim yaptıklarıma güzel demesi ne kadar gurur verici.Çok teşekkürler.Sevgiler

Özlem dedi ki...

Sevgili Hülya,

Ellerine sağlık, pasta çok leziz görünüyor. Kimbilir tadı nasıldır.

Sevgilerimle,
Özlem

Adsız dedi ki...

çok güzel ve şık bir pasta olmuş elinize sağlık...sevgiler...