Pazartesi, Nisan 16, 2007

SUPRIZLI IRMIK BOHCASI

Tatlıya olan düşkünlüğüm beni yeni yeni tarifler denemeye teşvik ediyor.Bu tabii ailece iştahlı olan bizler için pek iyi sonuçlar doğurmuyor.Ama kilo almak gibi bir probleminiz yoksa bu tatlıyı mutlaka deneyin derim ben.Yaz günleri eminim vazgeçilmezleriniz arasına girecek.Normalde yapılınca en azından dondurması donana kadar buzdolabında tutup sonra servis yapmanız gerekir.Ama bizimkiler o kadar bekleyemediler.Henüz ılıkken kesip yediler.Resimler bu yüzden çok güzel olmayabilir ama tadı nefisti.
Malzemeler:
  • 2 su bardağı kadar istediğiniz çeşit dondurma (ben sade ve fıstıklı kullandım ama çikolatalısı da nefis olurdu eminim)

İrmik helvası için:

  • 1 su bardağı irmik
  • 2 çorba kaşığı tereyağı (sıvı yağ da olur)
  • 2 çorba kaşığı dolmalık fıstık (ben kullanmadım)
  • 2 çorba kaşığı portakal kabuğu rendesi (ben mandalina kabuğu da rendeledim.)

Helvanın şerbeti için:

  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı su
  • 2 tatlı kaşığı tarçın

süslemek için:ceviz kırığı ve tarçın

Yapılışı:

  • İlk olarak helvayı hazırlamak için bir tencerede yağı eritip içine fıstıkları koyuyoruz ve bir miktar kavuruyoruz.
  • Üzerine irmiği de ekleyerek kavurmaya devam ediyoruz.
  • İrmik renk değiştirmeye başlayınca bir kenarda bir taşım kaynattığımız şerbeti de içine döküyoruz.
  • Portakal kabuğu rendesini de ilave edip 5 dakika daha karıştırıp altını söndürüyoruz.Ilınmaya bırakıyoruz.
  • Bir orta boy derin kasenin içine strech film yerleştirip helvanın bir kısmını oraya ince bir tabaka halinde yayıyoruz.
  • Tam kalbine dondurmasını yerleştirip üzerini ılık helvayla kapatıyoruz.
  • 3-4 saat kadar derin dondurucuda bekletiyoruz.
  • Çıkarıp servis tabağına ters çeviriyoruz ve üzerini ceviz kırığı ve/veya tarçınla süsleyip soğuk soğuk servis yapıyoruz.
  • Afiyet olsun!

12 yorum:

aslı dedi ki...

Hulyacım ne kadar yaratıcısın canım tatlı sevmeyen beni bile baştan çıkardın:)))ellerine sağlık...

HULYA dedi ki...

Aslı'cığım,
güzel yorumun için sağol."Tatlı yiyelim tatlı konuşalım" dimi? Seni de tatlıya alıştırırım yakında.sevgiler

Adsız dedi ki...

Bir tatlı canavarı olan ben bayıldım görünütülerden kendimi alamıyorum, ellerine sağlık, bu arada aşağıdaki resimdekilerin kim olduklarını sırasına göre yazsaydın merak ettim, hoşçakal..

Adsız dedi ki...

Hulya'cigim,
Ellerine saglik canim. Ne kadar degisik birsey, dondurma erimiyor demek ki. Notunu aldim yazacagim canim.
Kendine iyi bak.

Unknown dedi ki...

Hülyacım ne kadar farklı bir lezzet hiç irmik helvasının içinde dondurma hayal etmemiştim. Gerçekten harika birşeye benziyor. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Safran dedi ki...

Of of Hülyacığım slaytı kaçıncı izleyişim bilemiyorum, tek bildiğim bitmiş durumdayım, muazzam birşey bu tarif, ellerine sağlık canım, mutlaka ama mutlaka denenecek...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

hulyacıgım yorum bırakmadım diye kızmışşın .sana ben yetişemiyorum hayatım herşey okadar güzekl ki. Ellerine saglık.

HULYA dedi ki...

Sevgili Ebru'cuğum,
Resimler biraz karışık diye tek tek isim yazmadım canım ama linkini verdiğim blogcular tek tek resim çekmişler onlarda yazıyor.yine de ilk resimdeki yeşil kazaklı ben öndeki siyah giyen ise Samanyolu aslı.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Aybike'ciğim,
İrmik helvası oldukça ılık olmalı.Biraz erise de sonra kendini toparlıyor.Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Selda'cığım,
İkisi de sevilen bir lezzet bu yüzden sonuç harika oluyor.Biz ailece çok sevdik.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Safran'cığım,
İzmir'e gel ben sana istediğin tatlıdan bol bol yaparım.En çok yapmayı sevdiğim şey tatlı çeşitleri zaten.Sevgiler canım öptüm

HULYA dedi ki...

Ablacığım,
Bu hafta etkinlik var diye fazla tarif ekleyemedim.Haftaya telafi edeceğim inşallah.Sevgiler,çok çok öpüyorum:-)