Pazartesi, Şubat 19, 2007

TATLI-TUZLU SİMİT KURABİYE


Tuzlulara başlamışken benim çok sık yaptığım ve özellikle kalabalık misafir geleceği zaman çok da bereketli olan lezzetli bir tuzlu kurabiye tarifine yer vermek istiyorum.Kızımın özel geceleri olduğu zaman okula bol miktarda yapıp götürüyorum ve tüm arkadaşları da severek yiyorlar.Bazen yapıp beslenme çantasına koyduğum bile oluyor.İçinde sirke olduğu için oldukça gevrek ve ayrıca da içinde hem şeker hem de tuz olduğu için oldukça da farklı bir lezzeti var.Bence hemen bugün deneyin.

Malzemeler:

  • 125 gr.margarin
  • 1 bardaktan 2 parmak kadar eksik zeytinyağı
  • 2 çorba kaşığı şeker
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 3 çorba kaşığı yoğurt
  • 2 adet yumurta
  • 1 çorba kaşığı kadar sirke
  • aldığı kadar un
  • çörek otu ve/veya susam

Yapılışı:

  • Margarini , zeytinyağını 1 yumurtanın tamamını ve diğerinin de sadece sarısını bir karıştırma kabına alalım.
  • Üzerine yoğurdu, şeker ve tuzunu da ilave edelim.
  • Kabartma tozu ve sirkeyi de unutmayalım.
  • Unu azar azar ilave edelim
  • İyice yoğurup poğaça kıvamında bir hamur elde edelim
  • Hamurdan ufak parçalar kopararak elimizle yuvarlak simit veya benzeri şekiller verelim.
  • Önce yumurta akına sonra susama batıralım.İstersek üzerine çörek otu da serpebiliriz.
  • Yağlanmamış tepsiye dizelim..Yapışmamaları için aralık bırakmayı unutmayalım.
  • Önceden ıstılmış 180 derecelik fırında üzerleri hafif pembeleşinceye kadar pişirelim.
  • Hafif ılınınca tepsiden alıp bir saklama kabında saklayabilir veya hemen servis yapabilirsiniz.
  • Afiyet Olsun!

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne güzel bol susamlı kurabiye,ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Hulya'cim masallah bu ne hiz, yetirsemiyorum vallahi. Hangisine ne yorum yazacagimi bilemiyorum. ellerine saglik. Cok opuyorum

HULYA dedi ki...

Nükhet'ciğim,
teşekkürler kurabiyelerde susam veya çörek otu olunca daha gevrek oluyor sanki fikrimce.Aklıma gelen her şeye bol bol koyuyorum ikisini de desem yeridir yani.

HULYA dedi ki...

Aybike'cim,
Senin hızına yetişmeye çalışıyorum.Elimdeki tarifleri aklımdayken bir bir yazayım da sonra biraz yavaşlayacağım herhalde.Kendine iyi bak.öptüm

Adsız dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Bende senin gibi düşünüyorum susam ve çörek otu konusunda.))
Kimbilir nasıl lezzetli olmuşlardır.Bende çayın yanında bu tür kurbiyeleri çok seviyorum.
Ellerine sağlık,afiyetler olsun..

Güzel bir hafta diliyorum..Sevgilerimle..d.tadı/Gül

Adsız dedi ki...

Hülya'cım kurabiyeler nefis görünüyor, sirkeylede kıyır kıyır olmuştur, ellerine sağlık sevgiler..

HULYA dedi ki...

Sevgili Gül'cüğüm,
Çayın yanında gerçekten çok güzel yeniyor.Üstelik çok kısa bir zamanda hazırlayabiliyorsun.Teşekkürler canım.Yine beklerim.Kendine iyi bak.

HULYA dedi ki...

Ebru'cuğum gerçekten de öyle olmuşlardı.Isırınca ağzında dağılıyordu insanın.Aslında sirke ve mahlep kurabiyelere ayrı bir lezzet katıyor bence.Üstelik kıyır kıyır olmasını sağlıyor.Mahlep yoksa sirke, sirke yoksa mahlep.Sevgiler