Perşembe, Nisan 05, 2007

ABLAMIN MAYALI POĞAÇASI


Aslında bu poğaçayı yapalı epey oldu.Ama bir türlü buna sıra gelmemişti.Annemler buradayken kahvaltıda yemek için ablamla beraber yapmıştık bu poğaçayı.O hamurunu hazırlamış ben de geriye kalan işlemleri tamamlamıştım.Çok da yumuşak ve lezzetli bir poğaça olmuştu.Kızım peynir görünce yemediği için de peynirini içine gizlemiştik ve bol bol yemişti bilmeden.Bakalım sizler de beğenecek misiniz
Malzemeler:

  • 1 bardak zeytinyağı
  • 1 bardak süt
  • 1 yumurtanın akı
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • yarım paket maya
  • 1 bardak ılık su (mayayı eritmek için)
  • Aldığı kadar un
  • 300 gr. kadar beyaz peynir (veya benzeri)
  • üzeri için:
  • 1 yumurtanın sarısı
  • biraz vişne reçelinin suyu
  • susam, çörekotu

Yapılışı:

  • İlk olarak yumurta akı, sıvıyağ, süt, tuz, şeker ve mayayla hamurumuzu hazırlıyoruz.Eğer yaş maya kullanacaksanız ılık suda eritip kullanın.Kuru maya için gerek yok.
  • Hamuru iyice yoğurup üzerien nemli bir bez örterek iki misli kabarıncaya kadar bekletiyoruz.
  • Sonra içine peynirini katıp tekrar iyice yoğuruyoruz.
  • Limon büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle şekil verip yağlanmış tepsiye diziyoruz.
  • Vişne reçelinin suyunu yumurta sarısı ve çok az sıvıyağla karıştırıp üzerlerine sürüyoruz.Bu nar gibi kızarmalarını sağlayacak.
  • Susam ve çörek otu serpip tepsi mayasına gelmeleri için ılık bir yerde 30 dakika kadar bekletiyoruz.
  • 180-200 derece arası önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun!

4 yorum:

aslı dedi ki...

hulyacım ablanın ,annenin ve senin ellerinize sağlık....nefis görünüyolar yarınki tarifinide dört gözle bekliyorum.....sevgiler

Adsız dedi ki...

Hulya'cigim,
Malum durumdan daha bugun bakabiliyorum sitelere. Gokcen'ler apar topar gittiler tabii ki Istanbul'a, allahim sabir versin. Seb bunu daha yakin yasadin, canim benim, seni daha cok uzmustur. \Neyse pogacamiza bakalim, cok begendim mutlaka yapacagim ama aklima recel suyu takildi, sart mi? Tatli tatli olmuyor mu? Cok optum, nasil oldun belki yarin firsat bulabilirsem ararim seni. Optum

HULYA dedi ki...

Aslı'cığım,
hepimiz adına ben teşekkür edeyim sana.Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Aybike'ciğim,
Arkadaşına bir kez daha başsağlığı ve sabır diliyorum.Poğaçanın üzerine reçel suyu sürme fikrini Ayşe Tüterin bir tarifinden almıştım.Hazır poğaçalar gibi oluyormuş eğer reçel yoksa tozşekeri karıştırıp sürün diyordu.tadını hiç bozmuyor inan çok daha lezzetli oluyor.Seni çok öpüyorum