Çarşamba, Nisan 11, 2007

FRAMBUAZLI YOĞURTLU PASTA





Bu tarifi Yemek Aşkı'nın sitesinde görüp uygulamaya karar verdim.İyi ki de yapmışım.Tadı cheesecake gibi ama çok daha hafif oluyor.Üstelik evde yoğurt her zaman bulunduğu için canınız çektiği zaman yapma özgürlüğünüz var.Misafirlerim özellikle buna bayıldılar.Bence siz de bir yere not alın.

Malzemeler:

  • 1 kg yoğurt (suyunu iyice süzdüm biraz peynir gibi oldu)
  • 2 paket Ülker başak
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 2 adet yumurta
  • 50 gr. Teremyağ
  • 1 paket vanilya

sosu için:

  • 150-200 gr. dondurulmuş franbuaz
  • 1 paket tart jölesi
  • 2 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı:

  • İlk olarak bisküvileri toz haline getirip erittiğimiz yağla karıştıralım.
  • 26 cm. çapındaki kelepçeli kalıbın dibine bastırarak iyice döşeyelim.Buzdolabında biraz dinlendirelim.
  • Ayrı bir yerde yumurtaları şekerle çırpalım.
  • İçine yoğurt ve vanilyayı da ilave edip tekrar çırpalım.
  • Bisküvili karışımın üzerine döküp 180 derecelik fırında yaklaşık 70 dakika kadar pişirelim.
  • Fırından çıkarıp soğumaya bırakalım.
  • Sosunu hazırlamak için tart jölesini üzerinde belirtilen miktarda suyla ve şekerle karıştırıp pişirelim.
  • Kaynamasına yakın içine frambuazları ekleyelim.Karıştıra karıştıra pişirelim.
  • Bir kenarda soğuması için bırakalım.
  • Soğuyunca pastamızın üzerine döküp iyice yayalım.
  • Buzdolabının dondurucu kısmında bir gece bekletip sonra aşağıya alalım.
  • Soğuk servis yapalım.
  • Afiyet olsun!

TATLILAR_

16 yorum:

Adsız dedi ki...

Hülya'cığım,
Canım harikasın muhteşem bir tarif paylaşmışsın bizlerle..Hele de yazın o sıcak günlerinde bu pastanın çok ideal olacağına eminim.Ben çok sevdim çünkü içine girenlerin hepsini çok severim..

Ellerine sağlık tatlım,afiyetler olsun..Şimdi keşke bende sana komşu olsaydım diyorum inan..))

Sevgilerimi gönderiyorum..Gül/d.tadı

ebrulitatlar dedi ki...

Hülya'cım görüntü süper, yakın olsak bir dilim tatmayı isterdim, yoğurtlu tatlıları yemeden denemeye pek cesaret edemiyorum. Patatesli payda gerçekten çok pratik, ablanın ve senin ellerine sağlık, sevgiler..

Adsız dedi ki...

Hulya'cigim,
Hepsi pek guzel olmus, ellerine saglik. Bak hepdinden istiyorum olurda gelebilirsem tamam mi? Cok opuyorum canim arkadasim.

aslı dedi ki...

BİLİYORMUSUN BUGÜN DÜNYA DOSTLAR GÜNÜ BU MESAJI SENDE SEVDİĞİN DOSTLARINA GÖNDER EĞER BENDE O SEVDİĞİN DOSTLARINDAN BİRİYSEM BANADA YOLLA BUNU ON ARKADAŞ INA GÖNDER BAK KAÇ CEVAP GELECEĞİNE

aslı dedi ki...

Hülya'cım ellerine sağlık enfes bişi olmuş:)))bundan isterim bende ona göre....sevgiler

Unknown dedi ki...

Hülyacığım harika görünüyor. Genelde hep bu tarz tariflerde kese yoğurdu görüyordum. Normal yoğurdu süzüp koyma fikri çok güzel. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Safran dedi ki...

Biliyormusun Bugün Dünya Dostlar Günü Bu Mesajı Sende Sevdiğin Dostlarına Gönder Eğer Bende O Sevdiğin Dostlarından Biriysem Banada Yolla Bunu On Arkadaşına Gönder Bak Kaç Cevap Geleceğine.sevgiler öpüyorum ben de... :)

Adsız dedi ki...

MERHABA
HÜLYACIM CİDDEN CHEESECAKE BENZİYOR
HEMDE YAPIMI DAHA KOLAY
KESİNLİKLE FAVORİLERİMİN ARASINA ALICAM
DENEM LAZIM
ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLER

Adsız dedi ki...

MERHABA
HÜLYACIM CİDDEN CHEESECAKE BENZİYOR
HEMDE YAPIMI DAHA KOLAY
KESİNLİKLE FAVORİLERİMİN ARASINA ALICAM
DENEM LAZIM
ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLER

HULYA dedi ki...

Sevgili Gül'cüğüm,
Sen İzmir'e geleceğin zaman haber ver ben sana hangisinden istersen yapıp hazırlarım canım.Özellikle yaz günleri için gerçekten de serin serin yenen ve çok hafif bir tatlı oldu.Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Ebru'cuğum,
Ben yoğurtun her türlüsünü severim, özellikle de meyvalı yoğurtlara bayılıyorum.Kızıma diye alıp genelde ben dondurup dondurma gibi yerim onları.Bir kere dene istersen bence çok seveceksin.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Aybike'ciğim,
Bu tip tatlıları eminim cici kızların da çok sever .Sen listeni hazırla ben sana hepsinden tattıracağım söz.Öpüyorum canım

HULYA dedi ki...

Aslı'cığım sen bana gelmeden bir gün önce haber ver ben sana yapıp hazırlarım canım.Sevgiler, öptüm

HULYA dedi ki...

Selda'cığım,
Kese yoğurdun tadı biraz ekşimiş oluyor genelde.oysa taze yoğurdu süzüp yaparsak daha lezzetli oluyor.Sanki labne v.b.ni kullanmışsın gibi ama daha hafif.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Safran'cığım,Ben de senin gününü kutluyor ve sevgilerimi gönderiyorum.

HULYA dedi ki...

Esra'cığım,
cheesecake türü pastaları seviyorsan bunu mutlaka denemelisin.Üstelik daha çok evdeki malzemelerle yapılıyor.Franbuaz yerine vişne, çilek v.bni kullanabilir, tart jölesi yerine mısır nişastasını kullanabilirsin.Hiçbiri yoksa kırmızı bir reçeli üstüne dök yine olur.Sevgiler