Cuma, Nisan 13, 2007

CAVİDAN ABLAMIN BEZELYELİ BÖREĞİ


İlk evlendiğim yıllarda yumurta hariç pek yemek yapmayı bilmiyordum.İlk misafirimi kabul edeceğim zaman oldukça panik olmuş ve ne pişireceğimi şaşırmıştım.Allahtanki mutfak işlerinde oldukça marifetli bir yan komşum vardı:Cavidan abla.Onun sayesinde misafirlerime hiç bir zaman mahcup olmadım ve her seferinde yeni yeni ikramlar sunabilmeyi başardım.Şu sıralar İstanbul'da olmalı.Senelerdir görüşemedik ama ondan öğrendiğim ve sık sık uyguladığım bu börek tarifiyle kulaklarını çınlatmak istedim.

Malzemeler:

  • 2-3 adet havuç
  • 3-4 adet patates (küçük boy)
  • 1 kg. bezelye
  • (Eğer isterseniz 2 şişe hazır garnitür de kullanabilirsiniz)
  • 250-300 gr. kıyma
  • 2-3 adet soğan
  • tuz, karabiber, susam/çörekotu
  • 1 kg yufka
  • 1 paket (250 gr.) margarin
  • 1 şişe maden sodası
  • Sıvıyağ

Yapılışı:

  • İlk olarak bezeleyeleri ayıkla, patates ve havuçları küp küp doğra
  • Sıcak tuzlu suda havuçlar biraz yumuşayıncaya kadar haşla.
  • Ayrı bir yerde soğan ve kıymayı bir miktar sıvı yağda sotele.
  • İçine sebzelerini de ilave edip iyice kavur.
  • tuz, karabiber v.b. ni ilave et.soğumaya bırak.
  • ayrı bir cezve veya benzeri bir kapta bir paket margarini erit.
  • İçine sodasını dök ılınmaya bırak ama dikkat et yağ tekrar donmasın ,arada karıştır.
  • 1 yufkayı önce kare haline getir sonra 4'e böl.Kenarlarından çıkardığın yufkaları da içine koy
  • Eritilmiş yağla yağla ve malzemesini koyup bohça gibi kıvır.Ters çevirerek tepsiye yerleştir.
  • Üstüne yumurta sarısı sür ve susam veya çörekotu serp.
  • 200 derece fırında pişir.
  • Afiyet olsun!

Notlar:

  • İstenirse rulo şeklinde de hazırlanabilir.Benim bir yufkam tepsiye sığmayınca onu da rulo halinde yaptım.
  • Ben yumurta sarısını sürmeyi unutmuşum aceleyle.Sizler sürerseniz çok daha güzel görünüyor.
  • Garnitür kullanırsanız suyunu iyice süzmeyi unutmayın.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Hülya'cığım,
Bayılıyorum senin bu içtenliğine..))Tariflerini okurken sanki seni karşımdaymışsın da bana izah ediyormış gibi geliyor..))
Allah nazardan korusun sakınsın seni canım.
Böreğin çok güzel ve çok da besleyici tatlım..Cavidan ablandan öğrendiğin için bende burdan ona teşekkürlerimi gönderiyorum..Belki bir yerlerden görür okur ne dersin canım..Sonrada senin o güzel ve maharetli ellerine sağlık tatlım..Afiyetler olsun..

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu diliyorum..Sevgiyle..Gül/d.tadı

Adsız dedi ki...

Hülya'cım yine değişik ve güzel bir tarif, hem komşunun hem senin ellerine sağlık, sevgiler..

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,
Ellerine saglik canim, guzel yurekli arkadasim benim.

Bak hala notunu bekliyorum, merak icindeyim.

Borek cok guzel gorunuyor, cok leziz seyler yapiyorsun. Hepinizi cok opuyorum, kendine cok iyi bak.

Adsız dedi ki...

eline sağlık çok renkli güzel bir börek

sevdamavisi dedi ki...

Hülyacığım,
çok hoş bir sunumla göstermişsin tariflerini ellerine sağlık. bezelyeli börek de çok güzel görünüyor ellerine sağlık. çocuklara sebze yedirmek için güzel bir yol. Sana ve kızına da geçmiş olsun demek istiyorum. kendine ve tabi kızına da iyi bak. sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Gül'üm,
Tariflerimi beğendiğine çok sevindim canım.O senin içtenliğinden kaynaklanıyor.Cavidan ablam bu tarfimi görseydi eminim o da çok sevinirdi bana birşeyler öğretebilmiş diye.Haftasonun inşallah güzel geçiyordur canım.Seni ve Karya'mı öpüyorum

HULYA dedi ki...

Ebru'cuğum,
Komşumun adına da ben alayım teşekkürleri.Beğendiğin için benden de sana teşekkürler.İyi haftasonları canım

HULYA dedi ki...

Aybike'ciğim,
Sana en nihayet bugün 3 adet mail attım.Kendine iyi bak canım öpüyorum.İyi haftasonları

HULYA dedi ki...

Sevgili Melisa,
Güzel dileklerin ve ziyaretin için çok teşekkürler.Yine bekliyorum.sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Sevda,
Geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkürler canım.İnşallah sen de iyileşmişsindir.Benim kızım sebze yemeği çok sevmediği için her türlü sebzenin böreğini yapıp yediriyorum.Tavsiye ederim canım.Sevgiler