Pazar, Aralık 09, 2007

IKI NEFIS TATLI:LORLU PIRAMIT PASTA VE...

Bugün sizlerle arkadaşım Berna'nın nefis iki tatlı tarfini paylaşmak istiyorum.Rejimde olmama rağmen o kadar lezzetli görünüyorlardı ki dayanamayıp yedim.Eh ne de olsa spordan çıkmıştım biraz kalori almak hakkımdır diye düşündüm.Hatta ablam bile yedi.Aslında ona da bir blog açtım ama bir türlü girip yazamıyor.Bu yüzden bu nefis tarifi sizlerle ben olsun paylaşayım istedim.Hem çok pratik hem de çok lezzetli.Hemen denemek lazım derim ben.




LORLU PİRAMİT PASTA


Malzemeler:



  • 1/2 kg. tatlı lor peyniri

  • 1 su bardağı pudra şekeri

  • 1 paket vanilya

  • 1/2 paket margarin (eritilip soğutulacak)

  • 1-2 paket pötibör bisküvi

  • 2 adet muz


Yapılışı:

  1. Lorla pudra şekerini rondoya at.Vanilyayı ekle.Eritilip soğutulmuş margarini de ekleyip krema kıvamına gelinceye kadar rondoda karıştır.

  2. Bir folyo veya nylon poşet üzerine 7 adet bisküviyi önce süte batır sonra alta uzunlamasına diz.3 adet bisküviyi de yine süte batırarak enlemesimne yanlara koy.

  3. Aralara krema sürerek en az 2-3 kat bisküvi olacak şekilde dizmeye devam et. (Yani ilk sırada 21 adet bisküvi olacak bunlardan en az 2-3 sıra kadar olacak)

  4. Ortaya muzları yerleştir.Piramit şekli vererek kapat.Üzerine kalan kremayı bolca sür.

  5. Bir gece buzdolabında dinlendir.Sonra üzerinden poşetini sıyırarak dilim dilim kes ve servis yap.

  6. Afiyet olsun!

Diğer tatlı Bisküvili Çikolata'yı ise ablam daha önce yazmış.Merak edenler için tarif burda...

16 yorum:

Adsız dedi ki...

tabi spor yapınca mutlaka ödül verilmeli sende en güzel hediyeyi almışsın
ellerine sağlıkk

Tijen dedi ki...

Ekliyorum tabii!

Tijen dedi ki...

Rica ederim!

HULYA dedi ki...

Yeşim'ciğim,
formumu kazanayım diye spora başladım ama iştahım da acaip açıldı.Neye varacak bunun sonu bilmiyorum.Haftada 3 kere gidiyorum sonra da ablamla kahvaltı yapıyoruz.Arada da böyle ödüller işte.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Tijen'ciğim,
Sayfana da yazdığım gibi çok hızlısın canım.Bir kez daha teşekkürler.Sevgiler

Leziz Sofralar dedi ki...

Hülya'cim ellerine saglik canim her iki tatlida enfes görünüyor size afiyet olsun ,ama ben yörük köftesinin tarifi aldim yarinki menüme katacagim tekrar eline saglik canim sevgiler...

meleginmarifetleri dedi ki...

selam hülya bende çok severim lorlu pastayı yıllardır yapmamıştım hatırlatman çok iyi oldu en kısa zamanda yapmalıyım hoşçakal

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim afiyet olsun, arada kacamak yapmak lazim:)
Seni cooook optummmm

Guzel, neseli, saglikli bir hafta diliyorum guzel yurekli arkadasim.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım maalesef bu pastalar banada rejimi bozdurdu .Hele lorlu pasta nefisti hemen deneyeceğim.Diğerini zaten her zaman yapıyom..OPTUM CANIM...

HULYA dedi ki...

Seval'ciğim,
İnşallah yörük köftesini beğenirsiniz.Dürümle deneyince daha lezztli oluyor.Dürüm bulamzsan yufkayla dene.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Melek,
Gerçekten de çok nefis birşey.İnsan yemeye doyamıyor.Ah bir de şu kilolar olmasa çok iyi olacak.Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Canım Aybike'm
Ramazandan beri dikkat etmeye çalışıyorum yediklerime.Eh arada böyle kaçamaklar ister istemez oluyo ne yazık ki.Seni çok çok öpüyorum canım.

HULYA dedi ki...

Ablacığım,
Sen yiyince bana da cesaret geldi bende yedim valla.Çünkü sen aylardır böyle şeyler hiç yemiyordun.Kendine iyi bak.Öpüyorum.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Hülyacım ne zamandır denemek istiyordum hatta yarın pazardan tatlı lor alıpda yapiyim istiyordum bu pastayı ama yağ oranı gerçekden fazlaymış hem lorda hem margarinde . Sporada gitmiyorumki :( Sevgiler..

Adsız dedi ki...

cnm arkadaşım ilk defa yorum bırakıyorum devamı gelecektir emın olabılırsın cunku tarıfler cok guzel....

Adsız dedi ki...

merhabalar, lorlu pasta gereçekten çok lezzetli ama bence 7 sıra fazla geliyor 5 adet bisküvi ve 3 adet yan yana yani bir sırada 21 değil de 15 adet bisküvi yetiyor, hem lorlu harç tam geliyor aralar ve üstü iyice kaplamak için hemde görsel olarakta 7 sıra çok uzun oluyor .