Cumartesi, Nisan 14, 2007

BEBE BİSKÜVİLİ TOPTOP


Bu tarifi Safran'cığımın bloğunda gördüm ve gelen misafirlerimin küçük çocukları olduğu için uygun olduğunu düşünüp hemen uyguladım.Gerçekten de çocuklar en çok bunları sevdiler.Yaptıktan sonra buna benzer birşeyi daha önce petit beurre bisküvi ve çikolatayla yaptığımı hatırladım.Küçük çocuklarınız bunları çok sevecektir özelikle de çikolatalısını.

Malzemeler:

  • 1 paket bebe bisküvisi
  • 1,5 çay bardağı muzlu süt (sade veya kakaolu da olur)
  • 2 çorba kaşığı kadar eritilmiş margarin
  • 1,5 çay bardağı dövülmüş ceviz
  • 1 paket vanilya
  • kakao
  • hindistan cevizi rendesi

Yapılışı:

  • İlk olarak bisküvileri robotta çekerek un haline getiriyoruz.
  • Sonra içine önce margarini sonra da yavaş yavaş sütünü ekliyoruz.(cıvık olursa daha bisküvi sert olursa süt ilave ederek kıvamını tutturabilirsiniz.)
  • Ceviz kırığını da ilave ettikten sonra hamur haline gelen karışımı iyice karıştırıp homojen hale gelmesini sağlıyoruz.
  • İkiye bölüp bir kısmını sade hazırlıyoruz.
  • Diğer karışıma kakao ve birazcık daha süt veya su ilave ediyor ve iyice karıştırıyoruz.
  • Elimizi hafifçe ıslatarak hamurdan toplar yapıyor ve hindistan cevizine buluyoruz.
  • Küçük kek kalıplarına koyup buzdolabında dinlenmeye bırakıyoruz.
  • Soğuk servis yapıyoruz.
  • Afiyet olsun!


"TATLILAR_",

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Hülya'cım ellerine sağlık, bu tarifi bende görmüştüm safran'da. Çocukların sevdiği malzemeler var içinde. Tekrar ellerine sağlık, sevgiler, kolay gelsin..

HULYA dedi ki...

Ebru'cuğum,
Gerçekten de çocuklar çok severek yediler.sanırım bebe bisküvisinin büyük payı var.Safran'a bu tarifi verdiği için tekrar teşekkür ediyorum.İyi haftasonları canım.Sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,
Ellerine saglik, buda cok guzel olmus. Bende denemk istiyorum ama su kati yag iolayi beni urkutuyor. Neyse bakalim artik. Cok optum Hulya'cigim.

aslı dedi ki...

hULYACIM HARİKA OLMUŞ BUNLAR...HEM ÇOK PRATİK HEMDE ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYORLAR ELLERİNE SAĞLIK HAMARAT ARKADAŞIM BENİM....

HULYA dedi ki...

Aybike'ciğim,
ben hiç denemedim ama belki sıvıyağla da oluyordur.Bir denemek lazım.Ben birçok tarifte margarin yerine sıvıyağ kullanıyorum ve oluyor.Sevgiler ve öpücükler canım

HULYA dedi ki...

Aslı'cığım,
Gerçekten pratik.Üstelik misafire hoş görünümlü bir ikram da oluyor.Özellikle de çocuklar bayılıyorlar.Sevgiler canım Oktay'ımı ve Açelya'mı öpüyorum.

Leziz Sofralar dedi ki...

hulya hanim görünümü cok nefis cocuklari burak bizler yeriz hepsini :))llerinize saglik cok kolay ve pratik bir lezzet,sevgilerimle...

HULYA dedi ki...

Sevgili Seval Hanım,
Gerçekten kimse duymasın ama itiraf edeyim ben herkesten fazla yedim.İnsan ağzına atıveriyor hemen.Sevgiler.Yine beklerim