Cuma, Mart 23, 2007

ETLI VE BESAMEL SOSLU KARNIBAHAR


Karnıbaharı çok severim ben.Öyle haşlayıp salata gibi bile yerim.Ama en çok kızartamsını ve fırında beşamel soslusunu severim.Fırındaki tarifimi geliştirmek istedim ve içine farklı malzemeler ekledim.Ortaya çıkan sonuç oldukça iyi oldu.sizlere de tavsiye ederim.Ben karnıbaharın saplarının bir kısmını da kullanıyorum.Pek bir şey atmayı sevmem de.

İşte Malzemelerimiz:

  • 1 adet orta boy karnıbahar
  • 1-2 adet havuç
  • 2 adet yeşil biber
  • kaşar rendesi
  • 250-300 gr.kuşbaşı et (kıyma da olur)
  • 1-2 baş soğan
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • zetyinyağı
  • tuz,karabiber

Beşamel sos için:

  • 125 gr. margarin veya sıvıyağ
  • 2 kahve fincanı un
  • 3 su bardağı süt
  • tuz,karabiber
  • istenirse çırpılmış bir yumurta sarısı

Yapılışı:

  • İlk olarak karnıbaharları ayıklayıp çiçek çiçek ayırıyoruz.Saplarının da iyi olanlarını küçük küçük doğruyoruz.
  • Kaynamış suya atıp tuz ekliyor ve 8-10 dakika kadar haşlıyoruz.
  • Hafifçe yağlanmış borcama karnıbaharları diziyor üzerlerine karabiber ekiyoruz.
  • Ayrı bir yerde yemeklik doğranmış soğanları az bir zeytinyağıyla soteliyoruz.
  • Üzerine etini ve sarımsakları koyup sotelemeye devam ediyoruz.
  • Sırasıyla önce küp küp doğranmış havuçları sonra da biberleri ekliyoruz.
  • Salçamızı da ilave edip biraz pişiriyoruz.(Etler pişinceye kadar)
  • Tuzunu, karabiberini ekleyip şöyle bir karıştırıyor , sonra da karnıbaharların üzerine döşüyoruz.
  • En üstüne de beşamel sosu gezdirip kaşar rendeliyor ve 200 derecelik fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun!

Beşamel sos hazırlanışı:

  • İlk olarak margarini tencerede eritiyor ve unu biraz kavuruyoruz.
  • Daha sonra üzerine azar azar süt ekliyor ve bir çırpma teliyle sürekli karıştırıyoruz
  • Tuz ve karabiber ialev ediyoruz.
  • İstenirse muskat (hint cevizi) rendesi de eklenebilir.Ben benimkine koymadım ama çırpılmış bir yumurta da altını kapattıktan sonra beşamel sosa ilave edilebilir.
  • Bol peynirli seviyorsanız beşamel sosun içine de kaşar rendesi ilave edebilirsiniz.

13 yorum:

aslı dedi ki...

hülyacım ellerine sağlık harika görünüyo ne zaman yapıyosun sen bunları yahu ....ay vallahi çok hamaratsın kızım sen...sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba Hülyacığım,

ben karnıbaharın kokusundan çok hoşlanmıyorum. ama yemeğin şahane görünüyor. Ellerine sağlık...

Yapıp yemek lazım. Çok sağlıklı bir sebze...

sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Hulya'cim ellerine sagik, resimden gordugum kadariyla sap kismini da mi koyuyorsun? Annemler yarin hayirlisiyla Kibris'a gidiyorlar. Cok opuyorum arkadasim.

Safran dedi ki...

Mmmh! Süper süper, tam bizimkilerin seveceği gibi... Ben etsiz yaparım sırf beşamelle onu bile çok severler, ama bizimkilerin etobur olduğunu düşünürsek bir dahaki sefere kuşbaşı eklemeli ;) Ellerine sağlık...:)

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Hülyacım süpersin karnı bahar kesinlikle bu şekilde pişerse bence çok leziz olur ellerine sağlık.
Sevgiler…

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Hülyacım süpersin karnı bahar kesinlikle bu şekilde pişerse bence çok leziz olur ellerine sağlık.
Sevgiler…

Adsız dedi ki...

Hülya'cığım,
Ellerine sağlık tatlım super olmuş..Etli hiç yapmıyorduk bizde şimdi bunu denemeş şart oldu inan.))Her zamanki gibi yine harikasın tatlım..Ellerine sağlık,afiyetler olsun canım..

Komşu olsaydık inan harika olurdu,seni çok seviyorum tatlım..

Güzel bir hafta diliyorum..Sevgiyle kal..Gül/d.tadı

HULYA dedi ki...

Aslı'cığım,
Yemek yapmayı çok seviyorum ben.Ama klasik yemekler değil.Bu yüzden bazen böyle şeyler uyduruyorum.Sen benden daha da hamaratsın.Hiç adını bile duymadığım şeyler biliyorsun.Sevgiler canım.

HULYA dedi ki...

Zarrin'ciğim,
Kıbrıs'ta fazla sebze bulunmazdı eskiden.Malum etoburuz biz(?).Bu yüzden annem bulduğu sebzeleri süsleyip süsleyip bize öyle sunardı.Biz de içinde et olunca yerdik.Aslında çok lezzetli bir sebze üstelik kalorisi de oldukça düşük.Bu tarifi dene hiç karnıbahar kokusu yok.Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Aybike'cim,
Annem pek bir şey atmayı sevmez.Malum Kıbrıs'a geldiğinde harp varmış ve uzun süre yokluk çekmişler.Bende yemek yapmayı ondan öğrendiğim için enginarın olsun, karnıbaharın olsun saplarını atmayıp içine koyarım.Hatta bezelyenin taze kabuklarının zar kısmını soyup onu da yemeğin içine koyarız biz.Öptüm canım

HULYA dedi ki...

Safran'cığım,
Sevgili Zerrin'e de dediğim gibi biz biraz etoburuz etsiz yemeklerle pek doyamıyoruz.bu yüzden az da olsa et ilave ediuorum bir çok yemeğe.Tadı da daha güzel oluyor hem.Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Sevgili Perihan,
karnıbaharı beşamel soslu yapıyordum eskiden sonra ocakta kıymalı veya kuşbaşılı yaptığım tarifle fırndaki tarifimi birleştirdim ortaya bu çıktı.Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Gül'cüğüm,
Siz İzmir'e taşının en kısa zamanda ya da biz oraya gelelim.Ben de senin kurduğun sofralara bayılıyorum.Her biri ziyafet sofrası gibi.Gerçekten hepimizin damak tadısın.Kendine çok iyi bak canım.Öpüyorum.