Pazartesi, Nisan 02, 2007

KIYMALI NOHUT VE NOHUTLU PİLAV


Benim bir huyum vardır.Evde o gün ne pişmişse bir türevi ya o gün ya da yarın mutlaka olur.Mesela kabak dolması mı pişti, bir gün sonra mücver yeriz ya da ıspanak yemeği mi pişti ya ıspanaklı börek ya da yumurtalı ıspanak gelir arkasından.ama napayım sebzeleri eşim alıyor pazardan ve hep çok çok alıyor.bozulmasın diye yıkayıp arka arkaya pişirmek zorunda kalıyorum bende.Nohut yaptım mı da yanına nohutlu pilav kaçınılmaz oldu böylece.Bizim hoşumuza gitti.Nohut seviyorsanız sizler de deneyin derim ben.
Malzemeler:
Nohut için:

  • 250 gr. kıyma
  • 3 su bardağı nohut
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • tuz, karabiber, nane
  • 1 iri soğan
  • bir miktar zeytinyağı
  • 1 küp şeker (istenirse)

pilav için:

  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 su bardağı nohut
  • 1 knorr tavuklu bulyon
  • 2 su bardağı sıcak su
  • tuz
  • 2 çorba kaşığı margarin veya sıvıyağ

Yapılışı:

  • İlk olarak üzerlerini geçecek kadar su koyup nohutları varsa bir düdüklü tencerede haşlıyoruz.
  • Haşladığımız suyu döküp yine düdüklü tencereye ilk olarak sıvıyağı sonra da kıymayı ve soğanı koyup kıymalar suyunu salıp çekinceye kadar pişiriyoruz.
  • Sonra üzerine nohutları koyup biraz soteliyoruz
  • Salçasını, tuzunu ve baharatlarını koyuyor eğer zeytinyağı kullandıysak şeker ekliyoruz.
  • Üzerlerini biraz geçecek kadar su koyup düdüklünün kapağını kapatıyor ve 25 dakika kadar pişiriyoruz.
  • Pilavı için:pirinçleri sıcak ve tuzlu suda 1 saat kadar bekletin.
  • Kırmadan yıkayıp süzün.
  • Bir tencerede yağı eritip pirinçleri içine atın ve 5-10 dakşika kadar kavurun.Knorr bulyonu ve tuzunu ilave edin.
  • Haşlanmış nohutları ve suyunu ilave edip şöyle bir karıştırın.
  • Pirinçler suyunu çekince altını kapatın.Karıştırıp havalandırın.
  • Kapağını kapatarak demlenmesini sağlayın.
  • Afiyet olsun!

4 yorum:

aslı dedi ki...

ellerine sağlık.... harika bi tarif olmuş helede havalar soğumaya başlamış ken yanınada turşu harika olur valla.....

Adsız dedi ki...

Hulya'cigim, hastayim demissin merak ettim. Simdi nasilsin, birde yemek ile ugrasmissin hasta hasta. Ellerine saglik canim benim, cok guzel olmus,not atabilirsen at lutfen, merak ettim.Cok optummm

HULYA dedi ki...

Aslı'cığım,
biz de yanında turşuyla yedik zaten.Ara sıra kuru baklagillerden de pişirmeye çalışıyorum ama favorim et ve taze sebzeler.Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Canım Aybike'cim,
Bunu daha önce yapmış ama yayınlama fırsatı bulamamıştım.Şimdi fırsat buldum başka yemek yapacak halim de yoktu yayınlayayım dedim.Öpüyorum canım.