Çarşamba, Nisan 25, 2007

AYSE'NIN İNCIRLI KEK VE HINDISTAN CEVIZLI KURABIYELERI

Geçen Çarşamba çok sevdiğim bir arkadaşıma çaya davetliydim.Ondan bir gün önce diyete başlamış ve artık ölçülü bir şekilde yemeye karar vermiştim.ama arkadaşımın yaptığı şeyler o kadar lezzetliydi ki biraz ucundan olsun tat dediği için tattım ve bir de baktım ki tabağı temizlemişim.Sizler için tariflerini hemen aldım tabii.Özellikle incirli kek ve hindistan cevizli kurabiye harikaydı.Buradan yine "Ellerine sağlık Ayşe'ciğim" diyor ve tariflere geçiyorum.

İNCİRLİ KEK
Malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı ceviz
  • 7 adet incir
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu

Yapılışı:

  • İlk olarak yumurtaları şekerle çırpalım.
  • Sıvıyağını da ekleyip iyice karıştıralım.
  • Ayrı bir yerde eleyip karıştırdığımız un ve kabartma tozunu da ekleyelim.
  • Dövülmüş ceviz ve küp doğranmış incir ve en son olarak da tarçın ekleyelim.
  • Tahta bir kaşıkla iyice karıştıralım ve yağlanıp unlanmış kek kalıbına dölkelim.
  • 180 derece fırında pişirelim.

HİNDİSTAN CEVİZLİ KURABİYE

Malzemeler:

  • 1 paket margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta (sarısı içine beyazı üstüne)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un
  • Hindistan cevizi rendesi

Yapılışı:

  • Margarinle sıvı yağı karıştıralım.
  • Pudra şekerini de ilave ederek iyice yoğuralım.
  • yumurta sarısını ekleyelim.
  • Aldığı kadar un, kabartma tozu ve vanilyayı da ilave ederek poğaça kıvamında bir hamur elde edelim.
  • Minik minik yuvarlaklar yaparak önce çırpılmış yumurta akına sonra da hindistan cevizi rendesine batıralım.
  • Yağlanmış tepsiye dizelim ve 170-180 derece arası fırında kurabiyeler hafif sararıncaya kadar pişirelim.
  • Ilık veya soğuk servis yapalım.
  • Afiyet olsun!

7 yorum:

Selcen Şenocak dedi ki...

Günaydın Hülya'cığım;Kekler kurabiyeler hiç durmuyoruz valla allerine sağlık canım Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hülya'cım sen ve arkadaşların böyle nefis şeyler yaparsa bu gidişle senin rejim işi zor gibi valla, Ayşe'nin ellerine sağlık, çok güzel mamalar yapmış, incirli keki deneyeceğim, ellerine sağlık, afiyetler olsun, segiler..

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

HULYACIĞIM BU KADAR GUZEL TARIFLERLE VALLAHİ SONUMUZ NE OLACAK BILMEM.ÇOCUKLARA YAPALIM DERKEN BIZLERDE YIYORUZ.

aslı dedi ki...

HULYACIM 2 GÜN ÇOCUKLAR EVDE DİYE BAKAMADIM BİLGİSAYARA SEN YİNE DÖKTÜRMÜŞSÜN HAMARAT SENİ:)))

Adsız dedi ki...

Merhaba hülyacığım, hindistancevizli kurabiyeye biterim :)) Ayşenin ellerine sağlık.. Çay yanında nefis olur..

Sımmsıcak sevgiler...

Safran dedi ki...

Hülyacığım bu hafta işler yoğundu, bilgisayara girip de arkadaşlara konuk olamadım, bugün sana bi uğrayayım dedim o da ne sayfa yukardan aşağıya enfes lezzetlerle dolu,bittim ben bayıldım hepsine, sence hangisinden başlamlı denemeye? :))) Öpüyorum canım, iyi bir haftasonu diliyorum :)

Adsız dedi ki...

Merhaba
İncirli kekle beni kalbimden vurdunuz. İncirle olan herşeyi severim ve kekle de çok yakışmış bence. İzmirde yaşarken incir tüketimimiz daha fazlaydı. Ankarada unuttum galiba. Buarada konak tariş mağzasından mutlaka incir lokumu alın harika...
Sevgilerle...