Perşembe, Mayıs 31, 2007

AYNI HAMURLA HEM TATLI HEM TUZLU KURABIYE


Salı Günü ablamın günü vardı ve ben de davetliydim.Elim boş gitmiyeyim dedim ve mutfağa girdim. Tatlı mı tuzlu mu yapayım bir türlü karar veremeyince bende aynı hamura değişik ilavelerle hem tatlı hem de tuzlu kurabiyeler yaptım.Benimkiler biraz aceleye geldi bu yüzden şekilleri üzerinde fazla duramadım ama siz istediğiniz şekli verebilirsiniz.
Malzemeler:(ana hamur için)
  • 250 gr. margarin (eritilmiş)
  • 3 adet yumurta(birinin sarısı üstüne)
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 çorba kaşığı kadar sirke
  • Alabildiği kadar un
  • Tuzlu olması için:
  • 1 tatlı kaşığı tuz ayrıca ilave edilecek
  • 1 çorba kaşığı veya daha fazla krem beyaz peynir
  • Tatlı için:
  • 1,5 su bardağı kadar şeker
Yapılışı:
  • İlk olarak ana malzemeyi hazırlayalım.Yumurtalardan ikisini tam diğerinin ise sadece beyazını kullanıp sarısını üstü için ayıralım.
  • Daha sonra bunu iki eşit kaba bölelim.
  • Tuzlu olana kurabiye için tuz ve peyniri ilave edelim.Kulak memesi yumuşaklığına gelinceye kadar yoğuralım.Şekil verip tepsiye dizelim.
  • Tatlı için şekerini ilave edelim.İstenirse 1 çay bardağı kadar hindistan cevizi rendesi de konulabilir.
  • Yuvarlak yuvarlak şekil verelim.Tepsiye dizelim.
  • Yumurta sarısının içine bir miktar sıvı yağ ve çok az kırmızı bir reçelin suyunu koyalım.(Ben çilek reçeli kullandım)
  • Kurabiyelerin üzerine sürelim.Tuzlu olanlara susam ve çörek otu tatlısına sadece susam serpelim.
  • 170 derecede pişirelim.Fırından çıkarıp soğumasını bekleyip servis yapalım.
  • Afiyet Olsun!

23 yorum:

daimamutfak dedi ki...

Buraya bırakacağım yorumu bırakamadım.Sistem müsaade etmedi ne yazıkki bende alttaki yazıya bırakmışım.tatlı ve tuzlu hamurla ilgili bırakılmış bir yorum o..Sevgiler neriman.

Leziz Sofralar dedi ki...

Hülya'cim abla kardes cok beceriklisiniz masallah yeni ona yorum yazdim sonra sana geldim:))senin kurabiyelerde nefis olmus sekillerine hos olmus canim ellerine saglik sevgiler...

Adsız dedi ki...

Sevgili Hülyam,
Ne kadar pratiksin canım,hızına da yetişemez oldum adeta..)Güzel bir çözüm bulmuşsun ve tekrar 2 kez hamur yapmak işinden kutulmuşsun.Kimbilir çok nefis olmuştur kurabiyelerin canım,ellerine sağlık..

Kocaman öpüyorum güzel yanaklarından canım.


Sevgiyle kal.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

hULYA'CIĞIM oncelıkle burdan bı daha teşekkırler kardeşim.KalanlarıEGE YEDI ELLERINE SAĞLIK YAPILMASI TAVSIYE EDILIR..OPTUM.

külkedisi dedi ki...

Kurabiyeler gayet güzel olmuş bu günler de arada sırada çok iyi oluyor valla.

HULYA dedi ki...

Sevgili Neriman,
Olsun ben oraya cevabını verdim.Çok teşekkürler güzel ziyaretin için yine beklerim.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Seval'ciğimn,
Çok teşekkürler canım.Senin kadar olmasa da abla-kardeş birşeyler yapıyoruz işte.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Gülüm,
İki çeşit olsun hem de çabuk olsun istedim bu çözümü buldum.Senin tariflerin ve sunumun kadar güzel değiller .Seninkileri de denemek istiyorum bir ara.Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Ablacığım,
sofranın görüntüsü bile yeter valla.Hepside birbirinden nefis olmuştu.Ellerine sağlık.Egeciğime ben yine yaparım beğendiyse.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Aydan'cığım,
Senin kurabiyelerin kadar güzel olmadı görünümleri ama tadları güzeldi.Sevgiler canım.

Selcen Şenocak dedi ki...

Hülya'cığım çok güzel bir tarif gerçekten çok kolaylık aynı anda 2 çeşit ne güzel ellerine sağlık canım sevgilerimle...

HULYA dedi ki...

Almula'cığım,
Beğendiğine sevindim canım.Sevgiler.

ayseyaman dedi ki...

Hulyacım, yorumun benı guldurdu, sıtemde cevap vermeden buraya yazıyım dedım..:)Alemsin yahuu senin ekmeklerde supper gorunuyor..:)
Bu tatli tuzlu kurabiyelerde oyle...ellerine saglik canım..Sagir duymaz uydururmus ben de yazini yanlis okumusum basta, ablasinin doğum gunu varmıs tabii kardesını davet edecek dıye soylenıyordum..:) Günü varmıs meğer..Bugun fazla mesaı calısıyorum cok yorum yazmaktan sanırım...:))
tekrar ellerıne saglık canım
sevgılerle

Adsız dedi ki...

Hülya'cım çok pratik gerçekten, çok güzel olmuşlar ellerine sağlık ne güzel abla kardeş birbirinize destek, allah ayırmasın, sevgiler, kolaylıklar..

Adsız dedi ki...

Hülya unuttum 50 gr. margarin yazmışsın 250 gr. olmasın, görünüşten 1 paket gibi, sevgiler..

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Hülay merhaba
Ellerine sağlık nefis görünüyorlar kurabiyeler :))
Ne de güzel pişmişler derken yumurta sarısını kırmızı reçelle renklendirme fikrini gördüm hemen kaptım :)))
Sevgiler

aslı dedi ki...

Hulya'cım çok nefis kurabiyeler ellerine sağlık,canım bunların tadına bakamadım neyse bir daha ki sefere inşallah....sevgiler....

HULYA dedi ki...

Ayşecim,
Ziyaretin için çok teşekkürler.Senin zuzaylı ekmeklerin de beni çok güldürmüştü.Ama gerçekten çok hoş ve nefis görünüyorlardı.Benimkiler dünyalı ablası naparsın işte.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Ebru'cuğum,
Gerçekten çok dikkatlisin canım.Hemen düzelltim.Gerçekten de öyle olacaktı.Aceleyle 250 yerine 50 gram yazmışım.200 gr. nereye gitti diye düşünmüştür okuyan:-))sevgiler

HULYA dedi ki...

Burcu'cuğum,
Güzel yorumun için çok teşekkürler canım.Bunu bir kere bir yerde okumuştum o günden beri uyguluyorum pek memnun kaldım herkese de tavsiye ediyorum tanıdığım.Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Aslı'cığım,
sen dönünce ben sana bir sürü kurabiye yaparım.Sen yeter ki iste canım.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Merhaba, tarifinizi denedim. Güzel oldu teşekkür ederim.

HULYA dedi ki...

Rica ederim beğendiğinize çok sevindim.Afiyet olsun,Yine beklerim:)