Salı, Nisan 24, 2007

ELMALI VE VİSNE SOSLU LOKMA


23 Nisan dolayısıyla bugün de tatiliz.Ve çocuklarımız da evde.Eh evde olunca can sıkıntısından mıdır yoksa bizim güzel yemeklerimizi özlediklerinden midir nedir bilemiyorum ama sürekli birşeyler atıştırmak istiyorlar.Benim çocuklarım da benim gibi biraz tatlıya daha düşkün.Eh dolayısıyla da ben daha çok tatlı şeyler deniyorum.Bunu da ilk kez denedim ve eşim dahil (ki o tuzluyu daha çok sever) hepimiz severek yedik.Bakalım siz de sevecek misiniz?
Malzemeler:(9 adet için)
  • 225 gr. un (tarifin tam tutması için böyle gr.la vermek zorunda kaldım)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı tarçın
  • 1 tatlı kaşığı kuru maya
  • 75 ml ılık süt
  • 25 gr. kadar eritilmiş tereyağı
  • 1 adet orta boy yumurta (oda sıcaklığında)
  • 1 adet küçük boy elma (küp küp doğranmış)
  • çeyrek su bardağı dolusu vişne (çekirdekleri çıkarılmış)
  • 2,5 çorba kaşığı toz şeker veya esmer şeker
  • 1 çorba kaşığı limon suyu
  • 3 çorba kaşığı su
  • kızartmak için sıvı yağ
  • 4 çorba kaşığı toz şeker (üzerine serpmek için)

Yapılışı:

  • İlk olarak hamuru hazırlamak için un, tuz ve tarçının yarısını harmanlayıp, ortasını havuz şeklinde açın.
  • Maya , süt, tereyağı ve yumurtayı ilave edin.
  • Aynı yöne dairesel hareketlerle una yedirin.
  • Düz ve hafif unlu bir yüzeyde , ele yapışmayacak kıvama gelip, özleşene kadar, yaklaşık 10 dakika yoğurun.Ben hamuru ekmek makinemin hamur programında yoğurttum.
  • Hamuru 9 eşit parçaya kesin ve herbirini top şeklinde yuvarlayın.
  • Üzerlerine hafifçe un serpip, mutfak havlusu örtün.Ilık bir ortamda 2 katı kabarıncaya kadar yaklaşık 1 saat kadar dinlendirin.
  • Ayrı bir yerde elma, tozşeker, vişne, limon suyu ve suyu karıştırın.
  • Üzerine kapağını kapatıp kısık ateşte 10 dakika pişirin.
  • Kapağını açın ve ara ara karıştırarak suyunu çekinceye kadar birkaç dakika daha pişirin.
  • Püre kıvamına gelinceye kadar ezin veya robottan geçirin.
  • Soğuyuncaya kadar dinlendirip krema torbasına koyun.
  • Derin bir kızartma tenceresinde yağı kızdırın.
  • Hamurları çevirerek, her tarafları altın sarısı renk alıncaya kadar kızartın.Delikli kepçe ile kağıt havlu üzerine çıkartıp fazla yağlarını süzün.
  • Her bir hamurun merkezinde hafifçe delik açın ve krema torbasındaki harçtan sıkın.
  • Kalan tarçın ve tozşekeri harmanlayıp kızarmış hamurların üzerine serpin.
  • Ilık veya soğuk servis yapın.
  • Afiyet olsun!

12 yorum:

Selcen Şenocak dedi ki...

Çok güzel ellerine sağlık canım böyle elmalı vişneli lokmayı ilk defa gördüm daha neler öğreneceğiz valla... iyiki varsın Sevgilerle...

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

hulyacıgım bunları daha once yapaydın da kızımda yeseydi teyzesi.ELLERINE SAGIK

HULYA dedi ki...

Almula'cığım,
Ben de ilk kez denedim sadece elmayla veya armut kullanılarak da yapılabiliyormuş.Sen de iyi ki varsın canım.sevgiler

HULYA dedi ki...

Ablacığım,
o gelsin ben ona neler yaparım daha.Gelmeden önce bana söylesin isteklerini ben hepsinden yine yaparım.Sevgiler öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Ay ay Hülya bunlar ne böyle, browniler, lokmalar falan off. ben bunların hepsini yapıp yesem bilmem kaç kilo olurum, sadece yutkunuyorum valla, ellerine sağlık, her ikiside nefis olmuş, yeni tatlılarda buluşmak üzere, sevgiler, kolay gelsin..

Adsız dedi ki...

Canım sana yorum yazmıştım sanırım ulaşmamış sana.((

Öncelikle ellerine sağlık nefisler hemde çooook..Daha önce hiç tatmamıştım Hülya'cığım..İlk fırsatta denemek istiyorum..

Sana ve ailene güzle bir hafta diliyorum canım..Sevgiyle kalın..

Lütfen bana mail adresini bildirir misin??

Gül/d.tadı

HULYA dedi ki...

Ebru'cuğum,
Ben de güya diyete gireceğim bir türlü giremiyorum bunları denemekten.Artık düşük kalorili tariflere geçsem iyi olacak galiba.Sevgiler.Kendine iyi bak

HULYA dedi ki...

Gül'cüğüm,
Yorumlar bazen kaybolabiliyor canım üzülme.Bence de dene.Özellikle tatlıyı seviyorsan çok güzel bir tarif.Kendine iyi bak canım.öpüyorum.Sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim Hulya'cigim,
Gene bir tatli ve gene degisik bir tarif. Ellerine saglik arkadasim. Notunu bekliyorum canim, svegilerimi gonderiyorum. Senin aglayan kekini ve birde mini brownileri deneyeyim diyorum ama, bakalim nasil olacak yemesi. Yesek yesek de kilo almasak
:)
Saglicakla kal canim Hulya'cigim.

HULYA dedi ki...

Canım kızım öğrenmiş de annesine yorum da bırakırmış.Sen istersin de ben yapmaz mıyım?Afiyet Olsun canım.öpüyorum.

HULYA dedi ki...

Canım Aybike'ciğim,
Mail konusunda hep sınıfta kalıyorum bu aralar biliyorum canım arkadaşım.ama bu akşam güzel bir mail yazacağım sana inşallah.Yemesi güzel de sonrası gerçekten de kötü oluyor.Bol bol spor yapmak lazım sonra.Çok çok öpüyorum canım.

aslı dedi ki...

HULYACIM ELLERİNE SAĞLIK NEFİS OLMUŞ BUNLAR YA:)))