Çarşamba, Şubat 28, 2007

TURUNÇ REÇELİ




Bu reçeli annem biz çocukken çok yapardı.Bu özel bir reçeldi bizim için genelde bir bardak suyla misafire kahvesinin yanında tatlı niyetine sunulurdu.Özel turunç reçeli tabakları ve küçük çatalları eşliğinde.Ben ilk defa yaptım ama çocukluğumu hatırlatan bu reçeli çok sevdim.Turunç mevsimi geçmeden siz de deneyin.Çocuklarınız çok beğenecek.

Malzemeler :
  • 5-6 su bardağı toz şeker
  • 10-12 turunç
  • 4-5 karanfil
  • 1 çay kaşığı limon tuzu (ya da 1/2 limon suyu)

Yapılışı :

  • Önce turunçların kabuklarını rendeleyecek, dışındaki acı kısmı atacaksınız.(Çok ince olmasın benimkiler biraz öyle oldu.turuncu rengi biraz kalsın)
  • Kabukları kendi etrafında sararak spiral şekil verin (fotoğraftaki gibi) ve yorgan iğnesi geçirilmiş kalınca bir ipe dizin.
  • Sabah akşam suyunu değiştirerek 2-3 gün bekletin.
  • Bu sürenin sonunda bir tencerede bolca su kaynatın, içine turunç dizilerini atın, 4-5 dakika kaynatıp suyunu dökün.
  • Tencereye 1 kg kadar şeker ve üzerini örtecek kadar su ekleyin ve pişirin.
  • Karanfili koyun.
  • Koyu bir şurup olduğunda limon tuzunu (ya da limon suyunu)da ekleyip ateşten alın
  • Soğuyunca ipten çıkartın, kavanozlara dağıtın, üzerine şurubu gezdirin
    Afiyet olsun!

4 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Turunç reçelini görünce rahmetli ananemi hatırlarım hemen.
Çocukken çok sık yapardı bize.(Fakat şimdilerde ise turuncun adını unutmakla birlikte kendisini görsem bile aaa yeni bir meyve mi çıkmış dıye sorarım..O kadar çok oldu görüşmeyeli anlayacağın Hülya'cığım..

O güzel gönlüne sağlık tatlı arkadaşım..Yakın olsaydık inan utanmayıp gelip minicik tadına bakardım..Afiyetler olsun ağız tadıyla yersiniz inşallah..

Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Canim Hulya'cim bana ayirmayi unutma lutfen, coook severim, ama seni daha cook .

HULYA dedi ki...

Sevgili Gül,
ben İzmir'deyim.eğer yolun düşerse diye sana bir miktar ayırırım.Eğer sen gelinceye kadar biterse üzülme senin için yeniden yaparım.

HULYA dedi ki...

Aybike'ciğim,
Senin için ayırmaz olur muyum hiç.Kavanozu sakladım Mayıs sonuna kadar kimse ellemiyecek dedim.Sen gelince hep beraber yeriz inşallah.