Salı, Şubat 20, 2007

PRATİK KARNIYARIK YEMEĞİ


Karnıyarık yemeğini ailecek çok severiz.Ama yağda kızart tekrar malzemesini yağda sotele filan.Bir de patlıcanları yar ortasına malzemeleri yerleştir.Ben çalışan bir hanımım bu yüzden artık bu tür yemeklerin pratiğine kaçıyorum biraz.Yazın bir çok sebzeyi alıp donduruyor sonra da kışın pişiriyorum.Daha önce karnıyarık için hazırladığım patlıcanları kızartıp koyardım dondurucuya ama bunun sağlığa zararlı olduğunu öğrenince mecburi şoklayıp koymaya başladım.Bu tarfi de böyle şoklanmış patlıcan, biber ve domateslerle yapıldı.

Malzemeler:

  • 1 kg. dondurulmuş patlıcan(tazesi de olur)
  • 2-3 adet domates
  • 2 adet iri soğan
  • 3-4 adet sivri biber
  • 250 gr. kadar kıyma veya kuşbaşı et
  • tuz,karabiber
  • sarımsak veya Knorr sarımsaklı çeşni
  • maydanoz

Yapılışı:

  • İlk olarak iç malzemesini hazırlıyoruz.Bu bildiğimiz karnıyarık içi gibi hazırlanır.Bilmeyenler için kısaca anlatmaya çalışayım.
  • Önce az zeytinyağı konmuş küçük bir tencereye kıymayı koyup biraz kavuruyoruz.Üzerine soğanları da koyuyor ve zeytinyağlı bir yemek olduğu için biraz şeker serpiyoruz.
  • Üzerine küçük küçük doğranmış biberleri ekleyelim
  • Sıra küçük doğranmış domateslere geldi.Onları da ekleyelim.
  • İçimiz bir taraftan pişerken ayrı bir yerde az miktar zeytinyağını kızdıralım.
  • Üzerine iri iri doğradığımız patlıcanları koyup yağda şöyle bir çevirelim.
  • Hazırladığımız içe tuz, karabiber ve sarımsaklı çeşnisini ilave edelim
  • Patlıcanların üzerine ekleyip şöyle bir karıştıralım.
  • Gerekirse çok az kaynamış su ilave edelim.
  • İnce kıyılmış maydanoz yapraklarını da ekleyip yaklaşık 20-25 dakika kadar pişirelim
  • Afiyet olsun!

1 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim Hulya'cim,
Neler yapmissin gene, bir tek dun giremedim ama senin sayfanida acamadim bir sekilde niyeyse. Ellerine saglik canim arkadasim, bende bayilirim karniyarik'a bundan da istiyorum))

Cok cok sevgiler, selamlar