Cuma, Şubat 23, 2007

KIYMALI PORSİYON SU BÖREĞİ


Su böreği çeşitleri börekler arasında en çok sevdiğim çeşittir.Kat kat ve yumuşak olmasına bayılırım.Annem de çok sever.Gerçek su böreği yapımı oldukça zordur.Bir taraftan hamuru açıp, diğer tarfatan haşlaman ve haşladığın hamuru kurulayıp içini yerleştirmen filan gerekir.Bu daha basit bir börek.Ama tadı aynı.Sadece kıymalısı ve onun gibi üst üste konularak yapılanı değil porsiyon porsiyon ayrılanı.Ben tek başıma yaptım ama yardım eden biri olursa süre kısalabilir.

Malzemeler:

Hamuru için:

  • 4 su bardağı un
  • 4 adet yumurta
  • 3 çay kaşığı tuz
  • Aldığı kadar su

Hamurlara sürmek için:

  • 1 çay bardağı sıvıyağ

İç malzemesi:

  • 400 gr. kıyma
  • 1 adet iri soğan
  • 1 kaşık domates salçası
  • 1/2 demet maydanoz
  • tuz, karabiber, pulbiber

Üzerine sürmek için:

  • 1 yumurta sarısı
  • haşhaş(istenirse)

Yapılışı:

  • İlk olarak aldığı kadar suyla kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapıyoruz.
  • Yaptığımız hamuru 8 eşit parçaya bölerek biraz dinlendiriyoruz.
  • Un yardımıyla orta büyüklükte açalım.
  • Ayrı bir yerde içi hazırlayalım.Bunun için soğan ve kıymayı kavurarak içine salça,tuz, karabiber ve pul biber koyalım.
  • İncecik kıyılmış maydanozu da ekleyerek altını kapatalım ve soğuması için bırakalım.
  • Genişçe bir tencerede su kaynatalım.İçine azıcık tuz atalım.
  • Hamurları tek tek içine atıp sadece 30 saniye kadar tutup çıkaralım.
  • İyice kurulayalım.Bir kenarda bekletip bütün hamurlara aynı şeyi yapalım.
  • Hamuru sıvıyağla iyice yağlayalım.
  • İçini koyup dürüm şeklinde saralım.
  • Çok geniş bir borcama veya fırın tepsisine yanyana dizelim.
  • Üzerine yumurta sarısını sürelim.İstenirse haşhaş sürelim.
  • Kare kare keselim.Porsiyonluk dilimler halinde olacak.
  • 170 derece fırında üzeri kızarana dek pişirelim.
  • Afiyet olsun!

16 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Ahh Hulya'cim ahh, sen beni sismanlatacaksin, yaptigim spora yazik, aci bana lutfen. Eline saglik canim Hulya'cim saka yapiyorum. Cok optum

Adsız dedi ki...

Hülya'cım ellerine sağlık,böreğin nefis görünüyor,kolay gelsin iyi hafta sonları...

Adsız dedi ki...

merhaba
canım nefis anlatmışsın
ben bir kez denemiştim su böreğini hüsranla sonuçlanmıştı
ama seninki basit yapılabiliyor gördüğüm kadarıyla
ellerine sağlık
yapabilirm yapabilirm
deneyeceğim
iyiki varsıııııııııııııııııın
:):):)
sevgiler

http://buyuleyenmutfakkokusu.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Börekler harika görünüyor,ellerinize sağlık.
sevgilerle...
www.denizesintisi.com

Adsız dedi ki...

Kaç gündür eşim su böreği yap diyor...Ben de sizin bu süpper tarifi deneyeyim mutlu edeyim bari :) Ellerinize sağlık... çok çok teşekkür ederim :)

SImsıcak sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Hülya Hn, ellerinize sağlık, harika görünüyor.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyor börekler elinize sağlık tüm tarifler birbirinden güzel sizi müsadenizle linklerime ekliyorum benimde 2 tane yemek sitem var şuan pastacıkız bu ara bakımda yakında bitecek inşallah susam da blogcudaki bloğum bende sizi beklerim sevgiler.
www.pastacikiz.com
www.blogcu.com/susam

Hülya dedi ki...

Su böreğinin bu farklı versiyonu ilginç geldi bana Hülyacığım.Eee eş Karadenizli olunca ayrı bir ihtimam gösterdim tarifine...Çok öpüyorum,kolay gelsin...

HULYA dedi ki...

Aybike'ciğim sen şişmanlamazsın merak etme.Bak spor da yapıyormuşsun üstelik.demekki en çok sen hakediyorsun bunları

HULYA dedi ki...

Ebru'cuğum, börek gerçekten denemeye değer diyorum.

HULYA dedi ki...

Sevgili Esra,
Bence bu tarifi mutlaka denemelisin.Hüsranla sonuçlanmayacağından eminim.bir kere porsiyonluk olarak hazırladığın için küçük küçük açsan da oluyor.Güzel yorumun için teşekkürler canım.İyi ki sen de varsın ki girip tariflerimi okuyup değerlendiriyorsun.Yine gel.sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Ebru,
hoşgeldin.Teşekkürler.yine beklerim.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili zerrin,
su böreğini pek sevmeyen yok sanırım.O kadar hafif ve lezzetli bir börek ki!Ben teşekkür ediyorum güzel yorumunuz için yine beklerim.

HULYA dedi ki...

Sevgili nükhet, sizin tariflerinizin yanında solda sıfır ama ne yapalım idare ediyoruz işte.

HULYA dedi ki...

Sevgili pastacı kız,
siten o kadar iştah açıcı ki.İki siteni de linklerime ekledim.ama diğer siteye yorum eklemeyi başaramadım ne yazık ki.

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
ziyaretin için çok teşekkürler.Karadenizlilerin yaptığı her türlü yemeği zevkle yerim ben.Sevgiler