Çarşamba, Şubat 14, 2007

SEVGİLİLER GÜNÜNE ÖZEL VİŞNE SOSLU CHEESECAKE



Ben cheesecake yapmayı da yemeyi de çok seviyorum.Eh gün de sevgililer günü olunca meyvalı bir cheesecake yapayım dedim.Yazdan kalma dondurduğum vişnlereim de bir işe yaradı.Daha önceden kurutup sakladığım gül yaparaklarını da yan taraflara yapıştırınce tam bir sevgililer günü pastası oldu.Üstelik oldukça da lezzetliydi.Lezzetliydi diyorum çünkü ben bu satırları size yazarken pastadan geriye sadece 1 dilim kalmıştı.Onu da şimdi anneme sundum.Pastayı 1 gün önceden hazırlayıp servis yapmadan en az 1 saat önce çıkarırsanız çok daha rahat yeneecek ve servise hazırlanacaktır.Özellikle vişneli sosu kestikçe şöyle kenarlardan aktı kı o görüntüye bayıldım ve bir kaç kare çektim.Neyse işte malzemelerimiz ve yapılışı burada:
Alt tabanı için:
  • 2 paket yulaflı bisküvi(isterseniz kakaolu burçak bisküvi de kullanabilirsiniz)
  • 150 gr margarin(veya yarıyarıya sıvı yağ margarin karışımı ben öyle kullandım)

Kreması için:

  • 1 paket labne peyniri
  • 2 adet yumurta
  • 3 çorba kaşığı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • istenirse 1 çay bardağı dolusu damla çikolata

Sosu için:

  • 1 su bardağı vişne suyu veya kompostosu(Ben reçelinin suyunu biraz sulandırarak kullandım)
  • 1 tepeleme yemek kaşığı dolusu mısır nişastası
  • 1 su bardağı dondurulmuş vişne
  • süslemek için kurutulmuş veya taze gül yaprakları

Yapılışı:

  • Bisküvileri iyice kırıp eritilmiş margarinle karıştırıyoruz.
  • Kelepçeli kalpli bir kalıba iyice bastırarak yerleştiriyoruz.
  • Ayrı bir kapta yumurtaları kırıp şekerle çırpıyoruz.
  • Un,labne peyniri ve vanilyayı da ilave edip iyice karıştırıyoruz.
  • İstenirse damla çikolataları ilave ediyoruz.
  • Bisküvili karşımın üzerine döküp düzeltiyoruz.
  • 180 derecelik fırında yaklaşık 25-30 dakika kadar pişiriyoruz.
  • sosu için vişne kompostosunun suyunu veya hazır vişne suyunu küçük bir tencereye koyuyoruz.
  • Nişastayı ekleyip tel bir çırpıcıyla çırparak nişastanın iyice erimesini sağlıyoruz.
  • Kısık ateşte çırpmaya devam ederek kaynayıp katılaşıncaya kadar pişiriyoruz.
  • Kaynamaya başlayınca vişne tanelerini ekleyip şöyle bir karıştırıyoruz ve ocaktan alıyoruz.
  • Soğumasını bekliyoruz.
  • Pastayı fırından çıkarıp sosunu üzerine döküyoruz.
  • Ilınınca buzluğa koyuyoruz.
  • En az 6 saat sonra pasta yenmeye hazır hale geliyor.
  • Kelepçeli kalıbı açıp pastayı servis tabağına alıyoruz.
  • Dilim dilim kesip servis yapıyoruz.

Afiyet olsun.

Not:Bu arada sevgililer gününden bir gece önce yeğenim de bizimleydi ve bizim için özel bir makarna yaptı.Üzerini de kalp şeklinde süsledi.Sanırım büyüynce teyzesine benzeyecek.Makarna çok güzel görünüyordu ve tadı da enfesti çünkü.siz ne dersiniz?

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Hülya'cım kekin ve makarna çok güzel olmuş, ellerine sağlık, sevgililer günü kutlu olsun..

HULYA dedi ki...

Sevgili Ebru'cuğum,
Çok teşekkür ederim.Senin de kutlu olsun.İnşallah hayatında her zaman bol bol sevgi olsun!

Adsız dedi ki...

Hulya'cim hic cheese kek yapmadim ben, zor mu? eline saglik cok istah acici gorunuyor.

HULYA dedi ki...

Aybike'ciğim bende zor olduğunu düşünürdüm hep.Ama bu tarifi bulduktan sonra çok kolay olduğunu gördüm.Bazen pişirmeden bile yapılabiliyor.Sevgiler canım

Adsız dedi ki...

excellent points and the details are more precise than somewhere else, thanks.

- Norman