Çarşamba, Şubat 21, 2007

PEYNİRLI ISPANAK BÖREĞİ


Ispanak yemeyi küçüklüğümden beri sevmişimdir.Ağzımda bıraktığı o buruk tat çok hoşuma gider.ama börek deyince aklıma ilk olarak ıspanak geliyor nedense.KAyınvalidem açma börek yapar ıspanaktan hem de çok kısa sürede ve en az iki tepsi.Ama ben şimdilik yufkayla yaptığım böreklerle yetineceğim.Kimbilir aklıma eserse ben de denerim o zaman sizlerle de paylaşırım.Benim böreğim yufkadan yapılıyor ve aynı zamanda peynirli.

İşte malzemelerimiz:

  • 1 kg. ıspanak
  • 3 adet soğan
  • 250 gr kadar beyaz peynir
  • sıvıyağ
  • tuz karabiber

üzeri için:

  • 2-3 çorba kaşığı kadar ıspanağın suyu
  • 1 adet yumurta
  • 3 çorba kaşığı yoğurt

Yapılışı:

  • İlk olarak soğanları az miktar sıvı yağla soteliyoruz.
  • Üzerine ince kıyılmış ıspanakları ekliyor ve onuları da biraz öldürüyoruz.
  • pişince tuz, karabiber v.b baharatları ekliyor ve peyniri de koyup şöyle bir karıştırıyoruz.
  • Eğer ıspanak çok su çıkardıysa karışımımızı süzüyoruz.
  • Bİr yufkayı oratadn ikiye katlıyor ve yağlıyoruz.
  • kalın kısmına içimizi koyuyor ve rulo halinde sarıyoruz.
  • Yağlanmış tepsinin ortasından başlayarak malzememiz birnceye kadar devam ediyoruz.
  • Ayrı bir kaba süzdüğümüz ıspanağın suyundan 3 çorba kaşığı kadar koyup yoğurt ve yumurtayla karıştırıyoruz.
  • Bunu ıspanak rulomuzun her tarafına sürüyoruz.
  • 180 derecelik fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
  • Afiyet Olsun!

6 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cim,, Sen cok hamaraty olmussun vallahi gormeyeli. Zaten oyleydin de daha cok hamaratlasmissin. Eline, koluna ve o guzel yuregine saglik.
Sevgilier

külkedisi dedi ki...

Sevgili Hülya,
Böreğin çok güzel gözüküyor canımı çektirdin.Ben de yarın yapayım bari.Ben de yeni site açtım kendi tariflerimi yayınlayacağım bana da beklerim.Öptüm.

Adsız dedi ki...

Hülya'cığım,
Ispanaklı böreğin çok lezzetli olmuştur kesin,ellerine sağlık..

Bende çok severim ve ıspanakları elimle ovarak suyunu çıkarıp yaparım çok da güzel olur..
Tekrar ellerine sağlık tatlım..
Umarım sende günün birinde açarak yaparsın bellimi olur.))

Sevgiyle kal,güzel yüzlü arkadaşım..
Gül/d.tadı

HULYA dedi ki...

Sevgili Aybike'cim,
Malum mesleğimiz icabı laboratuar bulamayınca mutfağımı bir laboratuar haline getirdim deneye deneye birşeyler çıkarıyorum.Eminim senin sana özgü daha ne tariflerin vardır.Kendine iyi bak canım

HULYA dedi ki...

Sevgili külkedisi,
Yeni siten hayırlı ve uğurlu olsun.Senin tarfilerini görmek için sabırsızlanıyorum.kendine iyi bak canım.Çok çok öpüyorum

HULYA dedi ki...

Sevgili Gül,
kayınvalidem de senin dediğin gibi yapıyor.eliyle sıkıp sıkıp sularını çıkarıyor ıspanakların böylece böreğin içinde sulanmıyorlar.Ben önce sotelediğim için suyunu süzüp sonra da üstüne sürmeyi tercih ettim.Açma börek yapmayı çok istiyorum aslında dendim de ama çok ince açamıyorum.Güzel yorumuna çok teşekkürler.Sevgiyle kal.Adın gibi hep gül inşallah!