Pazartesi, Şubat 26, 2007

NAR EKŞİLİ KABAK DOLMASI


Malum bu aralar kabak bol.Kabak pişirmenin bir çok çeşidi olabilir ama en çok sevilen çeşitleri dolması, mücveri ve böreğidir bence.Ben size kendi kabak dolmamın tarifini vermek istiyorum.Oldukça lezzetli olduğunu da eklemeliyim.

Malzemeler:

  • 1 kg. kabak
  • 2 kahve fincanı dolusu pirinç
  • 150-200 gr. kadar kıyma
  • 3-4 adet iri domates (birini üstüne kapak yaparken kullanacağız)
  • nane, dereotu, maydanoz
  • tuz, karabiber
  • zeytinyağı
  • 1 çorba kaşığı dolusu nar ekşisi
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 3 orta boy soğan
  • 1 çorba kaşığı salça

servis yaparken:

  • sarımsaklı çeşni
  • yoğurt
  • pul biber
  • nane

Yapılışı:

  • İlk olarak resimdeki gibi bir alet yardımıyla kabakların dış kabuklarını kazıyın.Kapaklarını kesin.Daha sonra isterseniz üzerine süs olarak kullanabilirsiniz.
  • Daha sonra yine aynı aletle (yoksa çay kaşığı yardımıyla da olur) kabakların içini oyun
  • İçlerine bol tuz serpip bir köşede bekletin
  • Ayrı bir yerde içini hazırlayın.
  • Bunun için soğanları küçük küçük doğrayıp bir tencerede az zeytinyağıyla soteleyin.
  • Üzerine kıymayı koyun ve onu da soteleyin.
  • Yavaş yavaş küçük doğranmış domatesini, pirincini ve baharatlarını ekleyin.
  • İnce ince kıyılmış maydanoz, kuru nane ve benzerini de ekledikten sonra şöyle bir karıştırın.
  • Zeytinyağlı bir yemek olduğu için şeker ilave etmeyi unutmayın.
  • Altını kapatıp nar ekşisini de ekleyin ve karıştırıp soğumaya bırakın.
  • Kabakları üzerine bir domates kapağı sığacak kadar doldurun.
  • Domatesten kapak yapın ve tencereye dik veya hafif yatık şekilde dizin.
  • İçiniz artarsa patlıcan, biber veya domates doldurup yanına ilave edebilirsiniz.Ben biber doldurdum.
  • 2 bardak suya az bir salça ilave edin ve yine az bir şey tuz ilave edip kabakların üzerine dökün.
  • Parlak ve güzel görünmesi için çok az zeytinyağını üzerlerinde gezdirin.
  • Kısık ateşte yaklaşık 30-40 dakika kadar pişirin.
  • Biraz soğuyunca içine sarımsak veya sarımsaklı çeşni ,n ane ve pul biber eklenmiş yoğurtla servis yapın
  • Afiyet Olsun!

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Canim Hulya'cim, Dolma ne guzel olmus boyle. Nasil guzel seyler yapiyorsun, ellerine saglik. Cok opuyorum canim.

Adsız dedi ki...

Hülya'cım nasıl canım istedi, nefis görünüyor dolmaların, şöyle bol yoğurtlu hımmm... yarın için yapayım bari iyi hatırlattın, ellerine sağlık, kolay gelsin..

Betül dedi ki...

Hülya cım bende nar ekşili salata yapmıştım.Belki denemek istersin yanında:)

külkedisi dedi ki...

Hülya dolmalar enfes gözüküyor. Evde allahtan kabak var ben de hemen yapacağım. Ellerine sağlık.Optum by.

HULYA dedi ki...

Aybike'ciğim istediğin dolma olsun hangi çeşit seviyorsan söyle.Böyle süslü süslü yapmayı çok seviyorum ben.Kendimde süslüyüm ondan olacak:-))

HULYA dedi ki...

Ebru'cuğum dolmayı yaptın mı merak ettim.Kabak mevsimi ya şimdi her hafta pazardan mutlaka 1 kg kabak alıyoruz.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Betül'cüğüm istemez miyim hiç?Nar ekşisini çok seviyorum ben nedense.Belki narı da çok sevmemden dolayıdır.Birçok yemeğe ve salataya da çok yakıştığını düşünüyorum.

HULYA dedi ki...

Aydan'cığım kabak dolmalarını yapınca resmini yayınla da göreyim.Nar ekşisini de beraber aldık zaten.