Cuma, Şubat 16, 2007

VİŞNELİ VE ELMALI TURTA

Yine tatlı tarifi ekliyorum diye Aybike'ciğim bana kızacak ama napayım böyle denk geldi.Bu tatlıyı 15 gün içinde ikinci yapışım.İlk seferde annemlerin geldiği gün yapmıştım ve çok beğenmişlerdi.Özel istek üzerine bugün yani annemlerin Kıbrısa döneceği gün yeniden yaptım.Annem küçük bir saklama kabına koyarak yanına bile aldı.Umarım sizler de beğenirsiniz.İşte Malzemeler ve yapılışı burda:

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1 paket margarin
  • 2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 4 adet elma
  • 250 gr. vişne
  • Aldığı kadar un

Elmanın içine:

  • 1,5 su bardağı şeker
  • tarçın
  • fındık veya ceviz içi

Yapılışı:

  • İlk olarak elmaların kabukları soyulup rendelenir
  • Küçük bir tavanın içine az miktarda bir sıvıyağ konularak rendelenmiş elmalar ve şeker içine katılır.
  • Sotelendikten sonra altı kapatılarak içine tarçın ve ceviz içi eklenir.
  • Hamuru için oda sıcaklığındaki margarini bir karıştırma kabına alıyoruz.
  • Elimiz ile mıncıklayarak yumuşattıktan sonra üzerine ayrı bir yerde çırparak karıştırdığımız şeker ve yumurtaları, sıvıyağı, vanilya ve kabartam tozunu ilave ediyoruz.
  • Aldığı kadar un ekleyip poğaça hamuru kıvamında bir hamur yapıyoruz.
  • Tart kalıbımızın büyüklüğüne göre ikiye ayırarak iki ayrı ince turta yapabilir veya bir kalın turta yapabiliriz.Ben kalın olmasını istedim bu yüzden hepsini bir kalıba yerleştirdim.
  • Hamurdan bir miktar ayırarak kalanı iyice kalıba yayıyoruz.
  • Üzerine elmalı karışımı döküp iyice dağıtıyoruz.
  • Vişnelerini diziyoruz.
  • Ayırdığımız hamura biraz daha un ilave ederek rendelenebilecek kıvama gelmesini sağlıyoruz.
  • Turtanın üzerine rendeliyoruz.
  • Önceden ısıtılmış 180 dercelik fırında yaklaşık olarak 20-25 dakika kadar kıtırların üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  • Afiyetle yiyoruz!

Not:(çok daha güzel anlatmıştım ama blogger da bir sorun çıktı yazdıklarımın hepsi gitti.İkinci kere yazmak zorunda kaldım)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Hulya'cim eline saglik ama gene sekerli, :)).Ama cok guzel gorunuyor, eline saglik canim arkadasim

HULYA dedi ki...

Canım Aybike'cim,
söz!en kısa zamanda tuzluları da yayınlamaya başlıyacağım.kendine çok iyi bak.öpüyorum