Pazar, Şubat 18, 2007

PIRASALI RULO BÖREK


Biraz da tuzlulara yer vermek istiyorum bloğumda.Tatlılar hep arka arkaya geldi.Sadece tatlı yapmıyorum aslında tuzlu çeşitleri de var menülerimde ama tatlıya olan düşkünlüğüm beni sürekli tatlı tarifleri yayınlamaya itiyor sanırım.Tatlyla tuzluyu hep yanyana düşünmüşümdür ben aslında.ama eğer tabağımda hem tatlı hem tuzlu varsa önce tatlıdan başlarım.Aç karnına tatlı yemeği daha çok seviyorum çünkü.Bu tarifi ben de ilk kez denedim aslında.Daha önce pırasalı börek yapmıştım ama o daha değişikti.Mutlaka deneyin tadanlar çok sevdi eminim sizler de seversiniz.
İşte Malzemelerimiz:
  • 1 kg yufka ( 5 adet)
  • 1 kg. pırasa (yıkanmış ve küçük küçük doğranmış)
  • 3 adet havuç
  • 1 adet küçük kereviz
  • 200-250 gr. kadar kıyma
Üzerine sürmek için:
  • Sıvıyağ
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 3 çorba kaşığı kadar su
  • susam ve çörek otu

Yapılışı:

  • İlk olarak kıymayı çok az zeytinyağ ve sıvı yağ karışımında soteliyoruz.
  • Üzerine rendelenmiş havuçları ve kerevizi de koyup sotelemeye devam ediyoruz
  • Son olarak pırasaları da ilave ediyor ve iyice kavrulmasını sağlıyoruz.
  • Tuz, karabiber vb. gibi çeşitli baharatlarla içimizi lezzetlendiriyoruz.
  • İçimiz pişince bir köşede ılınması için bırakıyoruz.
  • Bir yufkayı oratdan ikiye katlıyor ve haifçe yağlıyoruz.
  • Kalın kısmına bir miktar pırasalı içimizden koyuyoruz.
  • Rulo şeklinde katlıyor ve tepsinin ortasına yerleştiriyoruz.
  • Bütün yufkaları aynı şekilde hazırlayarak tepsiye diziyoruz.
  • Yoğurt, su ve sıvıyağ karışımını böreğimizin üzerine sürüyoruz.
  • Susam ve çörek otu serpiyoruz.
  • Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  • fırından çıkınca yumuşak kalması için üzerini başka bir tepsiyle kapatıyor ve buharıyla yumuşamasını bekliyoruz.
  • Ilınınca kesip servis yapıyoruz.
  • Afiyet Olsun!

7 yorum:

Betül dedi ki...

Hülya hanım sizi çok başarılı buldum.Özellikle açıklamalı resimle anlatmanız çok hoşuma gitti.Ne diyim başarılar ve afiyetle sağlıklı günler.Bu arada ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Hülya'cım merhaba,
en uzun zamandır neti ihmal ettim, hatta soruna da yanıt veremedim. Şimdi birkaç dakikalığına oturmuşken başına hemen yazayım dedim.
Ekmek makinam Sinbo 4705 ve çok memnunum.
Pırasalı börek de eminim çok lezizidir, eline sağlık.
sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim Hulya'cim, ellerine saglik. Bu borek cayla kimbilir ne kadar guzel olmustur.Cok da guzel gorunuyor, vallahi listen kabariyor, bak hic karismam, :)) copk opuyorum, Aleyna'yi da.

HULYA dedi ki...

Sevgili Betül Hanım,
güzel yorumunuz için çok teşekkürler.Sevgi ve saygılar.Yine beklerim.

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Uzun zamandır yoksun seni merak ediyorum.Tvde kanal D ve starda bir ekmek makinesini tanıtıyorlardı 125 Ytl idi.Bende ondan sonra bir araştırma yaptım ama bir türlü karar veremdim.Senin önerilerin doğrultusunda en kısa zanada karar vereceğim.Çok teşekkürler.Kendini fazla özletme.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Aybike'cim,
Sen listeni yap ben sana hepsini tek tek yaparım sen hiç merak etme.Nilimi, Nazımı ve seni çok çok öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Hülyacım merhaba, tabiki linklerine ekleyebilirsin. Bende seni ekliyorum görüşmek üzere. Sevgiler.