Cuma, Şubat 09, 2007

ÇİKOLATALI CHEESECAKE


Aslında ben meyvalı cheesecake'i daha çok severim, özellikle de frambuazlı olanı ama çocuklar çikolatalısını seviyorlar.Eh çikolataya zaten kim hayır diyebilir ki?Bu tarifi mutlaka deneyin.Hem çok hafif hem de çok lezzetli.Pastanın en az 3 saat beklemesi gerekiyor.Tabii 1 gece bekletilirse daha iyi olur ama bizim evde bu tip şeyler yapıldığı an yenmek istiyor.Çocukları zor zaptediyorum.Bu yüzden benim pastam en fazla 2 saat bekledi.Neyse işte malzemelerimiz ve yapılışı burada:
Alt tabanı için:
  • 1.5 paket yulaflı bisküvi
  • 125 gr margarin(veya tereyağı)

Kreması için:

  • 1 paket labne peyniri
  • 2 adet yumurta
  • 3 çorba kaşığı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya

Üzerine:

  • 200 gr bitter çikolata(ben bayramdan kalma madlen çikolatalarımı kullandım)
  • 1 paket şekersiz krema

Yapılışı:

  • Bisküvileri iyice kırıp eritilmiş margarinle karıştırıyoruz.
  • Kelepçeli bir kalıba iyice bastırarark yerleştiriyoruz.
  • Ayrı bir kapta yumurtaları kırıp şekerle çırpıyoruz.
  • Un,labne peyniri ve vanilyayı da ilave edip iyice karıştırıyoruz.
  • Bisküvili karşımın üzerine döküp düzeltiyoruz.
  • 170 derecelik fırında yaklaış 10-15 dakika kadar pişiriyoruz.
  • Üst kreması için kremayı küçük bir tencereye boşaltıyoruz ve altını açıyoruz.
  • Biraz ısınınca çikolataları içine ilave edip iyice karıştırıyoruz.
  • Çikolatalar eriyince kremayı ocaktan alıyoruz.Bu arada kabuk oluşmamamsı için ara ara karıştırıyoruz.
  • Pastayı fırından çıkarıp kramayı üzerine döküyoruz.
  • Ilınınca buzluğa koyuyoruz.
  • En az 3 saat sonra pasta yenmeye hazır hale geliyor.
  • Kelepçeli kalıbı açıp pastayı servis tabağına alıyoruz.
  • Dilim dilim kesip servis yapıyoruz.

Afiyet olsun.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Hulya'cim ya, cok guzele benziyor, korkarim yazin mutfaktan cikamayacaksin. Hepsinden isterim ona gore, :)) cok selamlar, hepiniz opuyorum.

HULYA dedi ki...

Aybike'ciğim,
Sen yeterki iste.Merak etme ben 10 dakikada hallederim geriye kalan zaman bizim olur.Açma börek bile yaparım sana .(Misafir ol gel bana börekler açayım sana)Benden de selam ve öpücükler canım

Adsız dedi ki...

Merhabalar,sitenize bayıldım çok hoş,bütün tarifler harika cheeskekde öyle bu tarifi oktay ustadan görmüştüm bende yapmayı düşünüyordum harika olmuş ellerinize sağlık.
www.denizesintisi.com

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık, cheesekek'in nefis görünüyor , sevgiler..

HULYA dedi ki...

Sevgili Ebru(deniz esintisi)
sitemi ziyaret ettiğin için çok teşekkürler.Tarif Oktay ustadan ,seyrederken çok canım çekmişti hemen uygulayıverdim bende.Tavsiye ederim gerçekten de çok lezzetli.Yine beklerim.

HULYA dedi ki...

Sevgili Ebru(ebrulitatlar)
Ne güzel böyle 2 ebru arka arkaya ziyaret etmiş bloğumu.aranıza girip bir dilek dileseydim keşke.Bu arada en sevdiğim isimlerden biridir ebru.Sevgiler benden size

Adsız dedi ki...

slm.ben birsey ögrenmek istiyorum.kac cm´lik kalip kullandinizacaba.birde kalibiniza alufolie ile kapladinizmi,diger cheesecake tariflerinin hepsinde kaliplar alufolie´lanmis da.tsk´ler.

HULYA dedi ki...

Sevgili isimsiz,
Cheesecake'i yaparken 24 cm.lik bir kelepçeli kalıp kullndım.Yapışmaz yüzeyli yani teflon kaplamalı.Bu yüzden ayrıca birşeyle kaplamama gerek kalmadı.Bu tip kelepçeli kalıplarda eğer tarfide margarin veya benzeri bir yağ kullanılmışsa kalıp ısındıkça yağ eriyip kalıbın kenarlarından akabiliyor.Bu yüzden kaplıyor olabilirler.ama ben altına ayrıca bir fırın tepsisi koyduğum halde herhangi bir akıntı olmadı.Umarım bu soruna yanıt olabilmiştir.sevgiler