Salı, Eylül 18, 2012

RAMAZAN PIDESINDEN KARISIK PIZZA


Bu tarifi Ramazan ayında uygulamış ama o sıralar çok yoğun olduğumdan bir türlü girip tarifi buraya ekleyememiştim.Bugün yarın derken hem Ramazan hem de Bayram geçip gitti.Belki şu sıralar ramazan pidesine benzer bir pide bulmanız çok zor ama eğer bulursanız bence hemen deneyin.Tadı dışarıda satılan pizzalar gibi hatta evdekiler dışarıdan sipariş verdim bile sandılar :)Ramazanda bol bol pide alıp derin dondurucuda stoklamak da iyi bir fikir olabilir.Fotoğraf makinemdeki fotoları bir türlü silmeye kıyamadığım için hafızası dolup taştı bu yüzden yeni bir resim çekeceğim zaman birer birer silip üzerine başka çekiyorum tabii ki fazla çekme imkanım olmuyor.Bu tarifin de sadece 1 adet fotosunu çekmişim.Bir daha uyguladığım zaman bol bol fotosunu çekip telafi edeceğim inşallah.
Neyse çok konuştum gene en iyisi bir an evvel tarifine geçip sizleri meraktan kurtarayım:))

RAMAZAN PİDESİNDEN KARIŞIK PİZZA


Malzemeler:

  • 1 adet yuvarlak ramazan pidesi
sosu için:
  • 1 çorba kaşığı salça
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • tuz,karabiber,beyazbiber,kekik,su ve kişniş tohumu
üzerine:
  • kaşar veya benzeri bir peynir rendesi
  • ince dilimlenmiş sosis,sucuk,salam vb.
  • küp doğranmış domates
  • yeşil ve/veya kırmızı biber
  • siyah ve/veya yeşil zeytin (yuvarlak olarak dilimlenmiş)
  • istenirse mantar ve/veya patlıcan, kabak vb. sebzeler (ben koymadım)
Yapılışı:
  1. Pideyi fırın tepsisine alın (altına yağlı kağıt serebilir veya tepsiyi yağlayabilirsiniz)
  2. Sos malzemelerini ayrı bir kapta karıştırın.
  3. İstenirse pidenin üst kısmını kesip çıkarın(Ben öyle yaptım çünkü benim pidem çok kalındı ve biz biraz daha ince pizza seviyoruz).
  4. Pidenin üzerine hazırladığınız sosu döküp kenarlardan taşmayacak şekilde yayın.
  5. Üzerine kaşar peyniri rendesinin yarısını döşeyin.
  6. Diğer malzemeleri de arzunuza göre yayın.
  7. En üste yine kaşar rendesi serpip kekik serpiştirin.
  8. Önceden ısıttığınız 180 C derecelik fırında kaşarlar iyice eriyinceye kadar pişirin.
Not:Eğer pideniz bayatsa ve iyice sertleşmişse 1/2 bardak ılık sütle ıslatıp 4. maddeden itibaren uygulayabilirsiniz.

Afiyet Olsun ... :)

2 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

oyoyyy harika arkadaşlar.
ben aldım bunları:)

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım..
mutlu akşamlar..
sevgiler..