Cuma, Eylül 14, 2012

KREMALI ZEYTINLI POGACA

Merhabalar...
Yine uzunca bir aradan sonra fırsat bulduğum şu anda sizlerle çok sık yaptığım ve ister kahvaltı saatinde isterse çay saatinde zevkle yiyebileceğiniz bir tarifi paylaşmak istiyorum.Tarifi ilk olarak sevgili arkadaşım Selcen'de görüp denedim.O da Sarı Mutfak Hande'de görüp denemiş.Onların nasıl yaptığını merak ederseniz isimlerinin üzerine tıklayarak görebilirsiniz.Ben size kendi yaptığım ufak tefek değişikliklerle yayınlayacağım.İnşallah sizler de benim kadar seversiniz.

KREMALI ZEYTİNLİ POĞAÇA



MALZEMELER:
  • 2 adet yumurta( bir tanesinin sarısı üzerine)
  • 1 kutu krema (200ml.)
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağından biraz az çekirdeksiz siyah ve yeşil zeytin karışımı
  • 3 yemek kaşığı tereyağ (oda sıcaklığında olacak)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığından biraz az tuz
  • biraz kuru nane
  • aldığı kadar un
  • üzeri için çörekotu

YAPILIŞI:
  • Oda ısısındaki tereyağ ,zeytinyağı,krema ve yine oda ısısındaki bir yumurtanın tamamı ve bir yumurtanında beyazını derin bir kaba alın ve biraz çırpın.
  • Unu ve kabartma tozunu da eleyerek ekleyin.
  • Kuru nane , küçük doğranmış zeytinleri ve tuzu katıp bir güzel yoğurun.
  • Ele yapışmayacak bir kıvama gelince hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle yuvarlayın  ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpin. 
  • 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin.
Afiyet olsun :)

4 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık..
nefis görünüyor bu poğaçalar:)
sevgiler..

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

bu poğaçaların kurabiyelerini denemiştim bir ara.zeytinin hamurla kombin tadını çok sevmiştim.tarif alındı kısa sürede deniycem inş :).ellerinize sağlık

HULYA dedi ki...

Sevgili kalpkurabiye,
çok teşekkürler.Her zaman beklerim :)

HULYA dedi ki...

Sevgili Esra,deneyince inşallah siz de benim kadar seversiniz.Ziyaret için teşekkürler yine beklerim :)