Pazartesi, Eylül 24, 2012

PATLICANLI MUSKA BOREK

Bu tarifi ilk olarak sevgili Tijen Aktay'ın sitesinde görmüş ve en kısa sürede uygulamaya karar vermiştim.Benimkiler görüntü olarak onun kadar güzel olamadıysa da lezzet olarak sınıfı geçtiler:)Baklava yufkasıyla yapıldıkları için çıtır çıtır oldular.Tarifi ilk olarak yazın uyguladım ondan sonra da sık sık yaptım.Resmini ilk yaptığım zaman çekmişim.Sonrakiler görüntü olarak daha güzeldi ama inanın resim çekmeye bile fırsat bulamadım.Sizler de yapıp çay saatlerinde keyifle yiyebilirsiniz.Orijinal tarifi görmek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.Ben sitemde de tarif bulunması için buraya da ekliyorum.

PATLICANLI MUSKA BÖREK 
















Malzemeler:
  • 3 adet patlıcan 
  • 2 adet kırmızı biber 
  • 1 adet yeşil biber(tatlı olanı tercih ettim) 
  • ½ paket baklavalık yufka 
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı 
  • tuz, karabiber 
üzerine:
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 yumurta sarısı 
  • susam
  • çörek otu 
Yapılışı:
  1. Patlıcanları alacalı olarak soyun. 
  2. Kırmızı ,yeşil biberleri ve patlıcanları tavla zarı büyüklüğünde doğrayın.
  3. Tavaya zeytinyağı koyup ısıtın.
  4. Üzerine biberleri ekleyip yumuşayıncaya kadar soteleyin.
  5. Patlıcanları ilave edip karıştırın.Biraz daha soteleyin.
  6. Malzeme biraz pişince tuz ve karabiber ekleyip ocaktan indirin.
  7. Üç adet baklavalık yufkayı tezgaha alın.
  8. Her yufkanın üzerine fırça yardımıyla zeytinyağı sürüp üç yufkayı üst üste koyun.
  9. En üste de gene fırçayla zeytinyağı sürün. 
  10. Eşit büyüklükte uzunlamasına dörde bölün. 
  11. Yufkanın uç kısmına soğumuş olan harcınızı koyun ve muska şeklinde katlayın. 
  12. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin. 
  13. Üzerine yumurta sarısı sürüp susam ve çörek otu serpin. 
  14. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kızarıncaya kadar pişirin.
Afiyet olsun... :)

4 yorum:

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ellerine saglık canım.Baklava yufkasından daha mı lezzetli oluyor bu borekler .....

HULYA dedi ki...

Valla ben daha çok seviyorum çünkü sanki tadı açma börek gibi oluyor ablacım.)

nergis mevsimi dedi ki...

Eline sağlık.Ben de baklava yufkasını çok seviyorum ve sık sık değişik iç
malzemeleriyle yapıyorum ama üzerine yumurta sürmeyince sanki daha çıtır çıtır oluyor gibi geliyor bana.
Sevgiler.

HULYA dedi ki...

Sevgili Nergis Mevsimi,yumurta sürmeyince sanki üzeri beyaz kalacakmış gibi geliyor bana da ama bir daha ki sefere denemek lazım.Ziyaretin için çok teşekkürler.yine beklerim:)