Salı, Eylül 25, 2012

KUSBASI ETLI BAMYA YEMEGI

Bamya yemeğini küçüklüğümden beri çok severim.Aslında çok küçükken sevmezdim ama sonra bir gün rahmetli babaannem bol domatesli bir bamya yemeği pişirdi, biz de onda kalıyorduk ve mecburen bu yemeği tatmak zorunda kaldım.Meğerse hiç tatmadan boşu boşuna sevmemezlik yapıyormuşum.O kadar beğendim ki en favori yemeklerim arasına girdi.Ama maalesef her zaman bulunmuyor ve oldukça da pahalı bir sebze:(( Bir eksisi de zor ayıklanması ve çok kolay sümüklenmesi...Ben yine de mevsimi geçmeden alıp bol bol yiyin derim.Her ne kadar kurutulmuş olarak bulabilirseniz de tazesinin yerini inanın hiçbir şey tutmuyor.Ben konservesiyle yaptım bu tarifi ama tazesiyle de çok lezzetli olacaktır eminim.

KUŞBAŞI ETLİ BAMYA YEMEĞİ:


Malzemeler:


Yapılışı:

  1. İlk önce bamyaları ayıklayıp limon suyunda bekletin.
  2. Soğanı yemeklik doğrayın ve bir tencereye sıvıyağ ekleyip soğanı hafifçe soteleyin.
  3. Üzerine limon suyu, sirke,tuz karabiber ve 1 kaşık kadar da toz şeker ilave edin.
  4. Etleri az bir suyla hafifçe haşlayıp küçük küçük doğrayın ve karışıma ilave edin.
  5. 1-2 su bardağı kadar su ilave edin ve biraz kaynatın
  6. Üzerine bamyaları ekleyin ve helmeleninceye kadar pişirin.
Afiyet Olsun...:)

Not:Yanında tereyağıyla pişmiş pirinç pilavıyla servis yapabilirsiniz...

6 yorum:

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Favori yemeğimdir. Çok ama çok severim. Ne çok blogun varmış senin. Başım döndü. Doğru yere geldim umarım:)

Unknown dedi ki...

Benim de bamyayla tanışmam teyzem sayesinde olmuştur.:)
Aynı senin gibi,tatmadığım halde uzak dururdum,bigün teyzemdeyken ve çok acıkmışken tatmak zorunda kaldım tadış o tadış:)
Canım çekti bak şimdi:)
Ellerine sağlık canım..
Sevgilerimle..

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Vallahi bende kuçukken annecıgım para teklıf ederde oyle yerdim ıyı mı .Şimdi cok severek yedigim bir lezzet.Tazesinin yerini hiçbirsey tutmaz.Ellerine saglık canım...

HULYA dedi ki...

Pembe Kekiğim bende çok seviyorum artık ama sık sık pişirme fırsatı bulamıyorum maalesef.Evet çok fazla bloğum var bir ara blog açmaya takmıştım ama en çok buna ve kurabiyecime yazı ekliyorum artık.Yani doğru yerdesin merak etme :)

HULYA dedi ki...

Sevgili ** ZEL ** Hoşgeldin bloğuma Sefalar getirdin:)Herkesin bir bamya hikayesi var sanırım ama neticede iyi bir şeye sebep olmuş çünkü gerçekten oldukça yararlı bir sebze.Yine beklerim canım:)

HULYA dedi ki...

Valla ablacığım ben parayla bile yemezdim biliyosun bir bu bir ciğer. Ciğeri hala yemiyorum ama diğer yemediklerimi kendim pişrince yer oldum:)