Perşembe, Eylül 20, 2012

76.PORSELEN DEMLIK CAY SAATI ETKINLIGI:ELMALI MINI MUFFINLER


Uzun süredir hiçbir etkinliğe katılamıyorum.Bugün biraz vakit buldum blogları şöyle bir yoklayayım dedim.Baktım ki eskiden seve seve katıldığım "Porselen Demlik Çay Saatleri Etkinlikleri" halen devam ediyormuş.Uzun zamandır yayınlamayı isteyip bir türlü fırsat bulamdığım bir tarifimle bende bu etkinliğe katılayım dedim.bu tarifi ev sahibemiz "Füsunun mutfağı"na gönderiyorum.İnşallah beğenir:)
Ben bu muffinleri Tchibo'dan aldığım"Mini muffin makinesi"yle yaptım ama makinesi olmayan arkadaşlar aynı tarifi fırında muffin kalıplarıyla da uygulayabilirler.Sadece pişirme süresini biraz daha uzatmaları gerekebilir.
Tarifte elma kullandım ve onun tarifini yayınlıyorum fakat daha sonra bu tarifi aynı miktardaki karadut, yaban mersini ve vişne gibi meyvelerle de denedim onlar da çok lezzetli oldular.Neyse daha fazla sizi usandırmadan hemen tarife gerçeyim:

ELMALI MİNİ MUFFİNLER: (Yaklaşık 25-30 adet mini muffin için)

Malzemeler:
  • 150 gr margarin (veya tereyağ)
  • 150 gr. toz şeker
  • 1 paket vanilya (Dr.Oetker kullandım)
  • 3 adet yumurta
  • 150 gr  un
  • 1 tatlı kaşığı soda (muffinlerin güzelce kabarıp tipik şeklini alabilmesi için)
  • 2 adet orta büyüklükte elma
  • Biraz toz tarçın 
  • istenirse üzerine serpmek için pudra şekeri

Yapılışı:
  1. Margarini, şekeri, vanilyayı ve yumurtayı köpürene kadar çırpın.
  2. Elmaları yıkayın, soyun ve küçük parçalara bölün.
  3. Un,soda ve elma parçalarını ilave edin ve karıştırın.
  4. Biraz tarçın ilave edip tahta kaşıkla şöyle bir karıştırın.
  5. Muffin makinesini ısıtın
  6. Hamuru kalıplara dökün ve muffinleri yaklaşık 20-25 dakika kadar pişirin.
  7. Üzerine isterseniz henüz ılıkken pudra şekeri serpebilirsiniz.
Afiyet Olsun...:)


5 yorum:

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ellerine saglık canım.Bende geldigimde isterim..

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım..
elmalı muffin kepekli unla nefis oluyor değişik bir dokusu oluyor:) tavsiye ederim..
sevgiler..

Unknown dedi ki...

tarifinizi aldım canım ellerine sağlık yeni tariflerinizi bekliyorum hoşcakal

HULYA dedi ki...

Deniz'ciğim bir dahaki sefere tavsiyene uyup kepekli unla deneyeceğim bakalım nasıl olacak merak ettim:)

HULYA dedi ki...

Füsun Hanım çok teşekkürler, etkinliğinizde kolay gelsin her zaman beklerim.Sevgiler:)