Pazar, Eylül 23, 2012

BESAMEL SOSLU KUSBASILI PATLICAN MUSAKKA

Bu yemeği adı ilgimi çektiği için ilk evlendiğim yıllarda denemek için pişirmiş sonra sık sık yapmaya başlamıştım.Tarifi o zamanlar Sofra dergisinde görmüştüm.Üzerinden yıllar geçti ve sonra da tarifini kaybettim.Geçen gün evdeki 1 kg patlıcanla karnıyarık mı yoksa imambayıldı mı yapayım diye düşünürken aklıma yıllardır yapmadığım Patlıcan musakka yapmak geldi.Nette şöyle bir gezindim ki aynı tarifi bulup uygulayayım diye ama istediğim tarife bir türlü rastlayamadım.En sonunda bulduğum en yakın tarife beşamel sos ve kendi damak zevkimi ekleyerek kendi tarifimi oluşturmaya karar verdim.Biz ailece tadını çok sevdik.Zaten ben şahsen hemen her türlü beşamel soslu fırın yemeğini severim.Bakalım sizler de sevecek misiniz?

BEŞAMEL SOSLU KUŞBAŞILI PATLICAN MUSAKKA



Malzemeler:
  • 1 kg. patlıcan
  • 200 gr. kuşbaşı et (çok küçük doğrayın)
  • 1 adet soğan
  • 2 adet yeşil biber
  • 1-2 adet domates
  • 1 çorba kaşığı salça
  • 2-3 diş sarımsak
  • sıvıyağ
  • tuz
  • karabiber
  • üzerine bolca kaşar rendesi
Beşamel Sos İçin:
  • 2,5-3 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 çorba kaşığı tereyağı(Ben teremyağ kullandım)
  • tuz
  • karabiber
  • 1-2 diş sarımsak veya sarımsak tozu
Yapılışı:
  1. Patlıcanları alacalı soyun ve parmak kalınlığında dilimler kesin. 
  2. Fırın tepsisine veya büyük bir borcam tepsiye patlıcanları koyun. 
  3. Üzerine tuz, karabiber atın. 
  4. Zeytinyağını dökün ve önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişirin. 
  5. Soğanı ince bir şekilde yemeklik doğrayın.
  6. Sıvıyağ koyduğumuz bir tavada soteleyin.
  7. Yarı kıvamda sotelendikten sonra kuşbaşını da ekleyip sotelemeye devam edin. 
  8. Biberleri doğrayıp kuşbaşına ekleyin.
  9. Domatesleri küp bir şekilde doğrayıp küçük doğranmış sarımsaklarla birlikte bu harca ekleyin.
  10. Tuz ve karabiber ekleyip biraz daha pişirdikten sonra salçasını ekleyin ve bir taşım daha pişirin.
  11. Patlıcanların üzerine döküp yayın.
  12. Beşamel sos için, un ve tereyağını tencerede kavurun. 
  13. Sütünü ekleyip sürekli karıştırın.
  14. Tuz ve karabiber ekleyin.
  15. Sarımsak veya sarımsak tozunu ilave edin. 
  16. Kıvamı biraz koyulaştıktan sonra musakkanın üzerine dökün. 
  17. En üstüne rendelenmiş kaşar peyniri serpin ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında kaşarlar eriyene kadar pişirip henüz sıcak veya ılık haldeyken servis yapın.
Afiyet Olsun... :)

4 yorum:

Nigar SARGIN dedi ki...

hımmm nefissss ellerine sağlık bacım yemede yanında yat olmuş ;)))

HULYA dedi ki...

Nigarım teşekkürler canım :)

Selcen Şenocak dedi ki...

ellerine sağlık bende beşamel soslu herşeyi çok severim mutala deneyeceğim...









HULYA dedi ki...

Selcen'im mutlaka dene.Senin denediğin lezzetlere kendi yorumunu katmana bayılıyorum bu yüzden merakla bekleyeceğim.Sevgiler:)