Salı, Şubat 19, 2008

ZENCEFILLI KURABIYELERIM 2

Bu kurabiye tarifini Sofra dergisinin Aralık sayısında gördüğümden beri kurabiyelerimi hep bu şeklide yapar oldum.Çünkü hem tadı hem kokusu mis gibi.Pişerken koku bütün evi sarıyor ve siz yemeden duramıyorsunuz.Üstelik hem istediğim gibi şekil verebiliyorum hamura hem de süsleyebiliyorum.Alttaki kalpli kurabiyelerimi de bu tarifle hazırladım.Tarif uzun bu yüzden lafı kısa keseceğim.Bu tarifle pişmiş birçok kurabiyemi fikir vermesi açısından zaman zaman sizlerle paylaşmak istiyorum.Lütfen sizler de deneyin ve bana sonucunu yazın. Üstelik içinde pekmez de var. Yani pekmez yediremediğimiz çocuklarımıza bu kurabiye sayesinde pekmez de yedirebileceğiz.

ZENCEFILLI KURABIYE 2

Malzemeler:


  • 140 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)

  • yarım su bardağı (115 gr.) tozşeker (esmer şeker de olur)

  • 1/4 bardak pekmez (90 gr.)

  • 1 adet yumurta

  • 3 su bardağı (250 gr. ) un

  • 1 tatlı kaşığı toz zencefil

  • 1 tatlı kaşığı tarçın

  • 1 çay kaşığı karbonat

  • (yarım tatlı kaşığı muskat rendesi-ben kullanmadım)

  • süslemek için glazür

Yapılışı:



  1. Tereyağı yumuşayınca şekerle birlikte krema gibi oluncaya kadar karıştırın.

  2. Pekmez ve yumurtayı ekleyin.

  3. Un , karbonat ve baharatları ekleyin.

  4. Yumuşak bir hamur elde edin.Buzdolabında en az yarım saat dinlendirin.

  5. İstediğiniz kalıplarla şekil verin.

  6. Önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında 10-15 dakika kadar pişirin.

  7. Fırından alıp ılınmasını bekleyin ve glazür veya şeker hamuruyla süsleyin.

  8. Eğer glazür kullandıysanız fırının en düşük derecesinde 10 dakika kadar tekrar fırınlayın.

  9. Afiyet Olsun!

35 yorum:

Selcen Şenocak dedi ki...

Ellerine sağlık canım ne cici kurabiyeler olmuş:)
Sevgiler...

Gönül dedi ki...

hülyacım ellerine sağlık kurabiyelerin çok güzel görünüyor..sevgilerimle öpüyorum

EZGi :)) dedi ki...

hülyacım çok seker olmuşlar.ellerine saglık sevgiler

Adsız dedi ki...

kesinlikle çok iştah acıcı ve çok ciciler
ellerine sağlık
sevgilerr

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Sevgili Hülya,

Hem zencefilli mis kokulu, hem de şekilli:) Daha ne isteriz ki:))

Ellerine sağlık,

Kocaman sevgiler......

Aynur dedi ki...

oooo burda neler yapilmis böle rengarek mis gibi seyler :)

eline saglik canim

ayrica tabiki seve seve eklerim.tesekkür ediyorum

sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Kurabiyeler cok sirin olmuslar,ellerine saglik.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

canım yemiyorum keki yermiyorum kokluyorum ucundan bi ısırık en fazla o okadar
ama kilolar öyle keçi ki çok seviyo beni hidemiyo:(((

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

MAALESEF BENİ BAŞDAN CIKARDIN HEPSİNDEN YEDIM.NAPAYIM BU KADAR LEZZETLİ YAPMA.OPTUM CANIM..

daimamutfak dedi ki...

Ne hoş görünüyorlar..özlemişim sizi..

NiNo dedi ki...

canim ne kadar cok kurabiye yapmissin :) rengarenk ne guzeller

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim arkadasim, bugun tam bilgisayari kapatirken gordum senin msn mesajini ama evden ciktigim icin yazamadim. Ellerine saglik Hulya'cigim, bana da bir kutu yollasana, islerin nasil daha iyice mi, acildi mi? seni cooooook optummmm ve hasretle sariliyorum canim arkadaim. Kendine iyi bak.

Tijen dedi ki...

Ne çok seçenek var değil mi? Aynı hamurla yüzlerce şekil yaratabilir insan.

peynir hösmelimi dedi ki...

Yorumun icin tesekürler canim.Senin kurabiyelerde tam kizimin dogum günü icin hazirlanmis.Cocuklar bayilacak bu güzelliklere.Ellerine saglik canim.Ben yine gelicem,senide beklerim:)))

Pastanı Seç dedi ki...

selam ben geldim kurabiyelerin harika

emeğine sağlık sevgiler

pelince dedi ki...

Hülya ellerine sağlık,bunlar çok güzel kurabiyeler olmuş....Minik ellerde girmiş mutfağa aferim kızına.

Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlıkk çokk şeker olmuş bu krabiyeler bayıldım valla harika emeğinize sağlıkk hayırlı gecelerr

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Hülya'cim,
mis gibi zencefil aromali kurabiyelerine bayildim, özellikle süslemeleri cok basarili buldum, ellerine saglik arkadasim.

Hello Kitty'lilere benim kizimda bayilirdi mutlaka, hersey harika olmus!

Selamlar ve öptüm..

TATLI DİYAR dedi ki...

hülyacım
ellerine sağlık ne güzel olmuş kurabiyelerin
sevgiler cnm öpüyorummm

Disalce dedi ki...

hülyacım harika olmuşlar..zencefil ilk defa aldım ve kullanacak yer arıyordum..kurabiyeye katıldığını defalarca gördüm ama hep unutuyordum.....şimdi iyi hatırladım sayende...

ellerine sağlık canımmm....

anneminkizıyim dedi ki...

erhabalar, Ellerine saglik Hülyacigim, cok güzel kurabiyeler olmus, ben zencefi tadinada bayilirim, sevgiler....

Damak Tadı dedi ki...

Şenliği kaçırdım diye çok üzülürken halen devam ettiğini görek beni mutlu etti Hülyam,Hülyam..))
Bende yanınızda olmayı ve sizlerle şenliğe katılmayı çok isterdim..Ellerinize sağlık bitanem..Kocaman öpüyorum sizi..))


Sevgilerle kalın..

Adsız dedi ki...

canım hüylacım izmirin o güzel deniz kokusunu içime çekerek geldim yanına :) şablonu koydum zaten yaparsın takıldığın yerlerde yardımcı olurum.bu arada o kurabiyeleri görmedim sanma yine dökttürmüşsün ay bende böyle kurabiyeler yapabilirmiyim sen ne dersin olurmu :)))) ikimizde birbirimizin güzin ablası olduk hehehe çok öptüm hayatım

meleginmarifetleri dedi ki...

Hülyacım ellerine sağlık canım süper olmuşlar afiyet olsun
Hülya sana yazdım kurabiyecime mail attım aldınmı bilemiyorum bana haber et oldumu öptüm bay

Adsız dedi ki...

slm ya bunlar çok güzeller bakmaya kıyamadımki yiyeyim ellerinize sağlık hoşçakalın sevgiyle kalın

sarımutfak-hande dedi ki...

CNM YORUM İÇİN TEŞEKKÜRLER.KURABİYELER HARİKA OLMUŞ HİÇ ZENCEFİLLİ YAPMAMIŞTIM.ELLERİNE SAĞLIK

Selcen Şenocak dedi ki...

ooo yeni banner çok güzel gülegüle kullan:)
Sevgiler

Adsız dedi ki...

hülyacımm canımm çok şirinler..ellerine sağlıkk

butterfly dedi ki...

Hülyscım ne güzel, ne özenli kurabiyeler bunlar. Hepsi birer sanat eseri olmuş. Ellerine sağlık canımcım:).
Sevgileeer..
aslı

Yaren dedi ki...

Hülyacim biz ayse abla,dilek,aynur ve ben etkinlik düzenledik senide davet ediyoruz,katilirsan seviniriz.Sevgiyle kal,öptüm canim.

Aybike dedi ki...

Hülya'cım kızın senin değerini biliyordur mutlaka, harika şeyler hazırlıyorsun. Çok şanslı gerçekten, maşallah. Ellerine sağlık, öpüyorum canım...

sevimin sayfasi dedi ki...

cok cok güzel görünüyorlar
insanin icini aciyor civil civil renkli kurabiyeler
ellerine saglik

ebrulitatlar dedi ki...

Hülya'cım nefis ve çok şık kurabiyeler olmuşlar. Ellerine sağlık. Sevgiler, güzel bir hafta dilerim..

Nurten dedi ki...

H�lya han�m,

�ncelikle ziyaretiniz i�in te�ekk�rler :) asl�nda daha �ncede ziyaret etmi�tim sizi ama tembellik yap�p yorum b�rakmam�t�m :( hatta bu kurabiyeleri akl�m�n bir k�esine yazm�t�m denemek i�in :) ger�ekten �ok ho� olmu�lar, ellerinize sa�l�k :))

Acqua dedi ki...

bu kurabiyeler harika görünüyor, çok sevimliler. insan yemeye kıyamaz valla. ellerine sağlık