Çarşamba, Şubat 06, 2008

PORSELEN DEMLIK CAY SAATI TARIFLERI -13 VE CAM SEKERLI KURABIYE


Biliyorum bu ara hep tatlı tarifleri arka arkaya geldi.Bu kadın hiç mi normal yemek yapmıyor diye düşünebilirsiniz ama tatlı yapmayı o kadar çok seviyorum ki normal yemeklerimi yayınlamaya bir türlü fırsat bulamıyorum.Hep diyorum ki bu tatlıyı da yayınlayayım bu sefer yemek yayınlayacağım ama resimler ve tarifler bir köşede bir türlü gelmeyen sıralarını bekliyorlar.Eh porselen demlik çay saatine de kurabiye yakışır dimi?Bu haftaki evsahibimiz hünerlieller.Kendisine kolaylıklar diliyor ve özellikle çocukların çok severek yiyecekleri bu tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum.




CAM ŞEKERLİ KURABİYE


Malzemeler:




  • 1 su bardagi + 1 cay bardagi un


  • 75 gr. margarin veya tereyagi (oda sicakliginda)


  • 3 yemek kasigi tozseker (zaten ortalarında da şeker olacağı için fazla şekere gerek yok)


  • 1 yumurtanin beyazi


  • 2 yemek kasigi portakal suyu (ben frambuazlı meyva suyu kullandım)


  • yarım paket kabartma tozu(orijinal tarifte yok ama ben ekledim çünkü ilk yaptıklarım pişince küçüldüler)


  • Yaklasik 1 avuctan fazla 200 gr. renkli meyvalı cam seker (en küçük boy)


Yapılışı:





  1. İlk olarak işe fırınımızı 180 derece ısıtmakla başlayalım.Sonra bir fırın tepsisine yağlı kağıt serelim.(Benimkiler 2 tepsi oldu)


  2. Hamur için şekeri, yumurta akını ve meyva suyumuzu kabımıza alıp iyice karıştıralım


  3. Daha sonra unu ve yağı ekleyip iyice yoğurarak güzel bir hamur elde edelim.


  4. Hazırladığımız hamuru tezgahımıza biraz un serpiştirerek çok ince olmayacak şekilde açalım. (Ben ilk yaptığımda biraz ince açmışım pişince küçüldüler)


  5. Kurabiye kalıplarıyla hamurdan istediğimniz şekillleri çıkaralım. Sonra ortasını daha küçük bir kalıpla kesip çıkaralım.


  6. Fırın tepsisine dizip ortalarına şeker yerleştirelim. Açtığınız delik koyduğunuz şekerden büyük olsun. Böylece eriyen şeker kurabiyelerin dışına taşmaz.


  7. Hazırladığımız tepsiyi önceden ısıttığımız 180 derece fırında 15 dakika pişirelim.


  8. Sonra soğumasını bekleyip yağlı kağıttan ayıralım.


  9. Afiyet Olsun!

45 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

hülyacım harika olmuş bu kurbişler.çok şık.ellerine saglık canım sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Ezgi'cim,
Çok teşekkürler canım.Sevgilerimi gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

SELAM.KURABİYELER ÇOK ŞİRİN OLMUŞ..ELİNE SAGLIK..TARİFİNİ SİTEME EKLEDİM.ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.SEVGİLER..

Adsız dedi ki...

cok lezzetli görünüyorlar canim,ellerine saglik.

Aybike dedi ki...

Yani gerçekten tatlılarına hayranım. Ellerine kollarına sağlık canım. Çok çekici kurabiyelerin. Sevgiler...

Selcen Şenocak dedi ki...

Kurabiyecim süper güzel olmuş cici kurabiyeler ellerine sağlık canım.
Sevgiler...

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Hocam,
Ne güzel olmuş, vitray pastanız. Görür görmez, aklıma vitray pasta demek geldi. Elinize, emeğinize sağlık. Saygılar.

Gönül dedi ki...

vayyy cam gibi olmuş hakkaten:))) ellerine sağlık şekercim kurabiyelerinden aldım çayımın yanına....eheheh...çakturma recimdeyüm güya....öpüyorum

HULYA dedi ki...

Sevgili hünerlieller,
Tarifimi sayfanda görmek beni mutlu etti.Çok teşekkürler.Her zaman beklerim.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili kızılcıkşurubu,
beğendiğine sevindim.Çok teşekkürler.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Aybike'ciğim,
ben biraz tatlı hastasıyım ne yazık ki.Tatlı yapmadan duramıyorum neredeyse.Kendim yememek için de dağıtıyorum genelde.Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Almula'cığım,
Kurabiye canavarıyım ben herhalde.Sürekli kurabiye yapıyorum bu aralar.Beğendiğine çok sevindim canım.Sevgiler gönderiyorum

HULYA dedi ki...

Sevgili klasiktatlar,
gerçekten cam şekerler vitray bir görünüm verdi kurabiyelere.Belki de vitray kurabiye ismi çok daha fazla yakışırdı.Çok teşekkür ederim güzel ve içten yorumunuza.Sevgiler gönderiyorum

HULYA dedi ki...

Sevgili eyvahyemekyandi..,
Bunlar fazla kalorili sayılmaz (heheh:-)))şekeri az içinde tek fazla kalorisi ortadaki cam şekerler.Boşver sen al birkaç tane ben kimseye söylemem.Sevgiler

Aynur dedi ki...

merhaba

kurabiyeler cok cici gozukuyor eline saglik

sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Tijen dedi ki...

Hangi çocuk bayılmaz ki bunca renge... Biz çocukken renkli macunlar vardı, onları anımsatıyor bu kurabiyeler bana.

Damak Tadı dedi ki...

Hülya'm,Hülya'm...
Çok şeker olmuş kurabiyelerin canım,ellerine sağlık..Karya'm görse başımın eti yer yine,neden bizde bule yapmıyoruz diye..Böyle diyemiyoru bule diyor ve çok tatlı geliyo bana o'nun o halleri..
Bizde olduğu zamanlar 15-20 dk'lık işi yaklaşık 2 saatte yapıyoruz.
Sanırım nedeni ben oluyorum..))Her bulaştırdığımız tabağı,çatalı,bıçağı v.s.'yi tek tek yıkayıp kaldırmaya çalıştığımdan..)))
Özlemişim sizleri canım benim..Tekrar ellerine sağlık bitanem..Kocaman öpüyorum seni ve kızını..


Sevgiler

Ferhanca dedi ki...

Hülya, merhabalar
ben de bu tarifi damak tadaı Gül den almıştım şimdi defterime baktı çok azfark var en kısa zamanda yarın bile olabilri kızım evde hazır yapabilirm çok güzel görünüyor sen şekerlei ezmemeişsin gül ezmiş ve iki aşamalı pişirdiğini yazmış..
ellerien sağlık sevgiler.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Hülya'cım rengarenk pek şirin olmuş bu kurabiyecikler ellerine sağlık :))
Aşağıdaki pasta da çok güzel görünüyor :))
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

ayy çok şekerr kurabiyelerr olmuşş kurabiyelerr ellerinize sağlıkk

gezgincigencler dedi ki...

çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık, umarım en yakın zamanda tarifini denerim
sevgiler...

Yaren dedi ki...

Ne kadar harika olmus bunlar Hülyacim ,süper yani.Bunu yemeyen olmaz yani.Hele cocuklar.Ellerine saglik canim.Sana ailenle iyi bir hafta sonu diliyorum.

pelince dedi ki...

Hülya ziyaretin için teşekkürler...bunlar harika olmuş,becerebilirsem bende oğluşlarıma yapmak isterim..Takıldığım olursa sorarım zaten....

Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

canımmm nekadar güzel olmuş bu kurabiyeler hiç böyle bişey görmemiştim süper olmuş eminim lezzetide bir harikadır ellerin dert görmesin çokkkkkkk öpüyorummmmmm

meleginmarifetleri dedi ki...

hülya kurabiyeler nefis olmuş bende hep yapmak istedim ama daha kısmet olmadı ellerine sağlık canım.
Amonyağı ben aktarlardan alıyorum şöyle 100 gr kadar alırım iyi kapaklı cam kavanozda buzdolabında saklarım çünkü ağzı açık kalırsa uçan bir madde şöyle anlayabilirsin çok kütü bir kokusu vardır ve pişerkende kötü kokular saçar sonra hiç koku kalmaz korkma bayatlamış amonyakta koku olmaz sevgilerimle istanbulda oturuyorsan mısır çarşısından bulabilirsin öptüm bay

NiNo dedi ki...

harika olmuslar bende cok seviyorum bunlari ellerine saglik

Ferhanca dedi ki...

Hülya, bu gün ben de yaptım kızımla beraber. şekerler az geldi sanki. sen her kurabiyenin içine bir bonbon mu koydun? ben takrar yapıcam çünkü, kurabiyesi nefis oldu.ben gülün kurabiyesini yaptım ..şeker konusunda fikrini bekliyorum seninkiler harika duruyor..sevgiler..

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık. Kurabiyeler ço güzel.Pırıl pırıl parlıyorlar.Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

ayşegül mutfakta dedi ki...

çok şiriinn... çok tatlı görünüyorlar ellerine sağlık..Ayrıca benimde ilk yapacağım şey elime alıp ışığa tutma olurdu :)

HULYA dedi ki...

Aynur'cuğum,
Çok teşekkürler canım.Her zaman beklerim.sevgiler

HULYA dedi ki...

Tijen'ciğim,
Gerçekten de renk renk tam çocuklara göre bir tarif.

HULYA dedi ki...

Canım Gülüm,
Seninkilere de ben ve kızım bayılmıştık.Bir gün de senin tarifini denemek istiyorum.Elma şeklinde çok hoştular.Çok titiz olunca öyle oluyor tabii ne güzel birşey ama.Ben fırına gönderip onlar pişerken çıkanları kaldırmayı seviyorum.İnşallah en kısa zamanda konuşuruz yine.Sevgi ve öpücükler gönderiyoruz kızımla sana :-))

HULYA dedi ki...

Ferhan'cığım,
denediğine çok sevindim.Ben de Gül'ün kurabiyesini en kısa zamanda denemek nistiyorum bunları daha evvel yapmış olduğum için başka bir tarifle yaptım.Ama şekerleri ezmedim.bütün bütün koydum.Deliğe göre bazen 1 bazen de 3 şeker koyduğum oldu.Daima delikten daha az miktarda şeker koydum.Aslına slide show yapacaktım onunla daha güzel anlaşılırdı ama Türkiyeden engellenmiş bu yüzden picasada anca bu kadar oldu.Her zaman bekliyorum canım

HULYA dedi ki...

Burcu'cuğum,
böyle minik ve pratik kurabiye pişirmeyi çok seviyorum.evin içi mis gibi kurabiye kokuyor ve ben bu kokuya bayılıyorum.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili yemekgüncesi,
güzel yorumlarınla beni yalnız bırakmadığın için çok teşekkürler.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili pastamaxi,
Ziyaretin için çok teşekkürler.Deneyince yine yorumlarını beklerim.Her zaman gel:-))

HULYA dedi ki...

Yaren'ciğim,
Senin elinden daha da şeker olur bu kurabiyeler eminim canım.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Pelin,
Her zaman bekliyorum.Takıldığın ne olursa elimden geldiğince cevaplarım.Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Sevgili evinneşesi,
Güzel yorumun için çok çok teşekkürler.Senin yaptıklarına da ben bayıldım bir ara denemek istiyorum ama senin kadar güzel yapamam herhalde.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Melek'ciğim,
Ben de kötü koktuğunu tahmin ettim zaten ve pastanın içinde nasıl olacak diye çok merak ediyorum ama senin pastalarını gördükçe cesaretleniyorum.Ben İzmir'deyim ne yazıkki ve pek çok malzemeyi zorla temin edebiliyorum :-(( Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Nino'cuğum,
Çok teşekkürler canım.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Gülden hanım,
güzel yorumunuza çok teşekkürler.Sizin gibi bir ustadan güzel yorumlar almak insanı teşvik ediyor.Her zaman beklerim.

HULYA dedi ki...

Sevgili Ayşegül,
güzel yorumun ve ziyaretin için çok teşekkürler.Gerçekten cam gibi görünüyorlar mı diyue merak edip ışığa tuttum sonra da hoşuma gidip resimledim:-)))Her zaman beklerim.sevgiler

Ferhanca dedi ki...

Hülyacım, şimdi hamuru yoğurdum kızımla tekrar denemeye başlıcaz renkli bonbonları aldık inşallah senin ki kadar güzel olurlar.yanlız hamur yine Gül ün tarifi..sevgiler..

HULYA dedi ki...

Ferhan'cığım,
cam şekerli kurabiyelere devam.En sonunda istediğin gibi olmuştur inşallah.Sevgiler canım