Cumartesi, Şubat 16, 2008

HASANPASA KOFTESI

Bu aralar hep pasta kurabiye filan yayınlıyorum çünkü özel günler arka arkaya geliyor.Ama tabii evimizde normal yemekler de pişiyor. Fakat çok özel birşey olmadıkça onları çekip yayınlamıyorum. Elimde daha önceden yaptığım birkaç yemeğin resmi var ve onları da yayınlayıp daha çok pasta ve kurabiyeye yöneleceğim.Sipariş aldığım modeller ve siteye koymak ve kendimi geliştirmek için yaptığım modelleri sizlerle paylaşacağım yakında.Bir kısmını paylaşmıştım zaten.Kızım köfteyi çok sever.Patatesi ise kızartılmış olmadıkça pek yemez.Ben de böyle bir tarif uygulayarak köfteyle birlikte ona patates de yedirmek istedim.Başarılı da oldum çünkü çok sevdi ve köftelerle birlikte poz bile verdi.Bu resimleri yazın çekmiştim.Kızımın kıyafetinden de belli zaten.Yazın yayınlamaya pek fırsat bulamayınca anca sırası geldi.Şimdi de lafımı daha fazla uzatmadan tarifime geçmek istiyorum.Tarif LEZZET dergisinden.
HASANPASA KOFTESI

Malzemeler:


  • 500 gr kıyma

  • 3 dilim bayat ekmek içi

  • 1 adet soğan

  • 1 adet yumurta

  • 4 çorba kaşığı domates suyu

  • 1 kahve fincanı su

  • tuz, karabiber,kimyon

  • 2 adet domates

Patates püresi için:



  • 2 adet patates

  • 10 gr. tereyağı

  • 2 çorba kaşığı süt

  • tuz

  • 2 çorba kaşığı rende kaşar

Yapılışı:



  1. Püre için patatesleri soyalım.Dilimleyip bir tencereye alalım.Üzerini geçecek kadar su koyup haşlayalım ve suyunu süzelim.Ezerek tereyağı, süt, rende kaşar ve tuz ilave ederek pürüzsüz bir karışım elde edelim.Sıkma torbasına aktarıp köftelerin üzerine sıkmak için bir kenarda bekletelim

  2. Köfteler için ekmek içlerini ıslatıp ufalayalım.Soğanı soyup rendeleyelim.Derin bir kaba aktarıp kıyma,yumurta,ekmek içleri ve baharatları karıştırıp iyice yoğuralım.Bu karışımdan cevizden biraz daha iri parçalar kopararak avucumuzun içinde yassı köfteler elde edelim.Her bir köftenin içini patates püresi yerleşecek şekilde çukurlaştırın.

  3. Yağlanmış fırın tepsisine köfteleri yan yana dizin.160 dereceye ayarlı fırında kızarıncaya kadar yaklaşık yarım saat pişirin.

  4. Fırından alıp üzerlerine patates püresini şekilli olarak sıkın.Köftelerin altına kalınca dilimlenmiş domatesler en üste de domates püresini gezdirerek dökün.(domates püreniz yoksa salçayı hafif sulandırarak kullanabilirsiniz veya biraz ketçap sıkabilirsiniz)

  5. Tekrar fırına verin ve 10 dakika daha pişirin.fırından alıp sıcak sıcak servis yapın.

  6. Afiyet olsun!

20 yorum:

Nilgün dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel
görünüyor..

SEVGILER

Aynur dedi ki...

Merhaba

Yorumun icin tesekkür ederim.izin ne demek canim izin ne kelime :) tabiki ekleyebilirsin.

eline saglik köfteler harika gorunuyor

selam ve sevgilerimle

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Adsız dedi ki...

biz pek et sevmez bir aileyiz ama işin ucundaki köfte olunca hımmmm harika eline sağlık
sevgiler

EZGi :)) dedi ki...

hülyacım yine enfes bir tarif sunmuşsun bizlere.ellerine saglık canım çok lezzetli görünüyor.kocaman sevgiler

Leziz Sofralar dedi ki...

Hülyacim hasanpasaköfte nefis olmus canim ellerine saglik bende cok severim ah birde cocuklar herseyi bizim kadar sevseler...

güzel bir pazar diliyor sevgilerimi gönderiyorum canim...

Adsız dedi ki...

hülyacım ellerine sağlık..çok lezzetli görünüyorr

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim arkadasim, Ellerine saglik. Ben cok severim. Aleyna'da cok guzel cikmis resimde.
Ellerine saglik, hepinizi cok opuyorum, kendine iyi bak

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

hocam, sevdiğim bir köfteyi sayfanız da, güzel bir sunumla görmüş oldum. Ellerinize sağlık. Saygılar.
Pamuk prensese, sevgiler.

Aybike dedi ki...

Bunu her gördüğüm köfte tarifinde söylüyorum ama yeniden söylicem. Her türlü köfteye bayılırım. Ayy resmen canım istedi, ağzım sulandı. Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar.Öpüyorum canım..

Yaren dedi ki...

Hülyacim harika görünüyor canim,köfteli olsunda nasil olursa olsun:))Ellerine saglik canim,iyi bir pazar diliyorum,sevgiyle kal canim.

sevimin sayfasi dedi ki...

köfteler cok lezzetli olmus canim
hasan pasa köftesini bizde cok severiz
ellerine saglik

TATLI DİYAR dedi ki...

cnm
ellerine sağlık
köfte nefis görünüyor
bende seni ekledim
biraz geç oldu ama kusura bakma:(
sevgiler...

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım gecen gun dergılerı karıştırırken ben bunu yapayım demıştım sen benden cabuk davrandın.Ellerıne sağlık .Optum

Selcen Şenocak dedi ki...

Ellerine sağlık canım köfteler nefis :

Güzel kızınada yeni dönemde derslerinde başarılar dilerim ikinizide öpüyorum.

Sevgiler...

Gönül dedi ki...

hülyacım teşekkür ederim canım allah yaşatmasın kimseye böyle acılar......bu arada köften nefis olmuş ellerine sağlık sevgilerimle öpüyorum

keskinli dedi ki...

hülyacim ellerine saglik canim köfteyi cok severim enfes ama su altaki pasta yedi bitirdi beni tarif not edilmistir sevgiler

NiNo dedi ki...

nefis gorunuyor canim ellerine saglik

sevdamavisi dedi ki...

Hülyacığım,
ellerine sağlık nefis görünüyor köftelerin. kızın da öyle:)) sevgiler.

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlıkk köfteler çokk lezzetli görünüyorr bizde çok severek yapar ve yeriz hasanpaşa köftesini harika oluyorr emeğinize sağlıkk hayırllı günlerr

Adsız dedi ki...

Hulya, cok guzel gorunuyor. Denemek isterim. BU arada benim blog catalogda ki sayfamda bir sorun var galib, ratingim, commentslerim hepsi kayip. neyse, saglik olsun. Azeri mutfagima beklerim!