Cumartesi, Şubat 09, 2008

PORSELEN DEMLIK CAY SAATI TARIFLERI -14 VE MENEKSE PASTALARIM

Bu pastaların tarifini yazmış ve publishe basmıştım ki elektrikler gitti ve hepsi silindi.Taslak olarak belki kurtarmışımdır diye elektrikler gelir gelmez açıp baktım ama ne yazık ki kaydetmemiş:-( Neyse yeniden yazmaya çalışacağım.İnşallah ilk yazdığım gibi güzel yazabilirim.
Bu haftaki porselen demlik evsahibimiz sevgili
Funda.Kendisine kolaylıklar diliyor ve onun etkinliğine çok yakışacağını düşündüğüm bu menekşelerle süslenmiş pastalarla etkinliğine katılıyorum.Davetin için çok teşekkürler arkadaşım.Bu pastaları annemler geldiği gün yapmış ve onlara hediye etmiştim.O kadar beğendiler ki menekşelerini yemeye kıyamamışlar annem buzdolabında saklıyormuş:-)Neyse sizler için hemen tarife geçmek istiyorum.Biraz zahmetli bir tarif ama sonuç gerçekten hoş.Umarım sizler de dener ve memnun kalırsınız.Mini pastalarım içim Meleğin fincan keklerinin tarifini uyguladım.Orijinal tarif için oraya bakabilirsiniz.Ben yine de buraya da yazmak istiyorum.

MİNİ PASTACIKLAR:
Malzemeler:


  • 1 adet yumurta

  • 1 çay bardağı süt

  • 1,5 çay bardağı tozşeker

  • 2 çay bardağı un

  • 2 yemek kaşığı kakao(ben daha çok kullandım)

  • 1 paket vanilya

  • 1 paket kabartma tozu

Yapılışı:



  1. İlk olarak normal keklerde olduğu gibi yumurta ve şekeri çırpalım.Sonra diğer malzemeleri de ekleyip iyice karıştıralım.

  2. 6 adet krem karamel kabına paylaştıralım.

  3. Yayvan bir tencereye dizip, kapların dışlarından yarılarına gelecek kadar ılık su koyalım. Kapağını sıkıca kapatıp önce yüksek ateşte kaynama noktasına gelmesini bekleyelim, kaynamaya başlayınca ocağımızın en düşük tarafında hiç kapağını açmadan 20 dakika daha pişirelim.

  4. Altını kapatıp yine hiç açmadan 15 dakika daha bekletelim.6 tane top kekimiz hazır.Ilınıca kaplardan çıkarabiliriz.

MENEKŞE YAPIMI:


Malzemeler:



  • Şeker hamuru (yapımı için tıklayın)

  • gıda boyaları

  • glikoz

  • nutella

  • çiçek telleri veya kürdan

Yapılışı:



  1. İlk olarak kullanmayı düşündüğümüz renklerde hamurumuzu renklendirelim.Menekşeye uyacak renkler, ortası için sarı ve tabii ki yaprak için yeşil

  2. Hamurdan çok küçük koparıp minik minik taç yaprakları oluşturalım.Üstüste koyup menekşe şekli verelim.(Bunun için kalıplar varmış ama benim henüz yok bu yüzden elimle şekil veriyorum)

  3. Ortası için çok küçük sarı topcuklar yapalım ve ortasına yapıştıralım.(Yapışmazsa bal veya glikoz kullanabilirsiniz.

  4. Kartondan kalıp keserek yaprak oluşturun.Damarları için kürdan veya bıçakla şekil verin.

  5. Topkeklerin ikisini nutellayla üstüste yapıştırın.Üstten bir bölümünü tıraşlayıp ufak ufak toprak görüntüsü elde edecek şekilde ufalayıp yeniden üstüne yapıştırın.İlk olarak yaprakları yerleştirin.Sonra çiçekleri dizin.

  6. 3 saksıyı da aynı şekilde hazırlayın.6 mini kekten 3 saksı görünümlü kekiniz olacak.

  7. Çiçekleri sabitlemek için çiçek teli veya benim gibi kürdan(!) kullanın.

  8. Çiçekleri önceden hazırlayıp kurutabilirsiniz.Böylece daha şekilli duracaklardır.

  9. Afiyet olsun!

45 yorum:

Betül dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım
Canım neler yapmışsın, neler eklemişsin hangisine yorum yazacağımı şaşırdım, ellerine sağlık, üstelik şeker hamuru ile bile pasta yapmışsın, tebrikler valla ben cesaret edemedim henüz.

Canım çok özledim sizleri, okullar açılsın artık beni kimse kaldırmasın pc başından değil mi ? kocaman öptüm sevgiler....

Betül dedi ki...

ayy inş. gitmiştir yorumum bi sorun var sanırım tekrar tekrar gelirse kusura bakma cnm fazlasını silersin :)

Leziz Tarifler dedi ki...

Hülya'cım, blogunu ilk kez ziyaret ediyorum cok canlı cok guzel bir blog. Tarifler, çicekler, menekşeler enfes.
Ben aynı zamanda ayın Şefi yarışmasında bana verdiğin oyu gördüm ve bir de bunun için teşekküre geldim. Sevgiler..Görüşmek üzere..

Ferhanca dedi ki...

Hülya linklerime eklemeye geldim..
Gelecek tarif muhteşem görünüyor..
menekşelerin ne güzel olmuş ..
sevgiler..

made in funda dedi ki...

eline sağlık canım.tarifi kaydettim.pazartesi no:6 olarak yayınlanacak.şimdiden teşekkürler..

Yaren dedi ki...

Hülyacim yine bayittin beni,ne kadar harika ne kadar hos olmus.Kesin yapmam lazim ya,hemde en hizlisindan.Süper üstü süper olmus.Ellerine salgik canim karikasin.Sevgiyle kal canim,iyi bir pazar diliyorum ailenle.

Disalce dedi ki...

merhaba hülyacım....maalesef bizimde başımıza geliyor..tam yazıyı yazarken elektriklerin gitmesi,,,helede blogcudayken yazıyı yazıyorduk yayınla deyince bi bakıyorduk giriş sayfası ....yeniden aynı şeyleri yaz falan sıkıcıydı yani....

fincan keki hep merak ediyorum..senin pastacıklarnda harika görünüyor...ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım.çok şirin olmuş bunlar.ben kıyamam yemeye...eline saglık.sevgilerimle....

yaban mersini dedi ki...

aaa gerçekten menkşeler var pastanın üzernde..çok hooş..slmlar.

uygarimizlahayat dedi ki...

Ayyyy çok hoş görünüyorlar ellerine sağlık :)))

sevimin sayfasi dedi ki...

annen hakli canim bende yemezdim,pencerenin önüne koyup bakardim,koklardim
gercek menekse gibi olmuslar
ellerine saglik

Selcen Şenocak dedi ki...

Maşallah arkadaşım sen çözdün artık bu işi darısı başıma:( ellerine sağlık.
GÖRÜŞMEK ÜZERE:)
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Harika olmuş bu menekşeler bayıldım ellerine sağlık...

Aybike dedi ki...

ayyy çook tatlıılarrr. süper fikirlerin var gerçekten ciddi söylüyorum bunu. ellerine sağlık. harikasın..

Adsız dedi ki...

MERHABA ARKADAŞIM ETKİNLİK İÇİN POAÇA TARİFİ YAYINLADIM SAYFAMDA BİLİNDİK Bİ TARİF AMA O GEÇTİ ELİME DAVETİN İÇİNDE TEŞEKKÜR EDERİM GÖRÜŞMEK DİLEĞİ İLE HOŞÇAKALL

ebrulitatlar dedi ki...

Hülya'cım çok hoş olmuşlar. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

canim merhaba
Inan bakinca hayran kaldim insan onu yemege kiyamaz o menekselerin renkleri cok güzel olmus eline saglik hosca kal canim

Acqua dedi ki...

nefis görünüyor hem de çok ciciler. ellerine sağlık canım. gelecek tarif de sevgililer gününe özel sanırım :)

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

ellerıne sağlık canım artık yavaş yavaş bu ışi ılerlettın.KUCAK DOLUSU SEVGILER..

Aynur dedi ki...

ooo evet baya ugrasli seker hamurunu tek tek kücük muffinlere uygulamak.büyük pasta yapmak daha kolaydir sanirim:)

eline saglik cok guzel gozukuyolar

Sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

inci dedi ki...

nefis olmuş bu pastalar...keki zaten meleğin sayfasından çok beğeniyordum...hele böyle menekşeli menekşeli bir harika olmuş...ellerinize sağlık....

Adsız dedi ki...

hülyacımmm çokk şirinlerr ellerine sağlık canımmm..emeğine sağlıkk

Damak Tadı dedi ki...

Hülya'm,Hülya'm
Ne kadar canlı ve güzel menekşeler bunlar..Bayıldım ben bunlara canım..Şimdi bu menekşeleri hemen alıp mutfak penceresinin önüne dizmek geldi içimden..))Ben kesin yiyemezdim canım bunları..))O güzel ve maharetli ellerine sağlık canım..

Sevgilerle

HULYA dedi ki...

Betül'cüğüm,
ben de okullar açılsın diye bekledim valla.Ama şimdi ilk hafta diye biraz yoğunuz.Kızın etüdü daha başlamadı ödevler bol.Haftaya rahat edeceğiz inşallah.Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Sevgili Feyhan,
İyi ki ziyaret etmişsin ki ben de senin bloğunu tanıma imkanı buldum.Çok beğendim.Her zaman bekliyorum.sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Ferhan,
Ben de seni takip listeme ekledim.Her zaman bekliyorum canım.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Funda,
Tarifimin başına bir sürü şey geldi ama en sonunda yayınlamayı başardım canım.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Yaren'ciğim,
senin becerikli ellerinden eminim çok daha güzelleri çıkacaktır.Merakla bekliyorum canım.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Disal'ciğim,
Benim çok başıma geliyor.Kablosuz bağlantı kullanıyoruz ve ansızın bağlantı gidiveriyor.Yazdıklarım da hop uçuyor.Yorum yazarken de çok oluyor çok üzülüyorum.sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Sevgili hünerlieller,
güzel yorumunuz için çok teşekkürler.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili diyalogyemekleri,
hoşgeldin,her zaman beklerim.sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili uğurböceğimle,
Hoşgeldin,Her zaman beklerim.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Sevim,
PAstaların da bozulmayacağını bilse öyle saklarmış dedi annem.Çok teşekkürler.Her zaman beklerim.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Almula'cığım,
en kısa zamanda senin de şeker hamurlu tariflerini bekliyoruz canım.sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Zerrin,
Hoşgeldin,her zaman bekliyorum.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Aybike'cim,
Güzel yorumların için çok teşekkürler canım.Senin tariflerini de ben çok beğeniyorum.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Aydanur'cuğum,
Sanırım Funda'ya gidecekti bu yorum ama hoşgeldin sayfama her zaman beklerim canım.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Ebru'cuğum,
Çok teşekkürler canım.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili Sevgiseli,
Elimde fazla renk yok ne yazık ki kendi kendime renk üretmeye çalışıyorum.Beğendiğine çok sevindim canım.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Gamze'ciğim,
Beğendiğine çok sevindim. Sevgililer gününü unutmayayım dedim bu yüzden sıraya onu koydum.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Ablacığım,
Senin yorumlarını özlemiştim.İnşallah artık bir sorun çıkmaz da daha sık gelirsin.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Aynur'cuğum,
Bir de eksik malzemeyle anca bu kadar oldu.Gerçekten de büyük pastalar daha kolay oluyormuş.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili İnci,
Güzel yorumun ve ziyertin için çok teşekkürler.HEr zaman beklerim.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Fatoş'cuğum,
Çok teşekkürler canım.Sevgiler gönderiyorum

HULYA dedi ki...

Canım Gül'üm,
Ben sana İstanbul'a gelirken yaparım sen camın önüne koyarsın.1 sene dayanıyor diyorlar şeker hamuru.Pastalrı yeriz altına da maket pasta koyarız.Çok çok öpüyorum canım.sevgiler