Perşembe, Şubat 28, 2008

PORSELEN DEMLIK CAY SAATI TARIFLERI -16 VE KURABIYE EVIM

Daha önceki porselen demlik etkinliğine tembellik edip katılmamıştım ama bu seferkini kaçırmıyayım dedim.Bu haftaki poselen demlik çay etkinliğini sevgili papatya68.blogcu düzenliyor.Kendisine kolaylıklar diliyor ve çay saati için herkese yeteceğini düşündüğüm kurabiye evimle katılmak istiyorum.
Elimde bir sürü tarif olmasına rağmen bir türlü fırsat bulup yayınlayamıyorum.Ben de yaptığım güzel pasta, kurabiyeleri ilk olarak resim halinde
KURABIYECIM'de yayınlayıp sonra zaman buldukça tarifini de buraya ekliyorum.Bunu da şubat tatilinde yeğenim Perinur'la birlikte yapmıştık. Kendisi ODTÜ mimarlıkta okuyor ve bu onun ilk evi :-)))Tarif ve hamur benden. Kalıbı o hazırladı.Yağlı kağıda çizip kestik.Sonra da kurabiye hamurunu açıp kalıpları üzerine koyup şekil çıkardık.Pencere açmak için oldukça zorlandık.Yeğenim şekilli yapmaya çalıştı ön pencereyi.Sonra da beğenmeyip glazürle kapattık.pişen kurabiyelerin bir kısmı şekil değiştirdi bu yüzden yapıştırmakta oldukça zorlandık.Ama azimle başardık:-))Tarifi uzun uzun yazmama gerek yok.Zaten resimnle anlatmaya çalıştım.(Ne yazık ki slide.com'a hala giremiyorum)Kurabiyesi için zencefilli kurabiye tarifimi glazür içinse bu tarifimi kullandım.Yapıştırırken beyaz halde kullandığım glazürü ,evi boyarken bölüm bölüm gıda boyalarıyla renklendirip kullandım. Süslerken damla çikolata, pasta şekeri ve pudra şekeri kullandım.İnsancıkları yapıştırırken şeker hamurundan faydalandım.Bu benim ilk kurabiye evimdi.Üstelik gece 11 civarı yaptık.Bu yüzden birçok eksiklikleri var ama bir daha yaparsam çok daha güzel olur herhalde.İlk olarak alta bir de taban yaparım kurabiyeden.Yapan deneyen herkese afiyet olsun şimdiden.

29 yorum:

Adsız dedi ki...

supersin canim
harika otesi gorunuyor insan yemege kiyamaz vitrine sus diye koyar:))
emegine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

canim ya bu evi nesil yaptin cok güzel olmus evi yemege kiyamaz eline saglik canim

. dedi ki...

HÜLYACIGIM COOOOK GÜZEL KURABIYELLER TARIFLER MÜTHIS GÜZEL SENDE CANIM.ELLERINE SAGLIK,KUTLARIM.
YORUMUN ICIN COK TESEKKÜR EDERIM,TAVUKLU KARNIBAHARI DENERSEN MEMNUN KALACAKSIN TATLIM:)
GÜZEL PAYLASIMLARIMIZDA BULUSALIM HÜLYACIGIM,SEVGILER:

Betül dedi ki...

Hülya'cığım

Canım sen gerçekten harikasın, bir mimar ve bir mühendisin projesi bu. Ellerinize sağlık, şahane olmuş. Sevgiler cnm.

fatosun mutfagından... dedi ki...

hülyacımm..çok şirin....harika görünüyor insan bunu yemeye kıyamaz..ellerin dert görmesin arkadaşım..sevgiler

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Hulyacığım ellerine sağlık.Bu arada canım kızımıda ovmeden geçemeycem.Ilk evini teyzesi sayesinde yapmışoldu.Kocaman optum...

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık nefis olmuş
kurbiş ev
kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

slmm hülya ellerine sağlık çok güzel gözüküyor valla yenmez bunlar hülyacım sana ulaşmak istiyorum ama konuşa bilirsek sevinirim hoşçakal

Leziz Tarifler dedi ki...

Hülya'cım, zoru başarmıssın tebrikler. Kurabiye ev, pişirdikten sonra, şekil değiştirebildiğinden, şablona göre fazla kabaran kenarlarını traşlarsan eğer daha kolay yapıştırabilirsin. Ellerine emeğine sağlık. Sevgiler..

Disalce dedi ki...

gece yaptık diyosun..yani gece kondu yaptınız dimi hihi...

ellerine sağlık..valla harika görünüyor....nasıl yediniz nasıl kıydınız.......

sevgiler canım.....bayıldım....

sevdamavisi dedi ki...

Hülyacığım,
çok güzel ve zahmetli bu tarifin çok hoş. ellerine sağlık. çok uğraşmışsındır eminim. sevgiler

EZGi :)) dedi ki...

hülyamm yine harikasın.inanılmaz şeker bir şey olmuş kurbişden ev.çok yeteneklisin.mahsallah sana.ellerine saglık canım benim kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

DUYURUUUUUUU…….
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ "17"



PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 17 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

------------------------------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;01.03.2008--09.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ*** http://sefertasi.blogcu.com ****
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "16" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

sibellebutikpasta dedi ki...

Hülyacım kurabiye ev süper olmuş, benim papatya kurabiyelerden de bahçe yapalım mı:-)))) Şaka bi yana yeğeninin yaptığı yapacağı en tatlı ev kesinlikle bu olacaktır...İkinizi de tebrik ediyorum, ellerinize sağlık...

TATLI DİYAR dedi ki...

kankiiiiiiii heheheh
eviniz çok güzel olmuşşşşşşşş
perinurun da ellerine sağlık
inşallah daha çokkkkkkkk proje yaparsınız hehehehehe
öptüm şeker

Yaren dedi ki...

Hülyacim süper olmus bu ev.Bosmu yoksa kiraya verdinmi.Ben bu evde hem yasamak hemde yemek istiyorum,e basta azaltikca sen bu pasta evin mütahiti olduguna göre,eklersin eksik yerlerini dööörmisim:)))Süper yaa yine,ustasin kurabiyede ne diyeyim.Ellerine saglik.Iyi pazarlar Hülyacim,öpüldün haberin ola:)

ebrulitatlar dedi ki...

Hülya'cım kurabiye ev gerçekten harika olmuş. Ellerinize sağlık. Sevgiler canım. Selamlar..

Adsız dedi ki...

Hulya, bu evi nasil yaptin? Coook guzel gorunuyor! Kizim bayilir buna. Bir gun seni bloguma Guest Cook olarak davet ede bilirmiyim? Guzel tariflerinden yaparmisin? Bu kek iyi olurdu. Ileride boyle bir sey dusunuyorum blogum icin. Blogumun Turkiye'den acilmamasina uzuluyorum, bekliyelim, belki yasak kaldirilir (turkce hatalarim varsa sorry, daha oyreniyorum:) Feride

Tijen dedi ki...

Ben de diyorum ki Özay neden sordu sakızlı kahveyi! Sen söylemesen neden olduğunu anlayamayacağım iyi mi? İnşallah Hülya'cığım, senin elinden içmek bir başka olur elbet!

Adsız dedi ki...

selam adaşımmm.eline saglık süper olmuş kurabiye ev...yemege kıyamam tablo gibi...eline saglık canım..sevgiler.

butterfly dedi ki...

Hülyacım ne şirin bir ev olmuş böyle:). Senin ve yeğeninin ellerine sağlık.
Bu evi görünce hayal ettim, yıllar sonra benim de yeğenim olduğunda onunla bu evden yapacağız biz de. Çok eğleneceğimizden eminim:).
Sevgiler canımmm..
aslı

Selcen Şenocak dedi ki...

Valla bravo sana arkadaşım.
Yaaaaaaaaa bende istiyorum:(

Sevgiler...

Gönül dedi ki...

ay canım süper olmuş insan bunu yemeye kıyamaz valla ellerine sağlık süper....sevgilerimle öpüyorum

Aynur dedi ki...

OFF bu cok zahmetli bisey degilmi yaa
eline saglik zahmetli ama degmistir eminim

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

sevimin sayfasi dedi ki...

evin cok seker olmus canim cok ama cok sevdim
ben bu evin icinde otursaydim 2-3 gün sonra evsis kalirdim yer bitirirdim evimi
ellerine saglik canim

banerin cok güzel olmus

Adsız dedi ki...

Bir süre bu eve girip yaşayabilirmiyim:)Ellerine sağlık

Betül dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım

Canım senden bir konuda yardım isteyebilir miyim ? FeedBurnere üye oldum, ama yetersiz ingilizcemden dolayı hiçbir şey anlayamadığımdan işlemleri tamamlayamadım, bloğuma eklemem gerekenleri de ekleyemedim , yanlış bir şey yapmaktan çekindim, cnm bu konuda bilgin varsa yardımcı olabilir misin ?

meleginmarifetleri dedi ki...

Hülyacım ellerine sağlık canım kurabiye evin çok güzrl olmuş.
Bende 2 yıl önce böyle bir ev yapmıştım ve okulumuzun kermesinde satmıştım çok beğenilmişti. ama insanı sinir hastası ediyor bununla uğraşmak:) segilerimi yolluyorum canım öptüm bay

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Kocaman kocaman alkışlar düşün sen benim yorumumda fonda :)) Bir adet enkazım mevcut ta :))
Çok şirin görünüyor çookkkk