Çarşamba, Şubat 13, 2008

ASIK EDEN TARIFLER:KALPLI PASTAM VE KURABIYELERIM

logo_Asik_Eden_TariflerBu ayın yaman etkinliği tam da bu aya yakışır bir etkinlik.AŞIK EDEN TARIFLER.Ev sahibimiz sevgili Minik kuş.Sevgililer günü için güzel bir şey deneyeyim dedim ve bu pastayı yaptım.İlk defa denememe rağmen çok nefis oldu. Görüntüsü ve tadı harikaydı.Daha önceden deneyip yaptım ki sizler de önceden tarifini alıp sevdiklerinize yapabilesiniz.Yanına da kalpli kurabiyeler yaptım.Size hangisi kolay gelirse artık.İlk olarak pastamın tarifini vermek istiyorum:

KALPLI PASTAM:
Malzemeler:






  • 5 adet yumurta


  • 5 kahve fincanı un


  • 4 kahve fincanı şeker


  • 1 paket kabartma tozu


Kreması için:

  • 1 paket vanilyalı pasta kreması (Dr.Oetker)


  • 50 gr. yumuşak margarin


  • 300 ml (1.5 su bardağı) soğuk süt


  • 4-5 kaşık frambuaz reçeli


  • 1 fiske kırmızı gıda boyası


  • 1 su bardağı damla çikolata


Üzeri için:

  • 2 yemek kaşığı kayısı reçeli suyu


  • 1 poşet tart jöle (Dr.Oetker)


  • 2 yemek kaşığı toz şeker


  • 150 ml (1.5 çay bardağı) su


  • 1 su bardağı frambuaz

Yapılışı:


  1. İlk olarak pandispanyayı hazırlıyor ve kalpli kalıpta 170 derecede pişiriyoruz.


  2. Biraz soğuyunca 2ye veya 3'e bölüyoruz.Ben 3 e böldüm.


  3. Sonra kremayı hazırlamak için süt ve margarinle çırpıyor sonra reçel ve gıda boyasını ekleyerek yeniden çırpıyoruz.Damla çikolataları da ekleyip karıştırıyoruz.


  4. Pandispanyanın üst katının birçok yerinden kalıp kullanarak kalp şeklinde parçalar çıkartın.


  5. Pandispanyanın alt katın servis tabağına lıp kermayı yayın.İkinci kata da aynı işlemi uygulayıp kalp şeklinde boşluklar yaptığınız üst katını yerleştirin.


  6. Üzerine bir fırça yardımıyla kayısı reçeli sürün.


  7. Tartjöleyi üzerindeki tarife göre hazırlayın.Pişmesine yakın frambuazları ekleyip iyice karıştırın.Soğutun.


  8. Kaşık yardımıyla pastanın üzerindeki boşluklara doldurun.


  9. Çıkardığınız minik pandispanya kalpleri üzerlerine pudra şekeri serperek pastanın süslemesinde kullanabilirsiniz.Benimkileri çocuklar yediği için kullanamadım:-))
  10. Afiyet Olsun!


Kalpli kurabiyelerin tarifini ise sonra verebileceğim.Bir siparişi yetiştirmeye çalışıyorum çünkü. Bu arada Almula'cığım beni sobelemişti.Bir türlü fırsat bulup cevaplayamamıştım.Bu arada onu da aradan çıkarayım bari.



Sobe Sorusu ''HAYATIN SİZE ÖĞRETTİĞİ EN ÖNEMLİ 3 ŞEY NEDİR''
Klasik bir cevap olacak ama yine de söylemeden geçemeyeceğim hayat bana çok şey öğretti ve halada öğretiyor bunlardan 3'ünü seçmem gerekirse :)
-Sevdiklerimizi ihmal etmemeyi ve sevgimizi hissettirmeyi,çünkü onları ne zaman kaybedeceğimizi asla bilemeyiz
-Kimseye çok fazla güvenmemeyi, çıkar ilişkilerine dikkat etmeyi,Sır verme dostuna ,dostunun dostu vardır o da söyler dostuna,
-Hiç ölmeyecekmiş gibi çalışıp yarın ölecekmiş gibi hazırlıklı olmayı,Bugünün işini yarına bırakma:-))



Sevgiyle kalın:-)))




EKLEME:KALPLİ KURABIYELERI buradaki tarifle yaptım.sonra üzerlerini kırmızı ve pembe şeker hamurlarıyla aynı kalıpla keserek ve glikoz yardımıyla yapıştırarak yaptım.Bazılarına çatalın ucuyla şekiller yaptım.Üsreindeki yazılar için çok sert bir glazür hazırlayıp temiz bir samur fırça kullandım.

35 yorum:

Aynur dedi ki...

cok guzel yaa.Cok yaraticii :) hosuma gitti o uzerindeki kalp fikirleri:)

eline saglik canimcim

sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

pelince dedi ki...

Hülya canım ellerine sağlık çok güzel olmuş,aynısından bende yaptım ama fotoğrafını beğenmediğim için koymadım siteme,nerdeyse pişti olucakmışız :)
Bende dergide görmüştüm ,seninki daha güzel olmuş.
Sevgilerimle

uygarimizlahayat dedi ki...

Ayyyyyyy bunlar harika olmuş yaaaa, valla ben bile aşık oldum bunlara, kimbilir eşiniz ne diyecek, bayıldım valla ellerinize sağlık, eşinizle birlikte mutlu huzurlu yıllar...

meleginmarifetleri dedi ki...

Hülyacım pastan tam sevgililer gününe özel olmuş ellerine sağlık bende düşünüyorum ne yapsam diye ama tabiiki üşenmezsem:(
Amonyağın kokusu kaçarsa bi işe yaramaz aman ha iyi kapat ağzını kaçmasın uçmasın.
Pişerkende kötü kokular saçar ama soğuyunca kokunun eseri kalmaz korkma pişme esnasında rayatsız olabilirsin artık camları aç:) sevgilerimle öptüm bay

Adsız dedi ki...

iyi akşamalar hülyacım başımıza gelen işler hep böyle olsun sevgili arkaaşım yeterki o güzel gözlerdeki mutluluğu, sevinci,özlemi görelim değilmi bunları görmek için ben herşeyi yaparım biliyorum senin gibi becerikli bir bayanda yapar şimdiden çokkk merak ediyorum bakalım nasıl olacak.sevgiler canım arkadaşım istersen bu çilek kızların şablonlarını bulalaım daha kolay örlür.sevgi ile kal

ayseyaman dedi ki...

Hülyacım ne güzel renklenmiş sayfam, aşk dolu tatlı mı tatlı bir pasta, hele kubişler, ellerine sağlık..:)
sevgilerle

Leziz Sofralar dedi ki...

Hülyacim bu hos bir pasta olmus öyle tamda günün anlam ve önemine yakisiyor valla ellerine saglik canim...

Adsız dedi ki...

canım bak sende de c-box yok ben de zor yazıyorum ınan kabul ettıremedım yazdıklarımı ....:))

kendıne ıyı bak,akdenızden kucak dolusu sevgıler bıraktım

http://hobievigardenya70.blogspot.com

yaban mersini dedi ki...

çok güzel pasta,değişik olmuş.ellerine sağlık.slmlar.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
bu güzelim minik minik kalpli pastana bayildim, ekran karsisinda öylece bakakaldim, cok degisik ve de harika olmus, ellerine saglik diyorum.

Selam ve sevgilerimle..

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim benim ellerine saglik,
Ne kadar guzel olmus, ne guzel bir fikir usenmezde yaparsam boyle yapayim bari. Seni coook opuyorum, kendine iyi bak, selamlar.

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Sevgili hocam,
Birbirinden güzel, kurabiye ve pasta tarifleriniz çok güzel. Ellerinize sağlık. Saygılar, hoşça kalınız.

Selcen Şenocak dedi ki...

Süperrr arkadaşım ellerine sağlık ne kadar hoş bir pasta olmuş bayıldım şeker hamurlarıda çok güzel görünüyor tarifi bekliyorum
Görüşmek üzere öptüm canım.

sevdamavisi dedi ki...

Hülyacığım,
ellerine sağlık döktürmüşsün yine. tam sevgililer gününe yakışır olmuş. sevgiler..

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Hülyaaa ben bayıldım bu pastanın o kalpkalp pencere görüntüsüne :)) Ellerine sağlık harika!!

Disalce dedi ki...

hülyam harika bir pasta yapmışsın...ellerine sağlık...

bakalım bugünü eşim hatırlayacakmı....aslında pekte umrumda olan bir gün değil....yapmacık geliyor bugün bana.....neyse hatırlarsa da belki sevinirim....
öptüm canım..

Yaren dedi ki...

CAnim harikasin,cok süper olmus pastan ,ellerine saglik,afiyet olsun izlere.Sevgililer günün kutlu olsun canim.

butterfly dedi ki...

Hülyacım sayfana yine güzellikler taşımışsın:). Pasta da kurabiyeler de tam uymuş "aşk" temasına. Ellerine sağlık canımcım.
Sevgileer:)..
aslı

Adsız dedi ki...

hülyacigim

pasta cok sirin cok güzel olmus ya bu pastanin karsinda hangi kalp durur canim eline saglik ve sevgililer günün kutlu olsun canim

Damak Tadı dedi ki...

Burada Aşk kokusu var Hülya'm,Hülya'm..))
Zaten başlıkda Aşık eden tarifler diye geçiyor.Ayrıca gününde anlamını içeren ne varsa hepsi burada kısaca..))Hem ellerine sağlık hem günün kutlu olsun canım..
İçindeki sevgin hiç bitmesin..

Kocaman öpüyorum seni..

Sevgiler

Aybike dedi ki...

Ne güzel olmuş pastan Hülya'cım. Ellerine sağlık. Sevgililer günün kutlu olsun canım...

Adsız dedi ki...

slm harika cnm elllerine saglik ve sevgililer gununu kutluyorum sevgiyle kal

Tijen dedi ki...

Aşık eden=Şişmanlatan tarifler.
Ben ikincisini alayım, zaten yolumuz belli!

Adsız dedi ki...

Cok sahane bir pasta olmus etkinlik icin,ellerine saglik.Sevgililer günün kutlu olsun.

Leziz Tarifler dedi ki...

Hülya cım kalbin sevgiyle aşkla dolsun. Pastan enfesssss. Tam sevgililer gününe has. Sevgiler..

Leziz Tarifler dedi ki...

Hülya cım kalbin sevgiyle aşkla dolsun. Pastan enfesssss. Tam sevgililer gününe has. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlıkk tamm sevililer gününe yaraşırr bir pasta olmuşş harika görünüyorrr emeğinize sağlık sevgililer gününz kutlu olsunn yi gecelerr

Unknown dedi ki...

hulyacigim pastan ve kurabiyelerin cok nefis cok seker olmus canim ellerine saglik.bugunun onemine cok yakismis.
sevgililer gunu kutlu olsun
sevdiklerinle birlikte uzun bir omur diliyorum.
lagonu aldim lezzet uzmanlari bloguma guzel yakisacak
kucak dolusu sevgilerimi gonderdim.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ellerine sağlık cok lezzetlıydı ayrıca.Allah kavuştursun canlarımız gıttı.OPTUM CANIM..

sevimin sayfasi dedi ki...

pasta ve kurabiye harika olmus canim
pastayi cok güzel süslemisin harika cok begendim
ellerine saglik

Adsız dedi ki...

ama bunlar çok aşk olmuş çok güzel olmuş
ellerine sağlık
kocaman sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

Hülyacım inşallah pastayı beğenirsin canım pastanın üzerini kremşantileri renklendirerek sıkıyorum kaolay gelsin öptüm

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
gecikmeli olarak bende senin sevgililer gününü kutluyorum, zira bu güzel pastaya daha önceden hayranligimi dile getirmistim ama olsun, yine de bir ikinci kez ellerine saglik diyorum.

Selam ve sevgilerimle..

muko dedi ki...

merhabaaaaaaa,
nefiss bir pastaa görünüyorr eminimki tadıda güzeldirrrrrrr,ellerine sağlık
bundan sonra bende senin takipçinim..
sevgiler

Ferhanca dedi ki...

Hülya, pasta çok yaratıcı olmuş..
gerçekten aşk pastası..ellerine sağlık..sevgiler..