Cuma, Haziran 01, 2007

BEYAZ CIKOLATA SOSLU FRAMBUAZLI CHEESECAKE

İyi ki de öğrendim diyeceksiniz şimdi.Sık sık cheesecake yapar oldum.Bu seferkinde biskuvi kullanmadım.Yani nerdeyse sıfırdan yaptım gibi birşey.Çok lezzetli oldu.Üstelik soğuk soğuk dondurma gibi yazın çok makbule geçiyor.En kısa zamanda denemenizi tavsiye ederim.
Malzemeler:
  • 2 su bardağı yulaf ezmesi
  • 2/3 su bardağı tozşeker
  • 3 çorba kaşığı margarin veya sıvıyağ
  • 1 kutu labne peyniri(200gr.)
  • 1 su bardağı tatlı lor peyniri
  • 2 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • Yarım su bardağı daha tozşeker
  • 1 paket beyaz çikolatalı sos
  • 100-200 gr. kadar frambuaz veya benzeri
Yapılışı:
  • İlk olarak yulaf ezmesini, tozşeker ve margarinle iyice karıştırın.Yağ az gelirse biraz sıvıyağ ilave edin.Ben hepsini robotta çektim.
  • 22-23 cm. çapındaki kelepçeli kalıbı hafifçe yağlayarak karışımı içine bastırarak yayın.
  • Önceden ısıtılmış 150 derecelik fırında 10-13 dk.kadar pişirerek soğumaya bırakın.
  • Ayrı bir yerde labneyi, lor peynirini, yumurtayı, vanilya ve tozşekerle karıştırın.
  • Bu peynirli karışımı kalıba boşaltıp yeniden 150 derecede üzeri hafifçe pembeleşinceye kadar pişirin.
  • Kek pişerken ayrı bir yerde beyaz çikolata sosunu üzerindeki tarife göre hazırlayın.Sertleşmeden önce frambuazları ilave edip iyice karıştırın.
  • Keki fırından çıkarın ve biraz soğumaya bırakın.Üzerine sosunu dökün ve buzluğa kaldırın.
  • Bir gece beklettikten sonra servis yapmaya hazır hale gelecektir.
  • İsterseniz ayrıca dondurmayla servis yapabilirsiniz.
  • Afiyet Olsun!

17 yorum:

Selcen Şenocak dedi ki...

Ellerine sağlık canım maşallah hiç durmuyorsun birde bana marifetlisin diyorsun.Marifetlim benim sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

ohh ohh, Hülyacığım. nefis olmuş. Fırında gerekmiyor değil mi :))

Ellerine sağlık canım benim..

sımmsıcak sevgiler

ayseyaman dedi ki...

"BEYAZ CIKOLATA SOSLU FRAMBUAZLI CHEESECAKE" bu tarifin adı bile yeter Hülya'cim...
İyiki de öğrenmişsin bu kek nasıl yapılır, bize de pek makbule geçiyor.:))))
Ellerine sağlık
sevgilerle

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Hülya merhaba
Cheesecake babında piştimi bir attırayım :))
Yazın hakkaten çok iyi gidiyor bu lezzet..
Ellerine Sağlık
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Hülya'cım nefis bir cheesecake olmuş, dediğin gibi soğuk soğuk ne iyi gider, ellerine sağlık, sevgiler, afiyetler olsun..

Tuba dedi ki...

Hulya'cigim, ellerine saglik. Ben de cheesecake'i cok sevdigim icin surekli yapiyorum. Ya cok seviliyor, ya hic sevilmiyor galiba Ortasi pek yok. Cok cok guzel olmus. Sevgilerle,

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Canım ellerine sağlık güzel olmuş...
Sevgiler...

sevdamavisi dedi ki...

Ellerine sağlık canım. çok güzel olmuş tarifin. cheesecake deyince akan sular durur benim için. sevgiler

Adsız dedi ki...

Hülyam,
İyi ki de öğrenmişsin bu keki.Adından belli ne kadar lezzetli bir kek olduğu canım.Senin ellerinden de ayrı bir nefislik kazandığı kesindir.Yaz ayları için mutlaka vazgeçilmezler arasına girecektir.Harikasın canım benim..Seni seviyorum canım..

Sevgiyle ve hep tatlı kal.

Leziz Sofralar dedi ki...

Hülyacim nefis olmus ceesecake yulaf ezmesiyle hic denememistim cok farkli geldi bana denemek isterim bende ayrica sicak günlerde serinlik alternatiflerinden ceesecake, tarifi koydum bir kenara ellerine saglik canim sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba cancazım;
seni asla unutmuyorum :)
ama aşağıdaki tatlı tuzlu kurabiyene m 3 kez yorum yazdım üçüde gitmedi
umarım yine aynı şey olmazda bu yorum gelir.
İşin komik tarafı aynı şey özayın blogunda da oldu

neyse canım ;
cheesecake :):):):)
ne tesadüf di mi
bende çok seviyorum ve lezzeti aklıma geldikçe tekrar tekrar yapasın geliyor :):):
ellerine sağlık canım çok öptüm
bu yorum sana ulaşırsa özayada gidicem hadi bismillah

Adsız dedi ki...

he he gitti sanırım :):):)

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım çok guzel şeyler yapıyorsun ama ben yıyemıyorum.malum sebepten .Senı çok çok opuyorum.

daimamutfak dedi ki...

Hülyacığım sayfana her girişimde içim açılıyor ne yalan söyliyeyim..
Çok özenerek hazırlanmış..neriman

butterfly dedi ki...

Hülyacım dün bir manavın yanından geçerken kutu içinde taze frambuazlar gördüm ve geçip gittim. Bilseydim frambuazların böyle güzel bir tatlıya dönüşebileceğini, hiç tereddüt etmez alırdım bir kutu:), bir dahaki sefere öyle yapacağım mutlaka. Ellerine sağlık canım, nefis görünüyor.
Sevgilerimle:)
aslı

Unknown dedi ki...

Hülyacım ne kadar farklı bir tarif eminim tadıda öyledir. Senin yoğurtlu cheescake'ini denedim İstanbuldayken herkes bayıldı. Bunuda bir gün deneyeceğim ama alınacak kilolardan korkuyorum. Bu arada mailimi aldınmı??

HULYA dedi ki...

Sevgili dostlarım,
Hepinize tek tek cevap yazmak isterdim ama fırsatım olmadı.Hepinize güzel yorumlarınız için çok teşekkürler.Sevgiler