Perşembe, Ocak 17, 2008

YE:30 DUNYA MUTFAKLARI:CIN MAKARNASI VE KIBRIS TARHANASI

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Katılabilecek miyim katılamayacak mıyım diye düşünürken en sonunda bugün oturup tariflerimi ve resimlerimi ekleyip son anda bir yetişeyim bu etkinliğe de dedim.Daha porselen demlik var önümde ama yarın allah nasip ederse annemler geliyor bu yüzden onlarla ilgileneceğim ve sık sık giremeyebilirim.Şimdiden sizlerden özür diliyorum.Bir de kızım Cumartesi Saat 10:00 'da sınava girecek.Hepinizin dualarını bekliyorum.Neyse lafı daha fazla uzatmadan sadede geleyim yani evsahipliğini sevgili Tuba'mızın yaptığı dünya mutfakları konulu ye etkinliğine.Ben iki basit tarifle katılmaya karar verdim.Biri Çin Mutfağından Çin Makarnası diğeri ise Kıbrıs Mutfağından olsun dedim ve Kıbrıs Tarhana Çorbası tarifi vermeye karar verdim.Tuba'cığıma kolaylıklar diliyor ve hemen tariflerime geçiyorum.

TAVUKLU ÇİN MAKARNASI:
Malzemeler:
Makarnası için:
  • 2 parça noddle (çin makarnası-sebzelisini kullandım)

  • çeyrek çay bardağı soya sosu

  • 1 çay kaşığı tuz

içine konulacaklar (sebze+diğer)



  • 2 parça tavuk göğsü (hindi de olur)


  • 1 adet büyük boy havuç (benimkiler pek sevmiyor diye ben koymadım)


  • 1 adet kabak


  • 100-150 gr. soya filizi (konserve kullandım)


  • 1 büyük baş soğan


  • 10-15 adet kültür manraı


  • 1 adet kırmızı dolmalık biber


  • 5-10 adet taze fasulye


  • tuz,şeker, kekik , muskat (hint cevizi)


  • sıvı margarin (ben zeytinyağını tercih ettim)


  • soya sosu

Yapılışı:


  1. İlk olarak soğanı halka halka ve incecik doğrayalım.Büyükçe bir tavada (tercihen wok tava) az miktarda bir yağla sotelenir.İyice öldürüldükten sonra içine 1 tatlı kaşığı kadar şeker eklenir ve bir süre sonra pembeleşen soğanlara 1 tatlı kaşığı kadar da kekik konur ve ayrı bir tabağa alınır.


  2. Tavaya az bir miktaryağ daha konur ve kızdırılır.Kızdırılan yağa kuşbaşı doğranmış tavuk etleri eklenir ve rengi değişene kadar karıştırılır.Üzerlerine, 1 tatlı kaşığı kadar kekik ve yine bir tatlı kaşığının ucuyla muskat rendesi konur ve karıştırılmaya devam edilir.


  3. Sonra bunların üzerine yarım fincan kadar soya sosu eklenir ve karıştırılmaya devam edilir.Tavuklar pişince ayrı bir yere çıkarılır.


  4. Sıra geldi sebzelere, bunun için yine biraz yağ konur önce havuçları sonra fasulyeleri ekleriz.Bir iki dakika kadar yağda çevirdikten sonra mantarları ve dolmalık biberleri de ekleriz ve alt-üst ederek karıştırmaya devam ederiz.Son olarak da kabukları soyulmuş ve yarım ay şeklinde doğranmış kabağı da ekleriz ve birkaç dakika kadar tavamızı harlı ateşte karıştırdıktan sonra içine soya sosu ve soya filizini de ekleriz ve 1 dk. kadar harlı ateşte döndürüldükten sonra yine başka bir tabağa alırız.


  5. Yine aynı tavaya yarım su bardağı kadar sıcak su koyarız ve kaynamasını bekleriz.Kaynayan suyun içine 2 adet noddle ekleriz ve çözülene kadar suyun içinde gezdiririz.Su noddlelar ile birlikte kaynamaya yeniden başlayınca içine 1-2 çorba kaşığı kadar soya sosu koyarız ve biraz da tuz ekleyerek suyunu çekene kadar karıştırırız.


  6. Noddlelar pişince içine diğer malzemeleri de ekleyip iyice karıştırır ve sıcak sıcak servis yaparız.


  7. Afiyet Olsun


KIBRIS TARHANASI:

Malzemeler:

  • 1 su bardağı kadar kadar Kıbrıs Tarhanası

  • 6 su bardağı su

  • 4 çorba kaşığı yoğurt (istenirse zaten karışımın içinde de yoğurt var)

  • 3-4 dilim hellim

  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ

  • tuz

Yapılışı:

  1. Tarhanayı derin bir kaba alıp üzerine 1 su bardağı kadar sıcak su ilave din ve 15-30 dk kadar bekletin (1 gece önceden suya da koyabilirsiniz)

  2. Tencereyi ocağa koyup içine yoğurt ve tuz koyun (fazla tuza gerek yok genelde hellim tuzlu olur çünkü)

  3. Hafif ateşte arada karıştırarak kaynamaya bırakın.

  4. Ayrı bir yerde küp kestiğiniz hellimi ızgarada veya teflon tavada çok az sıvıyağla kızartın.

  5. Kaynayan çorbaya ekleyip hemen altını kapatın ve sıcak sıcak servis yapın.

  6. Afiyet Olsun!

12 yorum:

aslı dedi ki...

hulısh naber ellerine sağlık her şey çok güzel görünüyor.....evlilik yıl dönümünüz kutlu olsun herkese selam ...sevgiler....

BETÜL dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım

Ellerine sağlık canım, bu etkinlikler sayesinde bloğa koyacak malzeme çıkıyor değil mi? Ne güzel tanışıp kaynaşıyoruz :)

Kızının sınavında başarılar diliyorum, Allah zihin açıklığı versin, sevgiler...

balgibi25 dedi ki...

HÜLYACIM ELLERİNE SAĞLIK ÇÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYORLAR..SEVGİYLE KAL

OZAY dedi ki...

Canım ellerine sağlık .Bu arada enişteme burdanda teşekkur ediyorum beni arkadaşlarıma kavuşturtuğu için.O OLMASAYDI BILGISAYARIM BU KADAR CABUK tamir olmazdı.Bu arada o makarnayı yıyen bırı olarak tavsiye ederim.OPTUM

sefertasi.blogcu.com dedi ki...

selamlar,
ellerinize sağlık, tadını bilmiyorum ama sanırım lezzetlidir...:)))
hayırlı cumalar

sarımutfak dedi ki...

ellerine sağlık hülyacım çok güzel görünüyorlar

HULYA dedi ki...

Aslı'cığım,
Seni buralarda görmek ne güzel.Özledik valla.Bağlantım koptu dün tam konuşurken sonra da bağlanamadım .KEndine iyi bak.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Betül'cüğüm,
Çok teşekkürler canım.Bir sürü etkinlik var hangi birine yatişeceğimi şaşırdım valla.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili balgibi,
Güzel yorumuna çok teşekkürler canım.Sevgiyle kal

HULYA dedi ki...

Ablacığım,
Seninle buradan yazışmayı çok seviyorum.Bilgisayarın olmayınca çok kötü olmuştu.Teşekkürlerini ilettim.Sevgiler

HULYA dedi ki...

Sevgili sefertasi,
biz tadını beğeniyoruz.siz de deneyin bence beğenirsiniz.Hem sebze hem de et bir arada çünkü.Sevgiler.Yine beklerim

HULYA dedi ki...

Çok teşekkürler canım.Sevgiler