Cuma, Kasım 30, 2007

PORSELEN DEMLIK CAY SAATI TARIFLERI -5 VE CIKOLATA SOSLU PROFITEROL

Sevgili Nurcan'ın evsahipliğini yaptığı bir etkinlik var.Hiç üşenmemiş tek tek bloglarımızı dolaşıp davet etmiş.O davet eder de ben onu yalnız bırakır mıyım hiç ? Tabii hemen birşeyler hazırlayıp resmini çekip yayınlıyorum.Biraz aceleye geldi ve resim istediğim gibi olmadı ama tadı çok güzeldi.Herkese tavsiye ederim.Sevgili Nurcan'a da kolay gelsin diyorum.
Malzemeler:
  • 250 ml (2.5 çay bardağı) su
  • 50 gr. margarin
  • 150 gr.(1.5 su bardağı) un
  • 30 gr. (2 çorba kaşığı) nişasta
  • 4 adet yumurta
  • 1 çay kaşığı Kabartma tozu
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker

İç kreması için:

  • 3 çorba kaşığı un
  • 7 çorba kaşığı toz şeker
  • 500 ml süt
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 50 gr. margarin
  • 1 paket vanilya
  • 1 limon kabuğu rendesi

Üzerine çikolata sosu için:

  • 2 su bardağı su
  • 1.5 çorba kaşığı buğday nişastası
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1,5 kahve fincanı şeker

Yapılışı:

  • İlk olarak profiterol toplarını hazaırlamak için su ve margarini kaynatalım.
  • Bu kaynayan karışıma un, şeker ve nişastayı ekleyelim.Topaklanmaması için sürekli karıştırarak 1 dk. kadar pişirelim
  • Oluşan hamuru bir kenara alıp soğutalım.Soğuduktan sonra sürekli karıştırarak yumurtaları karışıma birer birer yedirelim.
  • Kabartma tozunu ekleyelim.
  • Önceden yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye kaşıkla küçük toplar halinde dizelim veya böyle zor gelirse krema sıkma torbasıyla küçük bezeler halinde tepsiye sıkalım.
  • Önceden ısıtılmış fırında 25-30 dakika kadar 200-225 derecelik fırında kapağını açmadan pişirelim.
  • Bu arada iç kremasını hazırlamak için bir kaba un, şeker ve yumurta sarısı koyarak karıştıralım.
  • Limon kabuğu rendesi ve süt ilave ederek koyu krema kıvamını alıncaya kadar sık sık karıştırarak pişirelim.
  • Vanilya ve yağı ilave edelim ve soğuması için bir kenara alalım.
  • Bezeler ılındıktan sonra ortadan ikiye ayırarak veya dibinden şırınga yardımıyla sıkılarak içlerine hazırladığımız kremadan doldurulur
  • En son üzerine hazır çikolatalı sos, veya aşağıda tarifini verdiğim çikolatalı sos dökülerek soğuması beklenir.
  • Arzuya göre hindistan cevizi rendesi veya benzeriyle süslenerek servis yapılır.
  • Afiyet Olsun!

Çikolatalı sos yapılışı:

  • Nişasta, kakao ve şeker önce kuru olarak karıştırılır.Sonra bunlara su karıştıra karıştıra ilave edilir.Kıvam alana kadar pişirilir.Ateşten indirildikten sonra fındık kadar margarin ilave edilir.Ilınınca profiterol toplarının üzerine dökülür.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

canim
tarifini sayfamin bas kosesine ekledim
etkinlige katilamn beni cok sevindirdi
bundan sonra daha sik gorusmek dilegile

www.yenitadlar.blogcu.com

HULYA dedi ki...

Sevgili Nurcan'cığım,
Davetin de beni çok sevindirdi.Bundan sonra sayfanı sık sık ziyaret edeceğim.En kısa zamanda da linklerime ekleyeceğim.Sevgiler:-))

Adsız dedi ki...

CANIMCIM UYARIN ICIN COK TESEKKUR EDRIM
VALLA KAC GUNDUR RAKAM SAYMAKTAN MAHVOLDUM
BIR,IKI,DERKEN OLDU SANA YUZKUSUR:))
DUZELTTIM CANIM
ÖPT

www.yenitadlar.blogcu.com

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim Hulya'cigim,
Ellerine saglik, hem bu ve hem de Omer'in pastasi harika olmus.
Nihayet sana yorum yazabiliyorum ama senden bana hic gelmedi var bir basiretsizlik ya bende anlamadim, cok opyum arkadasim kendine iyi bak.

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Sonunda bana da profiterol yaptıracaksınız:)Elinize sağlık.Çok güzel görünüyor.