Pazartesi, Kasım 20, 2006

AĞLAYAN KEK



Hafta sonunda evde tadilat vardı.Ustalara enerji verecek birşeyler yapıp ağırlayayım dedim ve bu keki ve kıymalı porsiyon su böreğini yaptım.Akşama ikisinden de eser kalmamıştı.Allahtan ki resimleri çekecek vakit buldum yoksa resimsiz bir post olacaktı.Neyse uzatmadan tarifime geçeyim.
AĞLAYAN KEK:
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 3 kahve fincanı un
  • 2 çorba kaşığı süt
  • 1 paket Kabartma tozu

Kreması için:

  • 2 su bardağı süt
  • 2.5 çorba kaşığı pirinç unu
  • 1 paket vanilya

üzerine dökmek için:1.5 su bardağı süt

süslemek için:yeşil fıstık, meyve marmelatı

  • İlk olarak yumurtaları bir fiske tuzla iyice köpürtelim.
  • Şeker ilave ederek köpürtmeye devam edelim
  • Daha sonra önce sütü sonra da kakaoyu ilave ederek iyice karıştıralım
  • Ayrı bir yerde eleyerek karıştırdığımız un ve kabartma tozunu da ilave ettikten sonra tahta bir kaşık yardımıyla iyice karıştıralım(mikser kullanmayın).
  • Çok az sıvı yağla yağladığımız kek kalıbına karışımı döküp önceden ısıtılmış 185 C lik fırında yaklaşık 20-25 dakika kadar pişirelim.
  • Fırından çıkınca hemen üzerine sütü gezdirelim
  • Başka bir kapta kremasını pişirelim ve hemen sıcak sıcak kekin üzerine iyice yayalım.
  • Biraz ılınınca üzerine marmelatını gezdirelim ve fındık, fıstık veya ceviz benzeri birşeyle süsleyelim.

Notlar:Kek çok fazla kabardığı için büyükçe bir kalıba koymayı tercih edin. Kremasında hiç şeker yok unuttuğumu düşünmeyin. Tarif böyle marmelatla tatlandırılıyor.Ben kuşburnu marmelatı kullandım.Yeşil fıstıkla süslerseniz daha hoş görünüyor ama ben evde olduğu için ceviz kırığıyla süsledim.Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: