Salı, Kasım 14, 2006

KABAKLI MAKARNA SALATASI

Sevgili mutfak dostlarım,
Uzun zamandır tariflerimi buraya ekleyemedim.Bu arada binlerce tarif birikti.Tabii bu güzel tarifleri denerken ne yazık ki kilo da aldım bununla ilgili gelişmeleri Hulya^nin Diyet Sayfasi bloğumdan takip edebilirsiniz.Tariflerime basit bir tarifle başlamak istiyorum.Bu benim bugünkü menümden de bir örnek:


KABAKLI MAKARNA SALATASI:

1 paket sebzeli makarna(250 gr.)
2 adet kabak
1 adet havuç
dereotu maydanoz
4-5 diş sarmısak
1 kase yoğurt
1-2 çorba kaşığı light mayonez
  • tuz-karabiber
    zeytinyağı
  • istenirse kornişon turşu
  • İlk olarak makarna tuzlu kaynar suda 10-15 dk. kadar haşlanır.(Salata olacağı için makarnaların diri kalması gerekiyor.Fazla haşlamayın)Yağlamadan süzüp soğuk suda yıkanarak bir kenarda bekletilir.







  • Diğer yandan kabuğunu soymadan rendelediğimiz kabaklar derince bir kaba konur.







  • Havuç da rendelenerek içine ilave edilir.






  • Daha sonra incecik kıyılmış maydanoz, dereotu v.b. ilave edilir.







  • Sırasıyla ezilmiş sarımsak, mayonez , yoğurt, tuz ve zeytinyağı ilave edilir.

  • Makarnayla karıştırılır.

  • Süslenerek(Ben yeşil zeytin kullandım) servis yapılır.

Hiç yorum yok: