Pazar, Şubat 19, 2006

BU DA BENİM AŞUREM

Aşure ayında aşure pişirmeden olmaz.Ben de bu yıl geleneğe uydum ve her sene annemin pişirdiği aşurenin tarifini alarak ben de pişirdim. en az 7 kapıya dağıtılması gerekiyormuş ama benimki 7'yi çoktan geçti.İlk defa pişirmeme rağmen pek fena olmadı.Yalnız biraz katı oldu.Sulandırmak gerekirmiş ama ben sonradan öğrendim.O şekilde servis kaplarına doldurmuştum bile.Yiyenlere ve bu tarife göre pişirenlere afiyet olsun şimdiden.
İşte Benim Aşurem

2 su bardağı Buğday (yarma da deniyor)
1 su bardağı Nohut
1 su bardağı Kurufasulye
1 su bardağı kuru Üzüm (sultani)
1 su bardağı İncir
1 su bardağı kuru Kayısı (ben koymadım)
4 su bardağı Şeker
1 yemek kaşığı karanfil
10 - 15 su bardağı Su
istenirse gülsuyu
(iç bakla da koyuyor annem ama ben pek sevmediğim için koymadım siz isterseniz 1 su bardağı da bakla içi ekleyebilirsiniz)
Süsleme için:
1 su bardağı kuş üzümü
Çekilmiş ceviz içi,
1/2 su bardağıdolmalık fıstık
fındık
Tarçın,
nar taneleri (bende yoktu)

Hazırlanışı:

Buğday, fasulye, nohut ve üzümü yıkayıp ayrı kaplarda bir gece önceden ıslatın. Ertesi gün buğdayı süzüp büyük bir çelik tencereye alın. 15 su bardağı su ekleyip kaynatın. Üzerinde biriken köpüğü bir kevgirle alıp tencerenin kapağını kapatın ve 30 dakika kaynatın. Fasulye ve nohutu süzüp ayrı kaplarda haşlayın.

Buğday taneleri iyice yumuşayıncaya kadar yaklaşık 4.5 saat kısık ateşte arasıra karıştırarak pişirin. Buğdayın suyu un çorbası kıvamına gelmek üzereyken nohut ve kuru fasulyeyi ekleyin. İyice kaynatın. Ardından sırasıyla fıstık, kuru üzüm, karanfil ve dörde bölünmüş kuru kayısıyı ilave edip karıştırın. Birkaç taşım kaynatın. Son olarak şekeri ekleyip 5-10 dakika kaynattıktan sonra incirleri katın ve bir taşım kaynatıp, ateşten alın.(Önemli not:İncirleri pişerken katarsanız aşurenin rengi kararır)


Aşure piştikten sonra sıcakken kaselere boşaltın. Soğuyunca üzerini ceviz içi, Antep fıstığı,fındık içi, tarçın ve nar taneleri ile süsleyerek servis yapın. İsteğe bağlı olarak gülsuyu da serpebilirsiniz.

Not:Bu arada söylemeyi unuttum.Annem kendisininkine portakal kabuğu rendesi katmıştı.Ben piştikten sonra mandalina kabuğu reçeli ekledim 1-2 kaşık.Oldukça hoş bir koku ve lezzet verdi.Tavsiye ederim:-)

5 yorum:

Adsız dedi ki...

TARİFİNİZ HARİKA BENDE YAPTIM AMA BİRAZ SULU OLDU NEYAPMALIYIM BİRAZ KOYULAŞSIN BİLEMİYORUM ALLAH KABÜL ETSİN

HULYA dedi ki...

Güzel yorumunuza teşekkürler. Koyulaşması için biraz nişastayı sulandırarak aşureye ilave edebilirsiniz.Sonra bir taşım kaynatıp ocaktan indirin.Afiyet Olsun.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Hülya'cığım,
En sonunda ben de aşure yaptım.senin bu tarifini kullandım ama ben pirinç de ekledim.ellerine sağlık canım

Ayşe dedi ki...

Gül suyunu içine mi ekliyoruz yoksa servis yaparken üstüne mi serpiyoruz?

HULYA dedi ki...

Gül suyunu içine ekliyoruz Ayşe hanım üstüne serpersek sulandirabilir