Pazartesi, Ekim 27, 2008

MAYALI MEYVALI PASTAM



Geçen cuma akşamından beri blogspot'daki adreslerimiz kapatılınca birçok arkadaş bloglarını blogcuya taşımak zorunda kaldı.Benim bir değil birkaç bloğum olduğu için taşımak oldukça zor olacak ama şimdilik sipariş ve satış sitem olan KURABİYECİM'i ve tarif sitem olan MUTFAKTA BİRİ Mİ VAR??'ı taşıyacağım.İlk olarak yeni tarifler daha sonra eğer sorun düzelmezse daha önceden yayınladığım eski tariflerimle buralardayım.Arkadaşlarım da uğrayıp bana yeni adreslerini bildirirlerse onları da hemen blogcuya ekleyeceğim.İnşallah en kısa sürede bu durum düzelir.Bu yazıyı hem blogcuda hem de blogspotta yayınlıyorum.Blogspota en sonunda sevgili Tijen'ciğimin verdiği programı yükleyerek girebildim.Yorum yazmayı henüz başaramadım ama deneyeceğim.Blogspota giremeyen bütün arkadaşlar da bu programı yükleyip girsinler bence.Tijen'ciğim sana bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.Hızır gibi yetiştin valla!

Sizlere arkadaşımın doğum günü için süpriz olarak yaptığım bir pastayı paylaşmak istiyorum.(İkinci kere yazmak zorunda kaldım yazdıklarım hepsi gitmiş :-((()İlk defa meyvalı ve mayalı bir pasta denedim, üzerini şeker hamuruyla kapladım ve öpünce prense dönüşmesi için bir de kurbağa prens oturttum üzerine.İçi meyvalı isveç mereng kreması , vişne suyu, kayısı marmelatı ve dilim dilim kesilmiş turunç reçeliyle kaplı.Pastası ise işte böyle:
MAYALI MEYVALI KEK:
Malzemeler:
500 gr. un
1 poşet kuru maya
1 çay bardağı toz şeker
1 tutam tuz
2 yumurta
75 gr. tereyağı
1 su bardağı ılık süt
1 limon kabuğu rendesi
200 gr kuru meyve şekerlemesi

Yapılışı:
Unu eleyip mayayı ilave edin ve karıştırın.Üzerine toz şeker, tuz ,yumurta, tereyağı, ılık süt ve limon kabuğu rendesini ekleyip mikserin hamur aparatıyla karıştırın.
Üzerini kapatıp ılık ortamdan 45-50 dakika kadar mayalanmaya bırakın.(Ben genelde bu tip hamurları ekmek makinemin hamur programında hazırlıyorum)
Bu arada meyva şekerlemelerini sıcak bir bardak suda bekletip süzün.
Mayalanan hamura meyvaları ekleyip iyice yoğurun.
ve aralarını vişne suyuyla ıslattım.Sonra kayısı marmelatı sürdüm ve dilimlenmiş turunç reçelini bir katına dizdim.Kremasını sürüp buzdolabında beklettim ve bir gün sonra da şeker hamuruyla kaplayıp süsledim.

Hiç yorum yok: