Cuma, Ekim 10, 2008

ERIKLI MUHALLEBI VE EN SONUNDA DONEBILDIM...


Ay ne zormuş taşınmak üstelik de hem okullar yeni açılmışken hem de Ramazanda.Oruç oruç eşya paketlemek çok zor geldi bir de İzmir öyle sıcaktı ki (ki hala öyle) ağzımız kurudu ablamla birlikte bir an evvel iftar olsa da su içsek diye bekledik valla.En sonunda ufak tefek bir kaç eksik dışında yerleştik sayılır.Hatta sipariş alıp pasta bile yaptım yeni evimde.Bu taşınma işi nerden çıktı derseniz valla benim bile haberim yoktu Kıbrıs'tan döndüm apar topar eşim karar vermiş 1 hafta sonra taşındık.En çok da kedime üzüldüm çünkü onu bu eve getiremedik eşim bir arkadaşına vermek zorunda kaldı.Kendi evimizden kiraya çıktık ama kızım artık okuluna yürüyerek gidiyor öğle araları eve gelip düzenli yemek yiyor ve ben ablama 10 dakika yürüyüş mesafesindeyim artık.Neyse gene çenem düştü herhalde yazmayı ve sizlerle dertleşmeyi pek özlemişim.Sizleri kuru kuru yazılarımla bırakmayım bir de tatlı ikram edeyim ki tatlı yiyip tatlı konuşalım dimi?Bu tatlıyı aslında bizim gideceğimiz günden bir gün önce annem yapmıştı.Tarifi Oktay Ustadan alıp kendine göre uyarladı.Çok hafif ve lezzetli bir tatlı oldu.Taze erik bulamazsanız kuru erikle veya erik reçeliyle de deneyebilirsiniz bence.İşte tarifi:

ERİKLİ MUHALLEBİ

Malzemeler:

  • Muhallebisi için:
  • 1 lt. süt
  • 1 su b. toz şeker
  • 1 p. vanilya
  • 2 çorba k. nişasta
  • 2 çorba k. pirinç unu
Erikli kısımı için için:
  • 1 kg. erik
  • 1 su b. toz şeker
  • kabuk tarçın
Yapılışı:
  • Tencereye 1 litre sütü alın.
  • Üzerine 1 su bardağı toz şeker,2 çorba kaşığı nişasta,2 çorba kaşığı pirinç unu 1 paket vanilya ilave ederek muhallebiyi pişirin.
  • İster büyük bir borcama isterseniz de ayrı ayrı kup bardaklarına paylaştırın.
  • Üzeri için 1 kg.eriği çekirdeklerinden ayırıp küp olarak kesin ve bir tencereye koyun.
  • Üzerine 1 su bardağı toz şeker ve 1 adet kabuk tarçın ilave edip erikleri pişirin.
  • Muhallebi soğuduktan sonra üzerine pişen erikleri ilave edip tatlıyı soğumaya bırakın.
  • Afiyet Olsun!

15 yorum:

Ayse Pamuk dedi ki...

Eminim taşınmak çok zordur ben kendimi tasınırken düşünemiyorum deliririm herhalde:))Muhallebi çokkk güsel olmuş ellerine sağlık

HULYA dedi ki...

Ayşe'ciğim,
çok teşekkürler gerçekten de zordu yıllardır gerekli olduğuna inanıp biriktirdiğim bir çok şeyi taşınırken tek tek çöpe attım.Sevgiler

Adsız dedi ki...

hülyacım, şükür kavuşturana canım yaa..

hoşgeldin.

Zoru bitmiş artık. Güle güle oturun hayatım.

sıcacık sevgiler.

Adsız dedi ki...

hülyacım, şükür kavuşturana canım yaa..

hoşgeldin.

Zoru bitmiş artık. Güle güle oturun hayatım.

sıcacık sevgiler.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım bu iş bana yaradı.Bırde Egeye her oğlen teyzemızde.Tatlıdan alıp gıdıyom.Optum

Tijen dedi ki...

Sesini özlemişim Hülya'cığım!

Selcen Şenocak dedi ki...

Ohh beee nihayet arkadaşım :) hoşgeldinnn.
Yeni evinde güle güle otur. Güzel tariflerini bekliyorum. Öptüm, Sevgiler...

NuR dedi ki...

Hoş geldin sevgili Hülya, gene harika ir lezzetle karşılaştım, bu reçete benim kalemim:) mayhoş mayhoş, sanırım çok lezzetli, sunum da harika. Ellerine sağlık, afiyet olsun. Yerleşme yorgunluğunu atlatmışsındır umarım, güle güle oturun, sağlık ve huzurla
Sevgiyle kal

Bir Dilim Düş dedi ki...

Yeni evinde güle güle otur canım benim. Ellerine sağlık muhallebi de harika!!!

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Kıbrıs tariflerinizden vaz mı geçtiniz? Çok makbule geçiyordu.

Adsız dedi ki...

Hülya'm,çok özlettin kendini canım..Blog camiasının gözleri aydın olsun..)Yeni evinizde mutluluk ve ağız tadıyla oturun canım..Kızının okuluna ve ablacığına yakın olmasına çok mutlu oldum..)

Muhallebi erikle eminim çok nefis olmuştur..Anneciğinin ellerine sağlık canım..Kocaman öpüyorum seni..


Sevgilerle..

sibellebutikpasta dedi ki...

Ortim şükür kavuşturana, nerdesin yaaa, yardıma geleyim dedim yine ses yok. Neyse halletmişsin sonunda, yeni evinde güle güle otur canımcığım.Muhallebi de harika görünüyor, eline sağlık
Özletme daha fazla kendini:-)))

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir lezzet.Çok da güzel görünüyor.
Banada beklerim.
Sevgiler.

muko dedi ki...

Yeni evin hayırlı olsun Hülya'cım
okula yakınlığı ablana yakınlığı iyi olmuştur sizin için
muhallebide çok güzel görünüyor eline sağlık anneciğinin..
sevgiler

Acqua dedi ki...

hülyacım yeni evinizde güle güle oturun. kiraya çıkmış da olsanız, en önemlisi sizin rahatınız. buarada yazılarını da özlemişiz valla.