Perşembe, Mart 09, 2006

SEBZE GRATEN

Malum kıştayız ve sebzeler bol.Ama her gün aynı sebzelerle aynı tarifleri yapmaktan sıkılıyor insan.Ben de hem sebze yemeği pişireyim hem de düşük kalorili olsun hem de evdeki herkes de beğensin diye uğraşıp duruyorum.Hafta sonu pazardan kabak almıştım.Eh patates her zaman bulunuyor zaten bu tarifi tv'de izleyip yazmıştım ben de denemek için fırsat bu fırsat deyip denedim.

Sebze graten
Malzemeler (4 kişilik)
* 4 adet orta boy patates (soyuluş, ince dilimlenmiş)
* 3 adet domates (ince dilimlenmiş)
* 8 adet kabak (temizlenmiş, ince dilimlenmiş)
* Tuz, karabiber (arzu edilen miktarda)
* 2 diş sarmısak (ince kıyılmış)
* 2 çorba kaşığı zeytinyağı
* 3 çorba kaşığı ekmek kırığı

Yapılışı:
Patates, domates ve kabakları dikdörtgen bir fırın kabına arzu ettiğiniz şekilde dizip, her tabakaya tuz, karabiber ve sarmısak serpin. Yağın yarısını en üst tabakaya gezdirip, ekmek kırıklarını serpin ve kalan zeytinyağını ekmek kırıklarının üzerine serpin. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında sebzeler yumuşayıp, ekmek kırığı pembeleşinceye kadar yaklaşık 40 dakika pişirin. Sıcak servis yapın.

(Eğer isterseniz ekmek kırığı yerine galeta unu kullanın ama daha pratik olması amacıyla ben bayat ekmeklerden dökülen kırıntıları kullandım)
Afiyetle yiyin!

1 yorum:

Nilay dedi ki...

Hulyacim ben de seni bloguma ekledim. Tariflerin cok guzel, ellerine saglik canim.
Sevgilerimle
Nilay